تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۱ دی ۱۳۹۹

این دربی صفر-صفر می‌شود!

بعدازظهر فردا، اولین دربی لیگ برتر بیستم در استادیوم خالی از هوادار آزادی برگزار خواهد شد.

دربی استقلال و پرسپولیس

رویداد۲۴ نبردی که درست مثل همیشه برای هر دو باشگاه و طرفداران پرشمارشان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. پیش‌بینی دربی همیشه کار بسیار سختی به نظر می‌رسد. چراکه نتیجه این مسابقه هیچ‌وقت وابسته به شرایط جدول نبوده است. با این حال اگر کمی بدبینانه به اوضاع دو تیم و این مسابقه نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که احتمال تساوی بدون گل دو تیم در این دوئل، اصلا کم نیست. هرچند که هیچ‌کس دوست ندارد این پیش‌بینی به حقیقت تبدیل شود.

دو گلر درخشان
به گزارش روزنامه توسعه ایرانی؛ رشید مظاهری و حامد لک، آماده‌ترین گلرهای این روزهای فوتبال ایران هستند. رشید در استقلال شروعی استثنایی داشته و با سیوهای دیدنی‌اش بارها در نقش ناجی تیم فکری ظاهر شده و حامد هم در پرسپولیس، بارها و بارها چشم‌ها را خیره کرده است. در همین چند هفته گذشته، این دو نفر چند سیو درجه یک را از خودشان به نمایش گذاشته‌اند.

وقتی بهترین گلرهای لیگ به هم می‌رسند و در یک مسابقه روبه‌روی هم قرار می‌گیرند، طبیعتا شانس رد و بدل شدن گل بین آنها اصلا بالا نخواهد بود. اگر مظاهری و لک در این مسابقه همان آمادگی این چند هفته را بروز بدهند، به احتمال زیاد شهرآورد با تساوی بدون گل به پایان خواهد رسید!

این چهارمین شهرآوردی است که یحیی به عنوان سرمربی پرسپولیس حضور در آن را تجربه می‌کند. او در سه مسابقه قبلی سه بار مساوی کرده و البته بار سوم در ضربات پنالتی نیمه‌نهایی جام حذفی به استقلال باخته است

خط دفاعی پرسپولیس
پرسپولیس در این فصل فقط دو گل دریافت کرده و یکی از این گل‌ها نیز در شرایطی اتفاق افتاده که این تیم ۱۰ نفره بوده است. کیفیت خط دفاعی این تیم، فراتر از استانداردهای فعلی فوتبال ایران به نظر می‌رسد. استقلال با بازگشت شیخ، خط حمله فوق‌العاده‌ای را در اختیار دارد اما گل زدن به این پرسپولیس تحت هیچ شرایطی راحت نخواهد بود. شرایط خوب تیم یحیی در فاز دفاعی، کار را برای گل زدن استقلالی‌ها دشوار خواهد کرد.

اگر تیم گل‌محمدی کمی بسته فوتبال بازی کند و به حریف فضا ندهد، محمود فکری و تیمش کار بسیار سختی برای باز کردن خط دفاعی این تیم خواهند داشت. پرسپولیس به ویژه در جریان مسابقه، تیمی «ضد ضربه» به نظر می‌رسد و اگر با همین استراتژی روبه‌روی استقلال قرار بگیرد، بعید نیست مسابقه با تساوی بدون گل تمام شود.


بیشتر بخوانید: مقایسه عملکرد گل‌محمدی و فکری در دربی‌های پایتخت


راضی از تساوی
دربی در شرایطی برگزار می‌شود که استقلال، صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر است. تیم فکری پس از سپری کردن یک دوران پرانتقاد، حالا آرامش و ثبات کافی را به دست آورده و به نظر می‌رسد حتی یک نتیجه تساوی در شهرآورد هم، آرامش این تیم را حفظ خواهد کرد. فکری و تیمش به احتمال زیاد حتی از تساوی در این مسابقه کاملا راضی خواهند بود.

فکری که خودش سال‌ها در استقلال مربی و بازیکن بوده، بهتر از هر کسی می‌داند شکست در دربی چه تبعاتی برای تیم دارد! شاید این موضوع برای پرسپولیس هم صدق کند. یحیی به خوبی می‌داند که پس از چند نتیجه بد، شکست در شهرآورد می‌تواند این تیم را کاملا به هم بریزد. جدا از این یحیی در آخرین دربی فصل گذشته هم به نوعی بازنده بوده (شکست در ضربات پنالتی) و شکست در بازی این هفته می‌تواند حسابی شرایط را برای او سخت کند. البته این تمام ماجرا در مورد یحیی نبوده و نیست.

این چهارمین شهرآوردی است که یحیی به عنوان سرمربی پرسپولیس حضور در آن را تجربه می‌کند. او در سه مسابقه قبلی سه بار مساوی کرده و البته بار سوم در ضربات پنالتی نیمه‌نهایی جام حذفی به استقلال باخته است. با توجه به همین آمار هم باید احتمال تساوی را در دربی پیش‌رو زیاد دانست. در کل پیش‌بینی می‌شود که مربیان سرخابی در این مسابقه به هیچ وجه به آب و آتش نزنند. این موضوع احتمال تساوی بدون گل در این نبرد را افزایش خواهد داد.

غیبت تماشاگرها
حساسیت بیش از حد دربی همیشه به خاطر حضور تماشاگرانش بوده اما حالا سرخابی‌ها باید در ورزشگاه خالی آزادی به مصاف هم بروند. همین مساله شاید بیشترین تاثیر را روی بازی بگذارد و کمی از هیجان آن کم کند. فراموش نکنیم خیلی از دربی‌های پایتخت در حضور پرتعداد تماشاگران یکی از کسل‌کننده‌ترین بازی‌های سال بوده و شاید در شهرآورد فردا اوضاع از این هم بدتر شود!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان