تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

روش‌های ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور با اشاره به بارگذاری نرم افزار ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر از ۸ بامداد امروز ۲۰ اسفند، گفت: داوطلبان برای دانلود این نرم افزار به سایت entekhabat.moi.ir مراجعه کنند.

روش‌های ثبت‌نام در انتخابات شوراها

رویداد۲۴ امیر شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر ثبت نام به  چهار روش انجام می شود، افزود: دواطلبان می توانند هریک از این روش ها را انتخاب کنند.دو مورد از این ۴چهار روش، غیرحضوری است و دو مورد هم به صورت حضوری است.

شجاعان تاکید کرد: توصیه ما به روش  های غیر حضوری است که داوطلبان از نرم افزارهای موبایلی استفاده کنند، با گوشی همراه هوشمند می توانند از سایت entekhabat.moi.ir که سایت وزارت کشور است نرم افزار مربوطه را دانلود کنند، تنها مرجع معتبر برای دانلود نرم افزار این سایت است بعد از دانلود احراز هویت را انجام دهند و ثبت نام را به اتمام برسانند.

وی در همین راستا ادامه داد: از ۸ صبح فردا نرم افزار در سایت جهت دانلود بارگذاری می شود که در دو نسخه موبایلی اندروید و رایانه شخصی می باشد که دستورالعمل های ثبت نام به صورت مصور و فیلم برای استفاده داوطلبین در دسترس خواهد بود و می توانند به راحتی ثبت نام کنند.

وی افزود گفت: گوشی های هوشمند نسخه اندروید بهتر است به روز باشد و نسخه ویندوز هم ترجیحا نسخه ۱۰ به بالا برای ثبت نام مناسب تر می باشد.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات ادامه داد: در روش دوم داوطلبان باید نسخه دسکتاپ یا ویندوز بیس را دانلود کنند. کسانی که گوشی تلفن همراه به روز ندارند و یا گوشی تلفن همراهشون سیستم عامل آی او اس هست، میتوانند از این نسخه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: این ۲ شیوه توصیه ما است که به خاطر وضعیت کرونا این شرایط را فراهم آوردیم.

شجاعان شیوه سوم را مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نام برد و افزود: در این روش طبیعتا باید هزینه دستمزد دفاتر را پرداخت کنند و عملیات ثبت نام را انجام دهند و مدارک را باید به صورت فیزیکی همراه داشته باشند و ثبت نام در آنجا انجام خواهد شد.

وی افزود: در شیوه چهارم پیش بینی شده فرد می تواند به فرمانداری ها یا بخشداری های مورد نظر مراجعه و ثبت نام کند. در انتخابات شوراهای اسلامی شهر که از فردا آغاز می شود مراجع به فرمانداری ها خواهد بود.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور با بیان اینکه در ثبت نام غیر حضوری در هر ساعت از شبانه روز داوطلبان می توانند مراجعه کنند نکته مهم این هست که در ثبت نام غیر حضوری اطلاعاتی از افراد میخواهیم که باید دقت کنند برای احراز هویت و شرایط لازم را مهیا کنند.

شجاعان افزود: اول اینکه شماره تلفن همراه حتما به نام خود شخص باشد. یعنی کد ملی فرد و شماره همراه با هم انطباق داده می شود. مسیر دیگر احراز هویت شماره کارت بانکی که به نام خود شخص باشد شماره کارت وارد می شود مانند خریدهای اینترنتی رمز پویا را دریافت و وارد سیستم می کنند این عملیات به هیچ عنوان هزینه زیادی ندارد فقط مبلغ ۱۲۰ تومان برای مانده اعلام موجودی استفاده می شود و فقط از این جهت است که چون شخص غیر حضوری ثبت نام می کند، مطمئن شویم خود شخص است. بعد یک پیامی برای فرد ارسال می شود که اطلاعات فرد برای ثبت نام اولیه ثبت شده است.

وی گفت: بعد از بررسی اطلاعات پاسخ خواهد آمد که آیا اطلاعات دارای مشکل است یا خیر؟ اگر مشکل وجود داشت با مراجعه مجدد به آن سایت یا اپلیکیشنی که ثبت نام کردند، می توانند مشکل را حل کنند. در غیر اینصورت پیامی دریافت می کنند که ثبت نام نهایی شده و نیازی به مراجعه به فرمانداری و بخشداری ها برای کسانی که به صورت غیر حضوری ثبت نام می کنند، نیست.

شجاعان تاکید کرد: داوطلبان دقت کنند حتما باید پیام ثبت نام نهایی را دریافت کنند، ثبت نام اولیه ملاک نخواهد چرا که باید اطلاعات ارسالی راستی آزمایی شود.

بنابراعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی همچنین افزود: ثبت نام حضوری در ساعات اداری رخ خواهد داد و در دفتر پیشخوان هم ساعت کار مشخص است در فرمانداری ها هم ساعت اداری که در هر استان است بر همان اساس می توانند مراجعه کنند.

شجاعان در پایان تاکید کرد: نکته مهم این است که پیامک هایی که برای داوطلبینی که ثبت نام را انجام می دهند، ارسال می کنیم این پیامک حتما باید از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ ارسال شود، غیراز این، شماره دیگری اعتبار ندارد.

نظرات شما
پیشخوان