تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

خواب‌ها و خاطرات امام جمعه تهران/ واکنش‌ها به روایت کاظم صدیقی از لحظه غسل مصباح یزدی

روایت کاظم صدیقی از لحظه غسل آیت الله مصباح یزدی واکنش‌های زیادی در پی داشت. کارشناسان می‌گویند این خرافات اعتقادات مردم را ضعیف می‌کند و مردم می‌گویند کسی که چشمش را باز کرده باید به بیمارستان رساند، نه آنکه او را در گور گذاشت. رویداد۲۴ حاشیه‌های خرافه‌پردازی کاظم صدیقی را بررسی است.

کاظم صدیقی

رویداد۲۴ روزی که «حسن ثنا» مشاور امنیتی رئیس ساواک در برنامه تلویزیونی اوایل انقلاب از «طرح ماهان» پرده برمی‌داشت، سازندگان آن برنامه تصور نمی‌کردند همان ماجرا روزی دامان خودشان را بگیرد. در آن برنامه تلویزیونی مشاور ساواک مقابل دوربین انقلابیون نشسته بود و خبر می‌داد که ساواک در طرح ماهان با پرداخت پول به برخی روحانی‌نما‌ها، خرافاتی بین مردم ایجاد می‌کرد تا اعتقادات مذهبی آن‌ها را تضعیف کنند. دیده شدن تصویر امام در ماه، دیده شدن مو در سوره بقره و دیدن خواب شاه توسط یکی از روحانیون از همین دست خرافات و شایعه‌ها بود.

حالا پس از حدود ۴۰ سال این بار نه توسط روحانیون خارج از حکومت، بلکه توسط روحانیون حاکمیتی از تریبون رسمی صداوسیمای جمهوری اسلامی (آنهم از شبکه قرآن)، شایعاتی بیان می‌شود که پذیرش آن نه تنها برای افکار عمومی دشوار است بلکه واکنش‌های تندی نیز به همراه دارد.

کاظم صدیقی امام جمعه ۶۹ ساله تهران، مشاور رئیس قوه قضائیه و رئیس یکی از مراکز علمیه ایران اخیرا روایتی عجیب از مراسم غسل آیت الله مصباح یزدی ارائه داده است. آیت الله مصباح هنگام غسل چشمش را باز کرد، یک نگاه مهربانانه کرد و چشمانش را بست.

صدیقی همچنین گفته مرحوم مصباح از دو هفته قبل از مرگ خود خبر داشته است: «بر ما خیلی سخت می‌گذشت. ایشان که دید ما بسیار ناراحت هستیم، چشمشان را باز کردند و فرمود ناراحت نباشید. این ناراحتی تا دو هفته است و بعد از دو هفته باغ وسیعی برای ما تدارک دیده شده که ما را به آنجا می‌برند. این دلداری را به ما داد و دقیقا دو هفته بعد همه چیز تمام شد. یعنی ایشان از زمان فوتشان خبر داشتند و جایگاهشان را هم به ایشان نشان داده بودند.»


بیشتر بخوانید: آیت الله مصباح یزدی که بود/ روحانی پرنفوذ ضد جمهوریت که قدیس پایداری‌ها شد


به گزارش رویداد۲۴ حجت الاسلام کاظم صدیقی بسیار اهل غلو در تملق است. او پیش از این یک بار بعد از درگذشت آیت‌الله بهجت گفته بود «منبع موثقی نقل کردند که ایشان در خواب دیدند که حضرت امام زمان در مجلسی حضور داشتند، علمای بزرگ اسلام هم در خدمت آقا امام زمان بودند، آیت‌الله خامنه‌ای وارد شدند و امام زمان جلوی پای ایشان تمام قد بلند شدند و برای ایشان جایی برای نشستن باز کردند. در خواب یا مکاشفه‌ای ایشان خطری را نسبت به انقلاب پیش‌بینی کرده بودند و به مقام معظم رهبری پیغام دادند که خطری را نسبت به انقلاب پیش‌بینی کرده‌اند و توصیه صدقه و دعا‌های خاص را به ایشان کردند و فرمودند آنچه از من ساخته بود نیز انجام دادم.»

صدیقی یکبار روایتی تعریف کرده که «سی سال قبل از وفات آقای بروجردی فردی در خواب می‌بیند که امام خمینی با شمشیر سر محمدرضا پهلوی را جدا می‌کند.» نکته جالب اینکه سی سال قبل از وفات آقای بروجردی، محمدرضا پهلوی تنها ۱۲ سال سن داشته است!

کاظم صدیقی تیرماه ۹۱ هم از قول یک روحانی مورد اعتماد خود مدعی شد که «آیت الله خامنه‌ای مکرر خدمت حضرت تشرف داشته ولی [امام زمان را] نشناخته است.» و گفته «وجود مبارک امام زمان در عرفات با اسم ایشان [رهبر] را دعا می‌کرد.»

حجت الاسلام صدیقی در ۶ مهر ۹۸ هم گفته بود اساسا «خدا در وجود رهبری تجلی کرده است.» در یک نوبت نیز صدیقی در تلویزیون گفته بود «عالم جلیل القدری در یک شب قدر خدمت حضرت تشرف پیدا کرده و نظر ایشان را در مورد رهبری می‌پرسند و حضرت می‌فرمایند ایشان از ما هستند، بنابراین ما رهبری داریم که از قماش حضرت است. جنس و گوهر ایشان پاک است و به امام زمان می‌خورد.»

حجت الاسلام شهاب الدین حائری شیرازی در یادداشتی تلگرامی با انتشار ویدیویی از نقل قول حجت الاسلام صدیقی در تلویزیون خواستار آن شد که «مدعی مشاهده امام عصر در دوره غیبت را تکذیب کنید.»

واکنش‌ها به روایت کاظم صدیقی از لحظه غسل آیت الله مصباح یزدی

روایت صدیقی از باز شدن چشم مصباح یزدی باعث واکنش کاربران فضای مجازی شده که می‌گویند چرا او را زودتر به بیمارستان نرساندند؟ از طرفی آگاهی مصباح یزدی در شرایطی اتفاق افتاد که سایت‌هایی مثل رجانیوز روش‌های متعددی برای دعای شفا پیشنهاد می‌کردند و از دوستداران آقای مصباح می‌خواستند با قربانی کردن و ذکر بعضی ادعیه، شفای ایشان را از خدا بخواهند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های تندی نسبت به این سخنان داشتند و عمده بحث آنها این بود که اولا چنین روایاتی دروغ است و دوم آنکه طرح چنین مسائلی به نام دین باعث وهن مذهب خواهد شد چراکه سخنانی مطرح می‌شود که با اعتقادات مردم سر و کار دارد. فرید مدرسی روزنامه‌نگار درباره روایت کاظم صدیقی نوشته «در آتیه نزدیک می‌بینم احمد علم‌الهدی از امامت جمعه مشهد و کاظم صدیقی از امامت جمعه تهران برکنار شوند. نسنجیده و بدون تامل و تفکر سخن گفتن، ممیزه این دو است که لطمه بزرگی به دیانت و حاکمیت زده است. با دیده تردید به فردی که شاذ ادعا می‌کند، می‌نگرم و سخن او را نمی‌پذیرم.»

کاربر دیگری نوشت: «تفکر توتالیتر، دو بعد دارد. یک بُعدِ آن، محدودیتِ آزادی بیان و اعمال سانسور و ایجاد فضای رعب است. بُعدِ دیگرش برقراری کیش شخصیت (مقدس کردن حاکمان) است.»

امید هلالی نوشت: «آقای کاظم صدیقی! شما عهده‌دار تریبونی هستید که روزگاری آقایان طالقانی و خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی از آن نطق می‌کرده‌اند. به این مسوولیت ملتزم باشید. با این کرامت‌تراشی‌ها وزن افرادی که دستشان از دنیا کوتاه است کم و زیاد نمی‌شود و چشم گشودن میت و نگاه مهربان بر اعتقادات نمی‌افزاید.»

علی نظری نماینده پیشین مجلس هم نوشت: «اظهارات آقای صدیقی امام جمعه تهران باعث شد در وصیتنامه‌ام، یک نکته را اضافه کنم. پسرهایم بدانند اگر هنگام غسل در غسالخانه من چشمم را باز کردم، تو را خدا از همان غسالخانه مرا به بیمارستان برگردانید. نکند نامردی کنید و دفن کنید. معرفت داشته باشید که اگر چشمم را باز کردم بدانید زنده‌ام.»

حسین رزاق نوشت: «میتی که روی تخت مرده‌شورخانه چشم باز می‌کند را برمی‌گردانند بیمارستان نه توی گور! آنکه دیده و کاری نکرده، اما با ذوق روایت می‌کند را هم میفرستند تیمارستان نه تلویزیون! ولی خوششان می‌آید از این چیزها!»

کاظم صدیقی مصباح یزدی

سابقه روایت‌ها و خاطرات عجیب در میان مقامات جمهوری اسلامی

در گذشته هم خرافات متفاوتی از زبان برخی روحانیون مطرح شده بود. خواب دیدن امام زمان و استفاده از رهنمود‌های ایشان در امور سیاسی مسبوق به سابقه است. مصباح یزدی که در جریان انتخابات ۸۴ و بعد از آن در قامت حامی اصلی محمود احمدی‌نژاد وارد میدان شده بود و از او در مقابل دیگر جریان‌های سیاسی دفاع می‌کرد، اصرار زیادی در پیوند دادن احمدی‌نژاد با عالم غیب داشت. او معتقد بود که امام عصر برای احمدی‌نژاد دعا می‌کند. مصباح یزدی در سخنانش در مورد انتخاب شدن احمدی‌نژاد گفته بود: «شخصی شب بیست و سوم ماه رمضان در حال احیا و پیش از نیمه شب به خواب می‌رود. در خواب به او ندا می‌شود که بلند شو برای احمدی‌نژاد دعا کن، وجود مقدس، ولی عصر (عج) دارند برای احمدی‌نژاد دعا می‌کنند، در حالی که من حتی اسم احمدی‌نژاد را نشنیده بودم و اصلاً او را نمی‌شناختم.»

آیت الله هاشمی رفسنجانی هم در خاطرات خود به خواب سیاسی روح الله حسینیان اشاره کرده بود. او در خاطرات خود نوشته: «روح الله حسینیان که تا چند وقت پیش، نسبت به من نظر منفی داشت، امام زمان را در خواب می‌بیند و به خاطر ابهاماتی که در مسائل انتخابات برایش پیش آمده بوده، از امام زمان خواهش می‌کند که او را راهنمایی و روشن کند. امام می‌فرمایند به آقای هاشمی مراجعه کن. تعجب می‌کند و با ناباوری دوباره درخواست راهنمایی می‌کند، همان جواب را می‌شنود و دفعه سوم هم همان سؤال و جواب تکرار می‌شود. با دلهره بیدار می‌شود و در حالی که به شدت عرق کرده بود، از آن به بعد تغییر عقیده می‌دهد.»

برخی می‌گویند این خرافات اعتقادات مردم را ضعیف می‌کند. شاید همین باشد که صلاحیت صدیقی دو بار برای انتخابات مجلس خبرگان رد شده است. با این حال این روایت‌های خرافی آنقدر زیاد است که حالا یک برنامه ماهواره‌ای هر هفته به صورت تخصصی برای شوخی با این روایت‌ها، فعالیت می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
15
14
خداوند رحمان گاهی به خاطر بعضی خوبی های یک آدم به او رحم میکند و قبل از دفن حیات را مجددا به وی برمیگرداند تا با اَعمال خوب، گناهان گذشته را جبران و از عذاب جهنم در آخرت نجات پیدا کند . روح که از جسم خارج گردید جز خداوند قادر هیچکس نمیتواند آنرا به بدن برگرداند لذا میتی که قبل از خاکسپاری چشم باز میکند را باید به بیمارستان برگردانند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
1
42
پناه بر خدا برای پیغمبر هم چنین چیزی نقل نشده
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
برای این است که این حضرات پیامبر را قبول ندارند . اگر قبول داشتند کمی از اخلاق و رفتار آن بزرگوار می آموختند و به آن عمل می کردند. این روحانی نما ها خود را بالاتر از هر چیزی می دانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
چنین اتفاقی از دیدگاه علمی امکانپذیر است و ارتباطی به خوبی یا بدی فرد متوفی ندارد. مربوط به آزاد شدن عضلات سفا شده بدن فرد فوت شده است. گاهی بصورت پریدن دست و پا - گاهی بصورت جاری شدن اشک یا ادرار و گاهی بصورت پریدن پلک نمود می یابد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
چون در مورد پیامبر نقل نشد صحت نداره؟ مثل اینه که بگی پناه بر خدا امام سجاد حرم نداره.
بعدشم در مورد حضرت زهرا نقل شده که در قبر حسنین رو در اغوش گرفتن.
شماها چنان حرف میزنید انگار هزار تا کتاب عرفانی خوندید.

لطفا دریزی که تخصص ندارید نظر ندید. نظر ندید هیچ اتفاقی نمیوفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
دوست عزیز داستان بیرون اومدن دستان حضرت زهرا از قبر و بغل کردن حسنین رو برای پیامبر نقل کردن؟
اگه چیزی رو برا پیامبر نقل نکنن، دروغه؟ چقدر سطح فکر شماها پایینه. یه کم فک کنید و حرف بزنید. مشکل ما انسان ها اینه که بدون فکر حرف میزنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
ناشناس ۱۶ و ۵۶ روایت داریم که دستان حضرت زهرا بلند شد و حسنین رو در آغوش کشید اونهم در منزل زمانی که ایشان در حال اغما بودند یا بنا به روایتی تازه از دنیا رفته بودند اولا اینکه این روایت چقدر مستند هست مشخص نیست دوم اینکه واقعا شما حضرت زهرا رو با کیا مقایسه میکنی؟؟ اونجا خانه ی وحی بوده شاید خداوند اراده کرده لحظه ای به قلب امام حسن و امام حسین که ارکان عالم وجودند و در اون موقع کودک بودند آرامش بده بعد چرا باید همچین چیزی برای یک پیرمرد که عمر طبیعی کرده و هیچ مصیبتی هم بر او وارد نشده پیش بیاد
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
3
25
.... نفرمودین کدوم برنامه ماهواره ایه که ببینیم و یکم روحیه مون بهتر بشه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
پرده آخر
فخرالدین فلاحتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
پرده آخر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
شما ظاهرا فقط ماهواره میبینی.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
2
19
چه بودیم چه شدیم چه خواهیم شد !
ظرفیت فرهنگی برخی اجازه این چرندیات را می دهد
موقعی که اصل واجبات است بفراموشی رود این رویدادهای کذایی خودنمایی میکند .
حق گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
1
10
فیلمش نشان بدهید...
مصلح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
1
20
پیشنهاد میشود آقای صدیقی تشریف ببرند سیستان و بلوچستان و از بین کاندوها رد بشوند اگر سالم ماندند حرفشان را قبول میکنیم والا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
5
16
اینها وهن شیعه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
3
16
متاسفانه این سخنان از طرف کسی که نماینده رهبری در نماز جمعه هستند باعث پایین آمدن جایگاه نماز جمعه می شود. من که شخصا شک کرده ام دیگر به نماز جمعه با حضور ایشان بروم . فکری به حال این خرافه گویی ها بکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
چرا خرافه است؟ چرا تهتمت میزنید؟ مگه دستان حضرت زهرا بعد از شهادت از قبر بیرون نیامد و حسنین رو بغل نکرد؟ این هم خرافه است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
خب دیگه معلوم شد با کی طرفیم کسانیکه معجزات معصومین که خاص اونهاست برای افراد عادی هم ممکن می دانند برادر این حرفها خطرناک هست و این امکان رو ایجاد میکنه از فردا هرکسی هر ادعایی بکنه و خودش رو با اولیای الهی برابر بدونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
دوست بزرگواری که هی معجزه ی حضرت زهرا اطهر را مثال می زنید خودتان ببینید کی بوده؟ حضرت فاطمه ی زهرا که جان پیامبر است که محبوبه ی خداست چه کسانی را در آغوش گرفته ؟ دو سبط پیامبر سرور جوانان اهل بهشت .شرایط خاص و مظلومانه شهادت آن بانو در آن سنین جوانی درحالیکه داغدار پدر بزرگوارشان بودند و حقشان غصب شده بود و مظلومیت حضرت علی و فرزندان خردسالشان ایجاب میکرده واقعه ی غیر عادی اتفاق بیفتد چه ربطی به الان دارد؟
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
2
15
وقتی کسی صرفا برای تحریک احساسات عوام صحبت می کند اینگونه می شود که از عقل و منطق بدور می شود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
25
3
من نمی خواهم باز شدن چشم علامه را تایید یا رد کنم ولی این مسائل "محال" نیست. در رابطه با امام حسین (ع) بحث زمزمه قرآن از لبان مبارکشان را شنیده ایم. کراماتی مانند سالم ماندن پیکر برخی بزرگان و شهدا در زیر خاک به کرات دیده شده است. حضرت امام (ره) در اشعار خود به نیمه خرداد اشاره کرده اند که نشان از اطلاع ایشان از زمان رحلتشان داشت: سالها می گذرد حادثه ها می آید* انتظار فرج از نیمه خرداد کشم. و از این دست نمونه ها کم نیست. ان شالله خداوند علامه مصباح را رحمت کند و بیامرزد. این کرامات هم که می گویند ان شالله راست است و اگر سوتفاهم باشد هم مسئله بزرگی نیست بخاطر شدت غم و اندوه ممکن است تصوراتی هم پیش آید. در هر صورت من تایید یا رد نمی کنم فقط طلب رحمت و مغفرت دارم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
قضیه ی امام حسین با همه فرق دارد لطفا قیاس مع الفارق نکنید چه ربطی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
چنان میگی تایید یا رد نمیگنم که گویی عمری در مباحث عرفانی و کشف و شهود دستی بر اتش داری برادر. این اقایی که این کرامت رو نقل کرد شاگرد سه تا عارف بزرگ هستش. نیازی به تایید یا رد امثال ماها نیست.

تا بزرگترها هستش کوچک تر ها باید سکوت کنند مگر اینکه حرفی خلاف ضروریات دین زده بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
شهادت یک مرده شور هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
2
اگر‌ در‌ زمان‌ شاه‌ یک‌ چنین‌ کرامتی‌ می‌شنیدیم‌ قبول‌ می‌کردیم‌ چون‌ در‌ آن‌ زمان‌ می‌شد‌ پاک‌ ماند‌ و‌ مال‌ حرام‌ به‌ مال‌ خود‌ مخلوط‌ نکرد‌ ....
حاج خرم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
1
3
آقا محمد عزیز باسلام آن نیمه خرداد که حضرت امام خمینی درآن شعر ویا غزل فرموده اند منطورشان قیام ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲ است امام خمبنی ۱۴خرداد رحلت نمودند. مضافا آقای محمد اصفهانی خواننده مشهور آن شعر را بصورت ترانه سروده اند
استاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
1
4
علمابزرگ دراینگونه بسیارحساس وسختگیربودن
مثلا وقتی احمدی نژادموضوع هاله نورراباافتخاردرنزدآیه الله جوادی نقل نمود بابرخوردومنع تندآیه ا..مواجه شدکه فیلم آن بجهت عبرت دردسترس همگان است
علماروشن ضمیرباآگاهی ازصدمات وانحرافات عظیم که درپس این نحوه مسایل بوجودمیآوردبرعدم حتی صحبت ونقل خواب و..حتی درجمعهای خصوصی تاکیدمینمایند
سیره مقام معظم رهبری ومراجع عظام برهمین نهج میباشد
فراموش نکنیم که انحراف فاجعه باروتشکیل بهاییت ازدیدن خوابهای دروغین ومدعای روییت امام زمان عج وبعدنیابت وبعدخودرادرقامت امام عج جازدن وبعد پیامبرشدن وکلادینی جدیدآوردن و...بود
فلذاست که همه مومنین خصوصاعلمااسلام بایدنُسبت به طرح این دروغهاوشطحیات بافی در اذهان عامه وادعاهای علنی خارق عادت در داشتن ارتباطات خاص باعالم غیب و با اولیا وانبیا وداشتن علم به اخبارغیبی و....که نهایتا بانیت پست دنیاپرستی وجهت کسب مال وثروت وبطمع ریاست وپست ومقامی بالاتروکسب احترامات و...در قلوب بیمارست
وبایدچنین افرادبیماری را علنا افشاوبرخوردکردتاعامه مردم ازذات پاک دین وایمان زده وناامیدنشوندوافرادمکاری که دین راوسیله هوای نفس کرده اندجرات طرح مزخرفات نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
استادی که خودت خودت رو استاد میدونی؟ اقای احمدی نژاد در زمان حیاتش این داستان رو نقل کرد اما قضیه اقای مصباح بعد از مرگش بیان شد اونم از زبان شخص دیگری. این همه کتاب عرفانی که بعد از مرگ عرفا نوشته شده و کراماتشون رو بیان کرده رو چرا علماء برخورد تند نکردن؟
قیاس داستان احمدی نژاد با قضیه اقای مصباح مع الفارق هستش استادجان.
ابوالمکر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
1
3
عرض شود که علمای اعلام میفرمایند جان که از بدن رفت انقباض عضلات از سر و گردن شروع می شود و به تمام آن ساری می گردد که به آن جمود نعشی می گویند.بعد از ساعاتی که به زمان فساد میرود جمود هم از بین رفته و در این بین دستی پایی اسافل اعضایی عضو شریفی می پرد یا تکان می خورد که عوام آن را تعبیر به زنده شدن مرده می کنند . با زشدن چشم هم علاوه بر این مورد به ترشح برخی از هورمون های بعد از مرگ می باشد که عوام کالانعام از آن تعبیر به کرامت می کنند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
شما که از اسمت پیدا پدر مکر و حیله هستی، از کشف و شهود و کرامات عرفانی چی میدونی؟ کسی از کشف و شهود رو نفی کنه عوام کالانعام هستش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
1
3
اعوذ بالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
9
2
متاسفانه نظراتی که نوشتید نشان از بی سوادی شما در مسائل عرفانی داره.
اقای صدیقی شاگرد بزرگانی مثل اقای بهجت و کشمیری و بهاء الدینی است.
ضمنا شماها که نوشتید اینا چرندیات هستش و وهن شیعه هست و امثال این حرفا، چی از کشف و شهود میدونید؟ دقیقا چی میدونید؟ هیچی نمیدونید والا نمیگفتید اینا چرنده یا وهنه. دوستان عزیز پس کرامت اهل بیت هم وهن و چرندیاته؟ چیزی رو که نمیفهمید نذارید به حساب وهن و چرند بودن. بزنید به حساب نادانی خودمون.
برید یه کم تو بحث های عرفانی مطالعه کنید بعد نظر بدید.
کلا ایرانی جماعت بدون تخصص و مطالعه در سه زمینه نظر تخصصی میده. سیاست، دین و اقتصاد.
ایشون یکی از کرامات یک عالم بزرگ رو نقل کرد. این چه اشکالی داره؟ چون ما نمیفهمیم چرنده؟ مگه ماها شق القمر پیامبر رو میفهمیم؟ مگه وقتی حضرت زهرا شهید شدن و حضرت علی داشت ایشون رو غسل میداد و دفن میکرد یهو حضرت زهرا با دو دستش حسنین رو بغل گرفت، ماها میفهمیم؟ خیلی چیزا هست که من و شما نمیفهمیم.

البته به نظر اقای صدیقی نباید این کرامت رو بیان میکرد چون به قول پیامبر با مردم به اندازه فهم و عقلشون حرف بزنید. حرف ایشون فراتر از سطح عقل و درک من و شماهاست.

اگر این کرامت چرنده و وهنه پس هر کرامتی از هر چرنده حتی از اهل بیت. کرامت به اذن خداست ممکن برای هر انسان با تقوایی به اذن خدا اتفاق بیوفته.
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
1
3
متاسفانه هر چی خرافه و داستانک های مسخره بوده رو ریختن توی عرفان.
چرا مولانا، عطار ، خواجه عبداله انصاری و حافظ و سعدی عارف اند و شما خرافه سازان هم عارفید؟چه جرعتی دارید؟
شاگرد کی هستن؟ این ها هنوز شاگردن. چه مقامی ؟ چه کشکی؟
به کجای علم و بشریت اضافه کردن؟ به کجای مذهب و دین؟
این که عرفان نیست که هی دم به دم مقدس سازی کنید و ببرید به آسمان و بیارید به زمین.
بیدار بشید توبه کنید.
خدا همه رو روشن کنه ولی اون که رو به تاریکی داره رو که نمیشه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
2
خدا آخر و عاقبت ما رو بخیر کنه حاج آقا صیفی بر فرض دیدی چنین امری را مگر شما نمی دانی افشای اسرار نباید کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
2
خب حالا چه فضیلتی هست ؟ اگر یک چنین اتفاقی بیفتد آیا آن شخص صاحب کرامت است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
1
1
دیگه کشش ندید خود آقای صدیقی اومد گفت حرفش دقیق نبوده
ناشناس
|
Belgium
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
3
یوزف گوبلز اگر الان زنده بود باید پادویی این جور اشخاص را می کرد !
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
2
0
سلام و درود خدا برپيامبر و اهل بيت پاك ايشان برادران عزيز در بين علما و عرفا و انسان هاي ديگه اي كه به خدا تقرب پيدا كردن و خودشونو خالص بري خدا كردن خب خد هم يه امتياز هايي بهشون ميده اين عجيب نيست كه همچين اتفاقاتي بيوفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
0
1
الان هم مردم شدن مقصر مقدس سازان می کویند اقای صدیقی نبایست سطح بالا صحبت میکرد مردم برایشان قبل جذب نیست یه زمانی هم مسیحیها بهشت جهنم را می فروختن حالا هم ملاها مردم را می خواهند بهشت ببرند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان