تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۹

ادامه وضعیت بحرانی در اهواز/ تست کرونای ۳۵ درصد مراجعه‌کنندگان غرب اهواز مثبت است

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز، از وضعیت بسیار خطرناک و بحرانی در این منطقه خبر داد و گفت: روزانه ۵۰۰ تست PCR در مراکز بهداشت غرب اهواز و بیش از هزار و ۲۰۰ تست فوری، توسط مأموران بهداشت در مقابل منازل انجام می‌شود.

ادامه وضعیت بحرانی در اهواز/ تست کرونای ۳۵ درصد مراجعه‌کنندگان غرب اهواز مثبت است

رویداد۲۴ مهران احمدی بلوطکی اظهار کرد: در غرب اهواز تعداد ۵ مرکز بهداشت اعم از (فرهنگ شهر، بیمارستان شفا، کمپلو، کیان‌آباد و عین ۲)، به‌منظور انجام تست PCR از مراجعه‌کنندگان با علائم کرونا، در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به شناسایی افراد در ارتباط با شخص مبتلا شده، گفت: پس از مشخص شدن نتیجه تست و احراز مثبت بودن آن، مأموران بهداشت با حضور در منزل شخص مبتلا، از اعضای خانواده هم تست فوری گرفته خواهند گرفت تا در شناسایی و قطع زنجیره انتقال، اقدامات مؤثری ترتیب داده شود.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز، افزود: روزانه به‌طور متوسط در غرب اهواز، ۵۰۰ تست PCR در مراکز بهداشت و همچنین هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار تست فوری نیز، درب منازل گرفته می‌شود که در مجموع حدود ۲ هزار تست کرونا در غرب، تنها توسط مراکز بهداشت صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: زالی: شیوع کرونای انگلیسی در تهران بسیار خطرناک شده است


این مقام مسئول با بیان آمار و ارقام روز‌های گذشته عنوان کرد: حدود جواب تست ۳۵ درصد از مراجعه‌کنندگان مثبت هست. از ۱۸ بهمن که وارد پیک جدید بیماری شدیم تا به امروز، روند افزایشی بوده و این در حالی است که هنوز به قله پیک بیماری نرسیدیم.

احمدی بلوطکی در ادامه گفت: در آستانه سال جدید و نزدیکی به شب عید، منتظر تصمیم قرنطینه کامل استان و محدودیت‌های بیشتر از سوی ستاد ملی کرونا هستیم، اما فارغ از این تصمیم‌ها، نگرانی ما عادی انگار مردم در شب عید و هجوم به بازار و ادامه روند فعلی است.

وی یادآور شد: در وضعیت قرمز، گروه‌های چهارگانه اصناف (گروه‌های ۲، ۳ و ۴) باید تعطیل باشند و تنها گروه اول که حدود ۱۰۰ شغل را در برمی‌گیرد، اجازه فعالیت دارند. اگر در گروه‌ها نیز دستورالعمل‌ها رعایت نشوند طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در پایان بیان کرد: ۳۵ تیم بهداشت در غرب اهواز، در کنار گشت‌های فرمانداری، اداره صمت و تعزیرات، بازرسی‌های خود را انجام می‌دهند. روزانه به‌طور متوسط ۱۵ تا ۳۰ فروشگاه و دیگر اصناف در غرب اهواز پلمپ می‌شود.

اگر مردم عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی اصناف را مشاهده کردند، با سامانه ۱۹۰ یا مراکز جامعه سلامت تماس بگیرند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان