تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۹

حریرچی: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۶ استان کشور زیر ۵۲ درصد است / مردم سه ماه تحمل کنند تا واکس ایرانی کرونا به تولید برسد

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زمینه کرونا در ۶ استان کشور زیر ۵۲ درصد است که بسیار خطرناک است.

محدودیت های کروناییرویداد۲۴ دکتر ایرج حریرچی روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا خوزستان در اهواز بیان کرد: استان خوزستان در یک سال اخیر عملکرد بسیار مناسبی در کنترل بیماری کرونا داشت اما در یک ماه اخیر دچار مشکلات شدیدی شد که با اقدامات جدی استاندار، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، سپاه و هلال احمر استان، خوشبختانه وضعیت بیماری کنترل شد اما به این معنی نیست که خوزستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده است.

وی افزود: خوشبختانه چهار شهرستان خوزستان از حالت قرمز کرونایی به نارنجی و سه شهرستان از حالت نارنجی به زرد تبدیل شده‌اند و در بقیه شهرستان‌ها روند ابتلا به بیماری کندتر شده است.

"نه به مراسمات عید و چهارشنبه سوری" در دستور کار قرار گیرد

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ویروس غالب در خوزستان از نوع جهش یافته انگلیسی است که قدرت سرایت پذیری و انتقال بالایی دارد گفت: امیدواریم روند کاهشی بیماری به صورت ممتد و کاهشی باشد.

وی افزود: می‌دانیم که شرایط در خوزستان سخت است و خوشبختانه صنوف همکاری بسیار خوبی با ستاد استانی مبارزه با کرونا داشته‌اند اما نگرانی مهم ما در یکی، ۲ هفته آینده انجام سفر و دورهمی ها است. لذا از مردم درخواست داریم که "نه به چهارشنبه سوری"، "نه به مراسم عید" ، " نه به سیزده‌ بدر" و "نه به سفر و دورهمی" بگویند زیرا همین سفرها و دورهمی‌ها می‌تواند ویروس را به شدت انتقال دهد.

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۶۰/۴ درصد است

حریرچی ادامه داد: متاسفیم اعلام کنیم در کل کشور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هفته اخیر به ۶۰/۴ درصد کاهش یافته است در حالی که در چند هفته گذشته ۸۳ درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند. تا زمانی که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حدود ۹۰ درصد نباشد مشکلات همچنان ادامه دارد.

مردم سه ماه تحمل کنند تا واکس ایرانی کرونا به تولید برسد

وی افزود: خاصیت این ویروس پایداری در حمله و ایجاد بیماری و مرگ و میر است. ما باید با تاخیر انداختن ابتلا و با حفظ جان مردم تا زمان واکسیناسیون عمومی مبتنی بر تولید داخل که از خرداد و تیر سال آینده آغاز می‌شود، سطح ایمنی جامعه را بالا ببریم. فقط باید سه ماه استقامت کرد تا واکسن ایرانی کرونا در اختیار عموم قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: آخرین آمار ویروس کرونا در ایران؛ ۱۷۳۹۳۶۰ نفر مبتلا و ۶۱۱۴۲ نفر فوتی


معاون وزیر بهداشت گفت: مهمترین راه مقابله با مشکلات اقتصادی کرونا کوتاه کردن دوره همه گیری این بیماری است و راه میانبری وجود ندارد.

هم اکنون هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و ۹ شهرستان نارنجی هستند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان