تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

سوال جنجالی نماینده کنگره: ابتدا آمریکا از برجام خارج شد چرا اول به آن بازنگردد؟

ایلهان عمر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به اینکه که ابتدا کشورش از برجام خارج شده است، از آنتونی بلینکن پرسید که پس چرا نباید اول ایالات متحده به این توافق بازگردد.

بازگشت آمریکا به برجام

رویداد۲۴ به نقل از میدل ایست آی، بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی این کشور با حضور در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از برجام دفاع کرد و گفت که این توافق پیش از خروج ایالات متحده در حال رسیدن به هدف خود بود.

ایلهان عمر نماینده دموکرات ایالت مینه سوتا در این جلسه از بلینکن پرسید که ابتدا آمریکا از توافق هسته ای خارج شد، پس چرا نباید اول آمریکا به آن بازگردد.

وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد: صرفا با فشردن یک کلید نمی توان به توافق بازگشت. ما سه سال پیش از آن خارج شدیم و متاسفانه ایرانی ها از تعهدات خود بیشتر و بیشتر فاصله گرفتند. بنابراین، موضوعات چالش برانگیزی وجود دارد که باید درباره آنها صحبت شود.


بیشتر بخوانید: چه کسی مقصر بن بست فعلی میان آمریکا و ایران است؟


وزیر خارجه آمریکا با تکرار موضع خود مبنی بر اینکه ایران باید گام نخست را برای پایبندی به برجام بردارد، گفت: پیش از آن، تحریم‌ها برداشته نخواهند شد.

وی به سوال برد شرمن عضو دموکرات مجلس نمایندگان که آیا موضع ما این است که پس از آنکه ایران به تعهداتشان پایبند شود، ما به برجام بازمی‌گردیم، پاسخ مثبت داد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
چرا دوباره آمریکا به برجام برنمی گردد

خانم ایلهان عمر شما که نماینده در آمریکا شدین اولا" نمی دونین که یک طرف هیچ موقع مجبور نیست که در توافقی که دوست نداره بمونه؟
و بعدش در این چندسال نشنیدین که به نظر آمریکا همش اعلام می شه که سود حاصل از برجام برای ایران به بی ثبات سازی و نا امنی بیشتر منجر می شه؟!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان