تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹

کارشناس فوتبال: سرمربی استقلال مراقب باشد!

کارشناس فوتبال و پیشکسوت تیم آبی پوش تهرانی گفت: متاسفانه نشانه‌های خوبی در استقلال دیده نمی‌شود و سرمربی این تیم باید خیلی بیشتر از پیش مراقب آبی‌پوشان باشد.

محمود فکری

رویداد۲۴ تیم فوتبال استقلال تهران در هفته سیزدهم رقابتهای لیگ برتر مقابل میزبانش نفت مسجد سلیمان متوقف شد تا در دو بازی آخر تنها یک امتیاز کسب کرده باشد.

سعید بیگی پیشکسوت آبی پوشان با اشاره به این اتفاق به خبرنگار مهر گفت: من همیشه از محمود فکری حمایت کرده و هنوز هم حمایت می‌کنم. اما این حمایت‌ها دلیل نمی‌شود تا نقاط ضعف را بازگو نکنم. چون در غیر این صورت به استقلال خیانت کرده‌ام.

پیشکسوت آبی پوشان بیان داشت: وقتی تیم در دو هفته متوالی مقابل دو تیم غیر مدعی و کاملاً معمولی پیروز نمی‌شود، قطعاً مشکلی هست که باید از بین برود. متاسفانه استقلال این روزها قدری شلخته کار می‌کند و فاقد یک برنامه خاص برای رسیدن به دروازه حریف است.

وی اضافه کرد: فکری نباید تا این حد تحت تاثیر فضای مجازی باشد. وقتی می‌گویند به ترکیب دست نزن، کلاً ترکیب را حفظ می‌کند و وقتی می‌گویند چرا به ترکیب دست نزدی، کلاً ترکیب را به هم می‌ریزد.


بیشتر بخوانید: بازیکنانی که در لیست خرید استقلال هستند


بیگی تصریح کرد: وقتی لیست بازیکنان استقلال برای دیدار با نفت مسجد سلیمان را دیدم شوکه شدم. مگر می‌شود در یک هفته تا این حد ترکیب یک تیم دچار تغییر شود؟ مگر می‌شود سیستم پایه را تغییر داد؟ با چه منطقی رشید مظاهری که بهترین دروازه‌بان حال حاضر ایران است نباید در ترکیب قرار بگیرد؟ در حالی که تیم به گل نیاز دارد بیرون بردن مطهری از زمین چه معنایی دارد و از آن بدتر استفاده از یک بازیکن جوان و بی تجربه در چنین دیداری که باید به گل برسیم است. ریگی با چه منطقی از ترکیب خارج می‌شود. نادری در این ۱۳ هفته نتوانسته انتظارات را برآورده نماید و همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هافبک پیشین آبی پوشان خاطرنشان ساخت: بعد از گره خوردن بازی دو سه تعویض خوب صورت گرفت که از جمله اضافه شدن بابک مرادی و مهدی پور بود. مهدی پور تا حدودی میانه زمین را نظم و به بازی آبی پوشان سر و شکل داد. مرادی هم توانست با سرعت و تکنیک فردی‌اش تیم را از جناح چپ کاملاً راه بیندازد تا این سئوال پیش آید که چرا از ابتدا از وجود او استفاده نشد؟ اما تعویض بعدی که بیرون بردن ارسلان و جایگزین کردن یک بازیکن جوان بود سرشار از سئوال‌های بی پاسخ است.

پیشکسوت آبی پوشان با ابراز نگرانی بابت این تیم در هفته‌های پیش رو بیان داشت: با اینکه تیم بالای جدول است، اما روند تیم به گونه‌ای نیست که از حفظ این موقعیت اطمینان باشد. این تیم نیاز به تقویت و ترمیم در برخی مناطق دارد که شاید مهم‌ترین آن نیمکت استقلال باشد. فکری که خودش همه عمر بازیگری‌اش را در استقلال گذرانده باید قدر این فرصت طلایی را بداند.

وی افزود: همه استقلالی‌ها دوست دارند فکری در این تیم نتیجه بگیرد و اگر نقدی هم صورت می‌گیرد، در راستای بهبود شرایط است. وقتی مشاهده می‌کنیم در دو بازی متوالی مقابل سایپا و نفت مسجد سلیمان تیم تنها یک امتیاز می‌گیرد، حق داریم نگران باشیم و به بازگو کردن برخی نقاط ضعف در راستای از بین رفتن آن بپردازیم.

بیگی در خاتمه بیان داشت: باید پذیرفت که صاحبان اصلی استقلال هواداران آن هستند و لذا باید به مطالبات آنها احترام گذاشت. امروز هواداران استقلال هم نگران هستند و مطالبه اصلی آنها نیز بهبود کیفیت بازی‌های این تیم است که به هیچ وجه زیاده خواهی یا درخواست غیر منطقی نیست.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمود فکری ، استقلال
نظرات شما
پیشخوان