تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

سئول: واحد نظامی ضد دزدان دریایی را در پی توقیف نفتکشمان توسط ایران، به خلیج فارس اعزام کرده ایم

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد در پی توقیف این شناور نفتکش، یک واحد مبارزه با دزدان دریایی به آب‌های مجاور تنگه هرمز اعزام کرده است.

توقیف نفتکش کره

رویداد۲۴دولت کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد در پی توقیف یک نفتکش با پرچم این کشور از سوی ایران، یک واحد دریایی را به منطقه فرستاده است.

به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد در پی توقیف این شناور نفتکش، یک واحد مبارزه با دزدان دریایی به آب‌های مجاور تنگه هرمز اعزام کرده است.به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، وزارت دفاع کره‌جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد در پی توقیف این شناور نفتکش، یک واحد دریایی به آب‌های مجاور تنگه هرمز اعزام شده است. از سوی دیگر خبرگزاری «رویترز»، وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز توقیف یک شناور نفتکش حامل مواد شیمیایی توسط ایران را تأیید کرد و خواستار آزادی فوری آن شد. وزارت امور خارجه کره جنوبی توقیف یک نفتکش حامل مواد شیمیایی این کشور توسط ایران را تأیید کرد و خواستار آزادی فوری آن شد. بی بی سی نیز نوشت که وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده که نیروی ویژه مقابله با دزدان دریای خود را به نام واحد Cheonghae را به خلیج فارس فرستاده است.
بیشتر بخوانید: توقیف یک کشتی کره‌ای در آب‌های خلیج فارس +عکس
از سوی دیگر خبرگزاری «رویترز» نوشت، وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز توقیف یک شناور نفتکش حامل مواد شیمیایی توسط ایران را تأیید کرد و خواستار آزادی فوری آن شد.

امروز (دوشنبه) شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» صبح امروز به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: «این شناور از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم بمبئی در هند بود که در خلیج فارس به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توقیف شد».

این کشتی با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل ۷۲۰۰ هزار تن اتانول بوده است. خدمه‌های این شناور از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند.

این شناور که پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور خواهد شد. توقیف این شناور به درخواست اداره بنادر و کشتیرانی و با حکم داداستانی استان هرمزگان در ساعت ۱۰ صبح پانزدهم دی ماه انجام شد.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کره جنوبی ، خلیج فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
حقدوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
1
بهتر دزدان کره جنوبی دست از دروغ و حرفهای مفت بردارند ، کشتی کره ای مجرم است و مواد الوده را وارد خلیج فارس کرده و باید خسارت بدهد و محاکمه شود ، اما کره پول نفت ایران را نمیدهد و مانند دزدان رفتار میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
1
اوهوک سریال های خودشون باورشان شده جومونگ و امپراطور باد و آب و هوا
ملت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
1
دزد کره جنوبی است که پول ا یران رابلوکه کرده و اهمیتی به ایران نمی دهد و چشم وگوش بسته حرف آمریکا را گوش میدهد حالا اربابش آمریکا بباید کمکش کند
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
درسته که این کشتی از نظر فنی متخلفه ولی در این شرایط که کشور با تهدیدات روزافزون رژیمهای آمریکا و اسرائیل و عربستان در منطقه و خلیج فارس روبروست ایجاد تنش جدید با کره که حجم تجاری بالایی هم داریم چندان معقول نیست..مگر اینکه طرف کره ای بیش از حد گستاخی کند که درآنصورت بهتر است عنوان توقیف؛ توأم با طلب وصول بدهی قبلی کره نیز باشد
نظرات شما
پیشخوان