تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۱ دی ۱۳۹۹

احمدی نژاد دلیل شکاف بین اصولگرایان بود؟

 احمد کریمی‌اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، مدعی شده که بعد از مسئله احمدی‌نژاد، شکافی بین اصولگرایان ایجاد شده است.

علت شکاف بین اصولگرایان

رویداد۲۴  احمد کریمی‌اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، مدعی شده که بعد از مسئله احمدی‌نژاد، شکافی بین اصولگرایان ایجاد شده که تا امروز ادامه دارد و همین باعث شده وحدت 30‌ساله اصولگرایی با محوریت جامعتین مخدوش شود؛

اگرچه او فراموش کرده به نقش شورای هماهنگی نیروهای انقلاب در کنارزدن جامعتین اشاره کند؛ شورایی که سال 84 و پیش از روی‌کارآمدن احمدی‌نژاد با محوریت ناطق‌نوری تشکیل شد، اما به شکست انجامید.


بیشتر بخوانید: محمود احمدی‌نژاد قصد افشاگری دارد؟


یکی از دلایل شکاف بین اصولگرایان همین بود که ناطق سعی کرد نقشی را که تا پیش از آن بر عهده جامعتین بود، شخصا بر عهده بگیرد. او بعد از ناکامی 76، عهد کرده بود که به پشت صحنه سیاست اصولگرایی برود و نقش راهبری و انتقال تجربه را ایفا کند.

یکی از دلایل اختلاف بین او و جامعتین که چهار سال بعد به قهرش از این نهاد روحانی منجر شد، فراتر از اختلاف‌های او با احمدی‌نژاد، همین مسئله شورای هماهنگی نیروهای انقلاب بود. جامعه روحانیت مبارز معتقد بود نقش سنتی این نهاد در وحدت‌بخشی و محوریت انتخابات باید حفظ شود و ناطق نمی‌تواند به‌عنوان یک عضو این جامعه رأسا اقدام کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان