تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۷ دی ۱۳۹۹
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری:

نمایندگان در جریان استیضاح دژپسند، جنگ اقتصادی را در نظر بگیرند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: لایحه نفی خشونت علیه زنان و کرامت خانم‌ها در دولت تصویب شد که از جامعیت خوبی برخوردار است.
نمایندگان در جریان استیضاح دژپسند، جنگ اقتصادی را در نظر بگیرند
رویداد۲۴ حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: اخیرا یکی از لوایح مهم دولت که با همکاری قوه قضاییه تهیه شد و در جلسات متعدد کمیسیون لوایح دولتی با نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله نماینده قوه قضاییه به سرانجام رسید و در دولت تصویب شد لایحه نفی خشونت علیه زنان و کرامت خانم‌ها بود. این لایحه از جامعیت خوبی برخوردار است. ما پیش از این قوانین متعددی در زمینه حمایت از کرامت خانم‌ها داشتیم، اما جامع و کامل نبود، پراکنده بودند و عمدتا ضمانت اجرایی کیفری داشت، اما این لایحه که تدوین شد به تصویب دولت رسید و در حال طی کردن فرآیند ارسال به مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: همین جا از هیات رئیسه مجلس خواهش خواهش می‌کنم این لایحه را در دستور کار قرار دهند. یک بخشی ضمانت اجرا‌های این لایحه است، اما برای دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف مانند فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، فرهمگ، کار و تامین اجتماعی تکالیفی در این لایحه تعریف شده است. به نظر می‌رسد این لایحه اولین لایحه‌ای است که کرامت خانم‌ها و نفی خشونت را در ابعاد مختلف مورد توجه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: پشت پرده تضاد دولت و مجلس
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در رابطه با استیضاح فرهاد دژپسند گفت: مجلس دو وظیفه تقنینی و سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص دارد و این‌ها موضوعات عجیبی از نظر ما نیست و در همه مجالس این مسائل بوده. وزیری که مورد سوال یا استیضاح قرار گرفته فرایندی را از جهت قانون و آیین نامه داخلی مجلس باید طی کند. این مورد اشاره شده موضوع عجیبی نیست و امیدوار هستیم ابهامات نمایندگان مجلس رفع و رجوع شود؛ این حق نمایندگان محترم است.

وی در پایان افزود: البته زمان و موضوع اعمال این حق مهم است؛ ما در سال پایانی دولت هستیم و دشمنان ما اقتصاد ما را هدف قرار دادند. امیدوارم نمایندگان محترم با توجه به جنگ تحمیلی اقتصادی از این موضوع هم عبور می‌کنند و صلاح مملکت رقم می‌خورد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان