تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۹

بازگشت آلودگی هوا از هفته آینده

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از یکشنبه هفته آینده به بعد احتمال افزایش آلاینده‌های جوی در شهر‌های بزرگ و صنعتی پیش‌بینی می‌شود.

آلودگی هوا

رویداد۲۴ صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جمعیتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر بارش برف در استان گیلان، بخش‌هایی از استان‌های قزوین و البرز و همچنین ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و استان البرز داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان گلستان هم بارش برف آغاز شده است، افزود: در مازندران هم بارش برف در ارتفاعات با شدت در حال انجام است، همچنین در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی تاکنون بارش برف داشتیم که ادامه دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: این سامانه امروز در همه مناطقی که ذکر شد فعال است و از شمال شرق کشور امشب خارج می‌شود.


 بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ساعت آغاز محدودیت تردد به ۲۳


وی اظهار داشت: به دلیل وزش باد شدید در برخی استان‌ها پیش‌بینی بروز خسارت انجام شده است که لازم است نهاد‌های متولی در این حوزه آماده باشند.

ضیائیان بیان کرد: انتظار داریم وزش باد شدید با سرعت ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت و به صورت موقت و لحظه‌ای حتی تا سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت امروز در استان‌های سمنان، قم، جنوب خراسان رضوی، یزد، شمال شرق اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان داشته باشیم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده سوم بهمن در خراسان جنوبی، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان باد شدید ادامه دارد، روز شنبه در شرق کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان وزش باد شدید ادامه دارد.

وی هشدار داد: اثرات این وزش باد شدید، توفان گرد و خاک خواهد بود همچنین به تاسیسات سبک شهری و روستایی احتمالاً خساراتی وارد می‌شود، در ۲۴ ساعت گذشته هم همین وزش باد شدید در گرگان خسارات ایجاد کرده بود.

ضیائیان تصریح کرد: ضرورت دارد در این مدت گلخانه‌ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی و سازه‌های موقت به دلیل وزش باد شدید مستحکم شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: همان طور که از قبل پیش‌بینی شده بود کاهش دما را در اغلب نقاط کشور داریم و روز آینده نیز کاهش دما ادامه دارد، امروز در اغلب استان‌های کشور کاهش دما را داشتیم و مراکز استان‌ها هم با کاهش دما مواجه شدند، روز آینده کاهش دما ادامه می‌یابد و روز شنبه تداوم سرما را در کشور خواهیم داشت، ولی دما دیگر کاهش نمی‌یابد و دمای که روز جمعه حاکم است روز شنبه نیز حاکم خواهد بود.

ضیائیان اظهار کرد: از روز یکشنبه روند افزایشی دما در اغلب شهر‌ها خواهیم داشت و از یکشنبه به بعد احتمال افزایش آلاینده‌های جوی در شهر‌های بزرگ صنعتی و کلانشهر‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان