تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹

میانکاله مقصد نهایی فلامینگو و چنگر

پرواز بی بازگشت فلامینگو‌ها و چنگر‌های تالاب میانکاله اینروز‌ها تیتر اخبار محیط زیستی ایران است. با وجود تلف شدن هزاران پرنده مهاجر در این تالاب هنوز که هنوز است علت قطعی مرگ این پرندگان روشن نشده است.

میانکاله مقصد نهایی فلامینگو و چنگررویداد‌۲۴ بیش ازدو هفته از مرگ مشکوک پرندگان تالاب میانکاله می‌گذرد و این تلفات با تعداد کمتری نسبت به سال گذشته همچنان ادامه دارد.

بسیاری از کارشناسان وجود سم بوتولیسم در آب را عامل این تراژدی عنوان می‌کنند و پس از گذشت یک سال هنوز علت اصلی آن بطور واضح و مشخص عنوان نشده است.

عملیات پایش و جمع آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی با اعزام اکیپ‌هایی از محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر و اداره کل محیط زیست استان مازندران با تجهیزاتی نظیر تراکتور باتلاق رو در تالاب میانکاله در حال انجام و تاکنون لاشه نزدیک به شش هزار پرنده نظیر چنگر معمولی و فلامینگو تلف شده جمع آوری شده است.


بیشتر بخوانید: تلفات پرندگان تالاب میانکاله و خلیج گرگان از ۶ هزار بال گذشت


متاسفانه به دلیل کمبود امکانات این عملیات به کندی و با همت فراوان اکیپ محیط بان صورت میگیرد. بسیاری از محیط بانان روزانه کیلومتر‌ها را با پای پیاده جهت جمع آوری لاشه‌ها طی می‌کنند. در تصاویر روز عکس‌هایی از جمع‌آوری لاشه جانورانی که در این تالاب نابود شده‌اند را ببینید.

منبع: ایسنا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان