تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
اسماعیل گرامی‌مقدم:

اگر اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شوند، خاتمی هم نامزدی معرفی نمی‌کند/ همه اصلاح‌طلبان از یک نامزد حمایت خواهند کرد

سخنگوی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: نگرانی ما به اجماع رسیدن نیست، بلکه تنها نگرانی در حال حاضر مواجه شورای نگهبان با نامزد‌های اصلاح‌طلب است که امیدواریم برای مشارکت حداکثری هم که شده نامزد‌های اصلاح‌طلب ردصلاحیت نشوند.

اگر اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شوند، خاتمی هم نامزدی معرفی نمی‌کند/ همه اصلاح‌طلبان از یک نامزد حمایت خواهند کرد

رویداد۲۴ اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی می‌خواهند با مجمع اجماع‌ساز وارد انتخابات شوند تا بتوانند در نهایت بر یک نامزد واحد به اجماع برسند. این موضوع در حالی است که به گفته مصطفی کواکبیان قرار است محمد موسوی خوئینی‌ها یکی از اعضای این مجمع باشد.

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره آخرین وضعیت انتخاباتی جبهه اصلاحات گفت: «بناست که همه اصلاح‌طلبان به تصمیم مجمع اجماع‌ساز تن دهند. اکنون همه احزاب اصلاح‌طلب در مجمع حضور دارند و قرار است در کنار آقای خاتمی نقش‌آفرینی کنند. حضور آقای خوئینی‌ها در مجمع اجماع‌ساز هم بسیار امر خوبی است و باید به فال نیک بگیریم، زیرا حضورش مغتنم و است و او یکی از سرمایه‌های جبهه اصلاحات است و حتما همه اصلاح‌طلبان از اینکه او یکی از اعضای حقیقی مجمع اجماع‌ساز باشد، استقبال می‌کنند».

او ادامه داد: «آقای موسوی خوئینی‌ها حتما می‌توانند به پرشور شدن انتخابات کمک کنند و نقش‌آفرینی او می‌تواند مردم را انتخابات امیدوار کند».

این فعال سیاسی درباره اینکه برخی می‌گویند کنشگری انتخاباتی موسوی خوئینی‌ها باعث تندشدن فضای انتخابات می‌شود، اظهار کرد: «من به هیچ وجه قبول ندارم حضور او باعث تندتر شدن فضای انتخابات می‌شود. او شخصیتی است که از قبل تا بعد از انتخابات فعالیت سیاسی کرده است و یکی از یاران نزدیک امام (ره) بوده است. حضور آقای خوئینی‌ها باعث پرشور شدن انتخابات و نه تندشدن آن می‌شود. آقای خوئینی‌ها نماد اصلاح‌طلبی است و کسانی او را تخریب می‌کنند از نقش‌آفرینی‌اش در انتخابات می‌ترسند، زیرا این احتمال را می‌دهند که با فعالیت بزرگان اصلاحات سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان به میدان بیایند و در نهایت اصلاحات پیروز انتخابات شود. طبیعی است که با چنین تصوری فضا را مسموم می‌کنند و به آقای خوئینی‌ها اتهام تندروی می‌زنند که اصلا چنین موضوعی واقعیت ندارد».


بیشتر بخوانید: نظرسنجی‌ها درباره رقابت رئیسی و قالیباف چه می‌گویند؟/ نامزد منتخب اصولگرایان کیست؟


سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره اینکه چرا قدری نقش خاتمی در جریان انتخابات ۱۴۰۰ کم‌رنگ شده است، بیان کرد: «آقای خاتمی در انتخابات مجلس یازدهم تا زمانی که ردصلاحیت‌ها رخ نداده بود، به شدت فعالانه کار می‌کرد، اما وقتی ردصلاحیت‌ها رخ داد، صرفا رأی خود را به صندوق انداخت. اکنون هم به شدت تمایل دارد که انتخابات ریاست‌جمهوری پرشور برگزار شود، اما اگر قرار باشد همه نیرو‌های اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شوند، طبیعی است که او نیز مانند دیگر اصلاح‌طلبان نامزدی را معرفی نمی‌کند».

او درخصوص شخصیت‌هایی که اکنون از سوی احزاب به عنوان نامزد‌های احتمالی معرفی می‌شود، تصریح کرد: «اکنون نام‌های بسیاری در میان اصلاح‌طلبان وجود دارد از جمله آقایان سید حسن خمینی، جهانگیری، ظریف، حضرتی، کواکبیان، اصغرزاده، حق‌شناس، افشانی، اردکانیان، محمد صدر، محسن هاشمی، عارف و...، اما واقعیت این است که اصلاح‌طلبان پذیرفته‌اند از میان همه افراد بر یک نفر به اجماع برسند و پشت یک نفر بایستند. اصلاح‌طلبان همیشه مردم را ساماندهی می‌کنند و اگر بتوانند به اجماع حداکثری دست یابند، میل مردم هم به شرکت در انتخابات بیشتر می‌شود. نهاد اجماع‌ساز اجازه نمی‌دهد قدرت‌طلبی به جای سیاست‌ورزی حاکم شود؛ حتما باید همه اصلاح‌طلبان در این مجمع بکوشند که به یک نتیجه واحدِ جمعی فکر کنند و همین‌طور هم خواهد شد. در واقع نگرانی ما به اجماع رسیدن نیست، بلکه تنها نگرانی در حال حاضر مواجه شورای نگهبان با نامزد‌های اصلاح‌طلب است که امیدواریم برای مشارکت حداکثری هم که شده نامزد‌های اصلاح‌طلب ردصلاحیت نشوند».

گرامی‌مقدم در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا نامزدی محمدرضا عارف در انتخابات مخاطره‌ای برای اصلاح‌طلبان از این جهت که شورای نگهبان او را تأیید و دیگر نامزد‌ها را تأیید نکند، گفت: «این تحلیل دقیقی نیست، زیرا معمولا شورای نگهبان چند نامزد اصلاح‌طلب را در انتخابات ریاست‌جمهوری تأیید صلاحیت می‌کند، زیرا اگر به وسیله شورای نگهبان یک نامزد اصلاح‌طلب باقی بماند ناگزیر اصلاح‌طلبان بر او اجماع می‌کنند، به همین دلیل چند نامزد اصلاح‌طلب در انتخابات حضور خواهند داشت و این هنر اصلاح‌طلبان است که بعد از تعیین تکلیف صلاحیت‌ها بتوانند بر یک نامزد اجماع کنند و دیگر نامزد‌ها به نفع او کنار بروند. در عین حال آقای عارف هم یکی از سرمایه‌های ارزشمند اصلاح‌طلبان است و حتما می‌توانند یکی از گزینه‌هایی باشد که در مجمع اجماع‌ساز مورد بحث و نظر قرار بگیرد».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
1
2
اصلاح طلب, اصولگرا , اعتدالی, میانه رو , چپ , راست , هیچ فرقی نمی کند , کلا" رأی بی رأی, برای همیشه
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
رای بی رای همشون سر و ته یه کرباسن
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
اینائی که رأی نمیدن پس چرا هم موضع میگیرن هم نظر میدن هم شاکی هستن هم فرزانه هستن و " اصولگرا "ی مطلق که کلهم عالم به فرمان اونهاست گرچه رأی نداده شمرده نمیشه و بدبختی اون نصیب همه میشه بازم خودشونو بیگناه و بیکاره میدونن که از زمین و زمان طلبکارن که تا اینجا نمره صفر رأی شما واسه دیگر اصولگراها دومیلیون تن قیر مجانی رو صاحب شدن و باقیش رو هم دوبله میخوان ؛ اگه خوش بحالت شده بازم بی رأی بمون
نظرات شما
پیشخوان