تاریخ انتشار: ۰۶:۳۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
ناصری در گفتگو با رویداد‌۲۴:

اصلاح طلبان نمی‌خواهند ویترین انتخابات باشند/ ظریف و جهانگیری شانسی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند

عبدالله ناصری می‌گوید افرادی مانند عارف، جهانگیری و ظریف هیچ شانسی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند.

عبدالله ناصری

رویداد۲۴ زینب غبیشاوی: بحث بر سر نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ همچنان مطرح است و اسامی مختلفی از این اردوگاه به گوش می‌خورد. اینکه اصلاح طلبان تن به نامزد اجاره‌ای می‌دهند یا با نامزدی تماما اصلاح طلب در این انتخابات حاضر می شوند ولو به قیمت شکست، موضوعی است که هنوز مورد مناقشه است. بحث آنجایی مهم می‌شود که حضور و موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات به گفته بسیاری از تحلیلگران تا اندازه زیادی در گرو مشارکت بالای مردم است، مشارکتی که فعلا با قهر مردم با صندوق‌های رای همراه شده است.

عبدالله ناصری عضو بنیاد باران و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با رویداد‌۲۴ گفت: در حال حاضر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خیلی برای جامعه اهمیتی ندارد. به نظر می‌رسد مدیریت انتخابات استصوابی و غیر رقابتی هم به همین واقعیت رسیده و اگر توجه کنید می‌بینید که برخی جریان‌های خاص از ادبیات «مشارکت حداکثری» به «حضور پر شور» شیفت کرده‌اند.

اصلاح قانون انتخابات طرح مبتذلی است

ناصری ادامه داد: تصمیم‌گیران نظام به معضل قهر مردم با انتخابات مجلس پی برده و اگر شرایط تغییر نکند، میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری بسیار پایین خواهد بود. 


بیشتر بخوانید:قانون اصلاح انتخابات شروع دیکتاتوری است/ می‌خواهند انتخابات ۱۴۰۰ را به رقابت درون‌حزبی تبدیل کنند


ناصری با اشاره به اصلاح قانون مشارکت توسط مجلس جدید، گفت: حتما قانون مبتذلی است، چون این قانون در مشارکت مردم و خصوصا نخبگان تاثیر منفی دارد، ولی مساله مردم از این حرف‌ها گذشته است و نظام نیز این موضوع را پذیرفته است. حتما اصلاح طلبان (و احتمالا اصلاح طلبان قدرت محور) هم با این قانون در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

سید حسن خمینی نامزد اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰؟

وی ادامه داد: البته امروز باید در امر انتخابات اصلاح طلبان جامعه محور را به دو بخش تقسیم کرد (من با اصلاح طلبان قدرت محور و غیر اصلی اصلا کاری ندارم) لذا معتقدم اصلاح طلبان جامعه محور تحول خواه که خودم را از آن دسته می‌بینم و ابایی هم از اپوزیسون داخلی و ملی تلقی شدن ندارند به هیچ وجه نمی‌خواهند ویترین انتخابات باشند. اصلاح طلبان جامعه محور که در مجموع هنوز به این ساختار فعلی ایمان دارند (مثل مجمع روحانیون مبارز) تلاش دارند نامزد غیربدلی و غیراجاره‌ای داشته باشند و حتی الامکان در انتخابات شرکت کنند. شاید در این نگاه بهترین نامزد برای این گروه، سید حسن خمینی باشد. در رابطه با افرادی مانند عارف، جهانگیری و ظریف هم باید بگویم که این جنس از دوستان هیچ شانسی برای انتخابات ندارند.

رئیسی نامزد اجماعی اصولگرایان

عضو بنیاد باران با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، ادامه داد: باورم این است رئیسی نامزد اجماعی اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود. اساسا طرح موضوع انتخاب یک رئیس جمهور نظامی اقدامی به نفع رئیسی است. اگر این مفروض را قبول کنید دیگر توانا بودن مهم نیست، بلکه انقلابی بودن اهمیت دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
Nima
|
Canada
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
0
0
مساله اصلاح طلبان شجاعت است در میانشان از صدر تا ذیل ۱۰ نفر به شجاعت تاجزاده پیدا نمی شود، چرا تعارف می کنید آشکارا بگویید زمانی انتخابات معنی دارد که شورای نگهبان نباشد.
نظرات شما
پیشخوان