تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

ماجرای ارتباط احمدی نژاد با رمال‌ها برای آینده رهبری در ایران چیست؟

موضوع ارتباط با اجنه بار دیگر در فضای سیاسی کشور پررنگ شده است. این بار یک خبرنگار صداوسیما گفته احمدی نژاد برای برگشتن به قدرت تلاش کرد با رمال و فالگیر با مشاوره دست راستی‌اش (مشایی) رهبری زود فوت کنند!

ارتباط احمدی نژاد با رمال ها

رویداد۲۴ امید کاجیان: جادو جنبل، جن و پری. داستان‌هایی که بیشتر در کودکی‌مان یا موضوعاتی جذاب برای دنبال کردن بودن یا ترسناک. از برخی کارتون‌ها بگیرید تا برخی فیلم‌ها و کتاب‌های قصه. بزرگتر هم که شدیم، جزو دسته مطالبی که بسیاری بخواهند درباره‌اش در ایام بیکاری و دورهمی‌ها بگویند. مثلا اینکه همه از خاطرات اجنه‌ای سخن به میان بیاورند که حدس می‌زنند دیده‌اند یا مطمئنا که دیده‌اند یا اعتقادی که به آن دارند یا چیز‌هایی ازاین دست. بعد هم روز از نو، روزی از نو. کار و زندگی و...

اما شاید باور اینکه این موضوع در جدی‌ترین بخش‌های حاکمیتی کشور و اداره و مدیریت ایران تبدیل به یک چالش جدی شده موضوعی عجیب و غریب است. داستانی که فکر می‌کردیم تنها به برخی حوادث در زمان احمدی نژاد و البته از جمله اخبار زرد برمی‌گردد ظاهرا خیلی بیشتر از اینها جدی شده تا جایی که در این مدت بعضی به این باور رسیده‌اند که جن‌ها در سرنوشت کشور تاثیرگذارند و عملا سیاست ایران به شدت با توطئه‌های اجنه درگیرند.

ادعای خبرنگار صداوسیما: ارتباط احمدی نژاد با رمال‌ها برای رهبری!

در چنین شرایطی، اما پست اینستاگرامی چندین روز پیش یکی از چهره‌هایی که به نام خبرنگار امنیتی شناخته می‌شود، موضوع را وارد فاز تازه‌ای کرد. بعد از انتشار بخشی از گفتگوی اخیر احمدی نژاد که در آن درباره دخیل بودن بعضی نیرو‌های امنیتی در آشوب کشاندن تظاهرات ۸۸ داشته تا سرکوب مردم بدینوسیله توجیه شود؛ یا اینکه به موضوع جدی بودن ترور خود نیز اشاره کرده آمنه سادات ذبیح پور در نوشتار اینستاگرامی‌اش نوشت که «احمدی نژاد با استقبال بی‌نظیر مردم دچار توهم قدرت شد کسی که برای برگشتن به قدرت تلاش کرد و رمال و فالگیر با مشاوره دست راستی‌اش (مشایی) کاری کنند رهبری زود فوت کنند و برای جادوجنبلی که کردند باید باطل سحری پیدا می‌شد.» ذبیح پور از تلاش برای ترور به کمک اجنه توسط احمدی نژاد سخن می‌گوید که البته با باطل سحر موضوع حل شده است.


بیشتر بخوانید: احمدی نژاد در مسیر بنی صدر / چه کسانی می‌خواهند رییس جمهور را ترور کنند؟


به گزارش رویداد۲۴ این اظهارات با واکنش مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد هم مواجه شد و علی اکبر جوانفکر درپاسخ به این شخص نوشت «ماشین تخریب علیه دکتر احمدی نژاد ورود ممنوع می‌رود. در پی افشای طرح ترور دکتر احمدی نژاد و کاهش ضریب وقوع چنین اتفاقی، جریان امنیتی ایستاده در برابر اراده ملت ایران، امکانات خود را در سطح وسیعی برای مشوه ساختن چهره رئیس جمهور سابق در اذهان مردم بسیج کرده است. خانم آمنه ذبیح پور خبرنگار صدا و سیما، تازه‌ترین پیاده نظام تحت امر این جریان است که در صفحه اینستاگرام خود، یادداشتی مبتنی برهمان خط تبلیغی- تخریبی را هر چند به صورت ناشیانه به نگارش در آورده است.»

ماجرای ترور احمدی نژاد

اما اظهارات ذبیح پور از بعد دیگری نیز قابل بحث است، او یک خبرنگار معمولی نیست و البته که هم وی و هم ۲۰:۳۰ نشان داده‌اند که رابطه خوبی باید با دستگاه‌های امنیتی هم داشته باشند. از سویی مسئله‌ای که از آن سخن می‌گوید مسئله‌ای نیست که به نظر هر کسی اجازه بیان آن را داشته باشد.

با این اوصاف اشاره‌های این خبرنگار چه معنایی دارد و آیا بدون اینکه تبعاتی داشته باشد چنین مسائلی را مطرح کرده است؟ پس از طرح این مسئله، عده‌ای شبکه‌های اجتماعی نوشتند که شاید واقعا خبری بوده که نهاد‌های مرتبط از طریق امثال ذبیح پور آن را مطرح می‌کنند، اما از آن سو هم عده‌ای این اظهارات را به دلیل همان سخنان اخیر احمدی نژاد در مورد ترور و نقش نیرو‌های امنیتی در ۹۸ و... می‌دانند و به نوعی منحرف کردن اذهان به سمت و سویی دیگر، از همین رو به امثال جوانفکر و مطالبی که اظهار داشته است حق می‌دهند.

این در حالی است که در هر دو حالت یک طرف باید حق پیگیری این ادعا‌ها را داشته باشد که از قرار معلوم فعلا هیچ یک کاری به دنبال کردن این اظهارات عجیب و غریب ندارند. موضوعی که مسئله را قابل تامل‌تر می‌کند. اگر راست می‌گوید چرا کسی آن را تایید نمی‌کند و اگر ناراست پس چرا در موضوعی به این مهمی، کسی با او برخوردی نمی‌کند.

ارتباط احمدی نژاد با رمال‌ها از کجا شروع شد؟

از دوره دوم دولت احمدی نژاد، موضوع رمالی و جن‌گیری از جمله مسائلی بوده که به دلایل نا معلوم به احمدی نژاد و دولتش نسبت داده می‌شد. سکان هدایت بیشتراین اتهامات غیر عادی را هم جریان‌های خاص اصولگرا و برخی اشخاص ویژه در دست داشتند. شاید همه چیز از زمانی آغاز شد که احمدی نژاد، اسفندیار رحیم مشایی را به عنوان معاون اول خود مطرح کرد؛ موضوعی که با نامه رهبری ملغی شد. این آغاز مطرح کردن موضوع جریان انحرافی و رابطه رحیم مشایی با رمالان و جن گیران و مرتاض‌ها بود. برای همین هم می‌گفتند که مشایی احمدی نژاد را سحر کرده است.

موضوع خانه نشینی یازده روزه احمدی نژاد موج دوم حملات در ارتباط دولت با اجنه را علیه رئیس دولت دهم مطرح ساخت. اما جنجالی‌ترین اظهارنظر‌ها در این خصوص را آیت‌الله مصباح یزدی، انجام داد. مصباح یزدی که زمانی احمدی نژاد و اظهاراتش را با فرامین خدا مقایسه می‌کرد بعد از مدتی در چارچوب حمله به احمدی نژادی‌ها از سوی اصولگرایان به صراحت از «سحر» شدن احمدی نژاد سخن به میان آورد و گفت: «یک وقتی به برخی از دوستان نزدیکم گفتم که بیش از ۹۰ درصد معتقدم که او سحر ‏شده است! این وضعیت ابداً طبیعی نیست. هیچ آدم عاقلی چنین کار‌هایی نمی‌کند، مگر آن که اختیار از او سلب شده باشد.... ‏روی کار‌ها و حرف‌های شخص جنجال‌آفرین حساس شدیم، دیدیم خیلی حرف‌های بوداری است و اصلاً حرف‌های ساده‌ای ‏نیست. بنده روز به روز احساس کردم که خطر بسیار عظیمی در این جریان نهفته است و تلاش زیادی در این راه شده. عقلم ‏نمی‌رسید که آیا هیپنوتیزم است، سحر است، ارتباط با مرتاضین است؟ می‌دانستم که در ‏این قضیه، چیزی غیرطبیعی وجود دارد. دیدیم که این شخص مسئله‌دار [مشایی]، این آقا [احمدی نژاد] را مسخر کرده و او ‏توی مشتش هست. البته قرائن فراوانند و خود شما بیشتر از ما اطلاع دارید که حتی تأثیر نگاه و برخورد و آثار طلسمات و ‏چیز‌هایی از این قبیل در کار است. البته این‌ها همه مسموعات هستند و بنده به چشم خودم ندیده‌ام.» ‏

در این میان ماجرای دستگیری شخصی به نام عباس غفاری نیز که او را جن گیر دولت می‌نامیدند نیز البته که شهره شد. در این میان، اما برخی تصاویر از مقامات غیر دولتی که به دیدار برخی از رمال‌ها و جن گیر‌ها رفته بودند هم در برخی شبکه‌ها پخش و تعجبات بسیاری رقم زد. مثلا ویدئوی ادعایی که بعضی به محسن اژه‌ای منسوب کرده بودند.

اما در نهایت حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در نیمه اول سال ۹۰ در خصوص دستگیری این گونه افراد گفت: «دستگاه قضایی با اتهام و جرم برخورد ‏دارد، نه با عنوان. ممکن است جن‌گیر از باب جنگیری خود، مرتکب جرم شود، ولی ما به اتهام جرمی که مرتکب شده، با او ‏برخورد می‌کنیم. دو نفر از کسانی که معروف شده اند به جنگیر، در شرف رسیدگی پرونده در دادگاه است. قرار مجرمیت ‏صادر شده و کیفرخواست در شرف صدور است و به دادگاه خواهد رفت.‎‏» ‏

اظهاراتی که درباره نفی جنگیری و توان این افراد دراین امر از سوی اژه‌ای نبود. بلکه شاید کار‌هایی که از طریق جنگیری صورت می‌گرفت بیشتر دراین سخنان موردبحث بوده است. باتمامی این احوال فرد مذکور با تمام اتهاماتی که به او نسبت داده می‌شد از زندان آزاد شد.  البته همان روز‌های دستگیری این گونه افراد احمدی نژاد نیز به این موضوع واکنش نشان داد و البته این مبحث را برخلاف سایرین که خیلی جدی دنبال می‌کردند آنقدر چیپ و سطحی می‌دید که در موردش چنین گفت: «ما که شوخی گرفتیم و گفتیم بالاخره خواسته‌اند ‏یک اسباب خنده‌ای برای مردم بشود… امیدوارم خودشان هم متوجه باشند. ننویسند و منتشر نکنند، زشت است. دولت را به ‏ارتباط با رمال‌ها متهم کردند، آخرش معلوم شد رمال‌ها با همه ارتباط دارند الا دولت! ...» ‏اظهاراتی که شاید نشان می‌داد اگر دولت هم با این مسائل درگیر نباشد بخش قابل توجهی از مسئولین و ارگان‌ها با آن درگیرند!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
1
0
قوم منافق دو رو
چه نامرد چه نازن
هیچ و پوچ
................
گرگ زخمی
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
2
1
كدام مسؤلى را سراغ داريد كه به اجنه و رمال و فالگير و … معتقد نباشد ؟!
امنه سادات گوز پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
2
0
سیاستمداران ایران چقدر خرن که عقل خودشان را دست یه خبرنگار بی سواد دادن البته ادمهای نادان باید سخره شان بگیری خبرنگار خودش چیه ومستنداتش می خوای چی باشه چندتا کلام براش می نویسن اونهم بازبان گفتار بیانش می کنه بفرمایید این ضعیفه اسنادش کجاس ؟ و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
1
1
این چرت و پرتها چیه میگین؟ تخریب تا چه حد؟
نظرات شما
پیشخوان