تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

توضیح استانداری بوشهر در مورد دستگیری یک خبرنگار

در پی اجرا حکم محکومیت قطعی امیر دهباشی خبرنگار بوشهری روابط عمومی استانداری بوشهر پاسخ داده که این فرد خبرنگار نبوده است!

دستگیری یک خبرنگار بوشهری

رویداد۲۴ در پی اجرای حکم محکومیت قطعی دهباشی خبرنگار بوشهری، روابط عمومی استانداری بوشهر در این باره توضیحاتی داده است.

۱- فردی که برای اجرا حکم قطعی محکومیت پس از طی مراحل مختلف رسیدگی قضائی، دستگیر شده و به دروغ به عنوان خبرنگار معرفی شده، صاحب یا فعال در هیچ نشریه و رسانه دارای مجوز نیست.

۲- نامبرده خبرنگار هیچ رسانه‌ای نبوده و فاقد هرگونه مجوز و حتی شرایط حداقلی مورد نیاز در این عرصه است.

۳- حکم محکومیت که پس از طی فرایند رسیدگی، در چارچوب موازین قانونی صادر شده است، مطلقاً مربوط به مطالبه‌گری، نقد و فعالیت رسانه‌ای نیست.

۴- نامبرده مکرراً از فضای مجازی برای توهین، تهمت و افترا بهره گرفته و علی‌رغم صبر و تحمل چندین ماهه و تذکر به نامبرده برای پرهیز از توهین و افترا به مسئولان استان بوشهر، بر انجام اقدامات ضد رسانه‌ای، غیر اخلاقی و تضییع حقوق افراد مختلف اصرار ورزیده است.

۵- جامعه رسانه‌ای استان بوشهر، با شناخت از افراد و ابعاد موضوع، در جریان است که حکم صادره، به معنای برخورد با منتقد و انسداد باب نقد و انتقاد و مخالفت با بیان مشکلات توسط رسانه‌ها و افراد مختلف نیست، بلکه نتیجه ایراد اتهامات دروغین پی در پی به افراد مختلف است که به طور کلی با فرهنگ اصحاب رسانه و رسالت نقادانه در تضاد است.

در این توضیحات آمده است: استانداری بوشهر همواره سپاسگزار تلاش و مساعی اصحاب رسانه بوده و در سالیان اخیر، همواره از طرح دغدغه‌ها و انتقادات حمایت کرده است و در طول ۸ سال فعالیت دولت تدبیر و امید، از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده و حتی در مواردی که حق شکایت برای دستگاه‌های اجرایی محفوظ بوده از این حق مسلم هم چشم‌پوشی کرده و توصیه به تحمل کرده است و مستمراً از اهتمام دولت خدمتگزار به بسط و توسعه آزادی‌های رسانه‌ای حمایت کرده و می‌کند.

جامعه رسانه‌ای استان بوشهر، همواره با انتقادات سازنده، زبان گویای مردم هستند و مسئولان استان نیز با دقت نسبت به انتقادات سازنده و موثر، استقبال کرده و اعتقاد داریم که با وجود رسانه‌های باکیفیت و خبرنگاران با وجدان، استان بوشهر در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

به گزارش رویداد۲۴ امیر دهباشی خبرنگار بوشهری انتقاداتی را درباره یکی از طرح های عمرانی مطرح کرده بود که با شکایت استانداری و ستوده معاون عمرانی استاندار روبه رو شده بود. او روز چهارشنبه بازداشت و به زندان منتقل شد. با این حال استانداری بوشهر در این جوابیه او را ضدرسانه معرفی کرده که مدام در حال افترا بوده است!

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
0
0
چرا مسئولانی که در رسانه های ملی علنا دروغ می گویند محاکمه نمی شوند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان