تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

جزئیات و رنگ‌بندی محدودیت‌های کرونایی/ لیست کامل شهرهای ممنوع

در حالی که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد قبل از مشخص شدن رنگ بندی استان یزد توسط وزارت بهداشت سفر نوروزی یزد را ممنوع اعلام کرده بود، سخنگوی ستاد استانی کرونا این خبر را برداشت شخصی دانست!

لیست کامل شهرهای ممنوع

رویداد۲۴  دیروز به یک باره اخباری از سوی سخنگوی علوم پزشکی در فضای مجازی و برخی از خبرگزاری‌ها نشر داده شد، خبری که از ممنوعیت سفر به یزد حکایت داشت.

در حالی این خبر از سوی این رسانه‌ها و به نقل از سخنگوی علوم پزشکی استان یزد منتشر شد که هیچ توضیحی از سوی وزارت بهداشت در خصوص رنگ بندی استان‌ها اعلام نشده بود و همچنین متولیان استانی مانند فرماندار یزد وضعیت یزد را زرد اعلام کرده بودند.

    چندین ساعت پس از انتشار گسترده خبر سخنگوی علوم پزشکی، ستاد ملی کرونا استان‌های نارنجی و قرمز را اعلام کرد که از استان یزد تنها شهرستان خاتم در زمره شهرهای نارنجی و ممنوع السفر برای نوروز اعلام شده بود و این مسئله را در حالی شاهد بودیم که در این مدت که هنوز ستاد ملی کرونا هیچ اظهار نظری نکرده بود، خبری مبهم در فضای گسترده مجازی و خبرگزاری‌ها، منجر به سردرگمی مردم و دست به دست شدن اعمال نظری شخصی در وجهه یک مصوبه شده بود.

    البته پیگیری از سوی متولیان ستاد استانی کرونا نیز تا اعلام مطلبی از سوی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در رابطه با خبر ممنوعیت سفر به یزد در ایام نوروز، نتیجه‌ای نداد.

    «علی صالحی» سخنگوی ستاد استانی کرونا در این بار گفته است؛ «وضعیت شیوع کرونا در استان یزد در روزهای اخیر سخت شده و فقط در روز گذشته حدود ۲۰۰ بستری در مراکز درمانی داشته‌ایم که در سه ماه اخیر، رکورد محسوب می شود.»


    بیشتر بخوانید: شرط سفر به شهرهای قرمز و نارنجی/ مجوز برای چه کسانی صادر می‌شود؟


    وی اضافه کرد: «خبر یکی از اعضای ستاد مقابله با کرونای استان درباره ممنوعیت سفر به یزد، دقیق منتشر نشده و بر اساس برداشت شخصی است.»

    صالحی تاکید کرد که «استان، تابع تصمیم ستاد ملی کرونا در این خصوص خواهد بود.»

    با این حال هنوز مشخص نیست چرا عضو ستاد استانی کرونا در قالب یک خبر رسمی مطلبی غیر رسمی را برخلاف مصوبه ستاد ملی کرونا اعلام کرده اما به نظر می‌رسد لازم است که هماهنگی بیشتری بین اعضای ستاد استانی با توجه به مصوبات ملی وجود داشته باشد.

    جزئیات و رنگ‌بندی محدودیت‌های کرونایی/ لیست کامل شهرهای ممنوع

    منبع: ایسنا
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان