تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به انتخابات ۱۴۰۰می‌رسد؟

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از ارسال طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به هیأت رئیسه خبر داد.

اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری به انتخابات ۱۴۰۰می‌رسد؟

رویداد۲۴  محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور درباره اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوی گفت: اشکالات شورای نگهبان و هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این طرح در کمیسیون شورا‌ها مورد بررسی قرار گرفت و رفع شد و در سامانه بارگذاری شده است.

رئیس کمیسیون شورا‌ها با بیان این که امیدواریم با تصمیم هیأت رئیسه، هفته آینده طرح اصلاح قانون انتخابات در صحن مجلس مطرح و مورد بررسی قرار گیرد، عنوان کرد: پس از بررسی مجدداً به شورای نگهبان ارجاع می‌شود، اما در نهایت تصمیم این موضوع با هیئت رئیسه مجلس است.

وی ادامه داد: با ارجاع این طرح اگر پروسه تایید از سوی نگهبان با تاخیر نباشد می‌توان امیدوار بود برای انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۴۰۰ اجرایی شود.

جوکار درباره ایرادات شورای نگهبان در خصوص قانون انتخابات ریاست گفت: بیشتر ایرادات مربوط به حوزه وظایفی واعمال سیاست‌های بالادستی و ابلاغی مقام معظم رهبری بوده است، همچنین معیار‌های رجال مذهبی و سیاسی و صِرف اینکه داوطلبان از میان استادان حوزه و دانشگاه باشند، از نظر شورا کافی نبود که این اصلاحات در کمیسیون انجام شد.

وی در خصوص قانون انتخابات شورا‌ها هم عنوان کرد: این موضوع هنوز در کمیسیون جمع بندی نشده است و کارگروه‌ها در حال بررسی آن هستند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان