تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۰

نامزد‌های جایزه بوکر عربی معرفی شدند

شش نویسنده از کشور‌های اردن، تونس، مراکش، الجزایر و عراق نامزد مرحله نهایی جایزه بوکر عربی در سال ۲۰۲۱ شدند.
جایزه بوکر عربی
رویداد۲۴ هیئت داوران جایزه بوکر عربی اسامی ۶ نامزد راه‌یافته به مرحله نهایی چهاردهمین دوره جایزه بوکر عربی در سال ۲۰۲۱ را معرفی کردند.

فهرست کوتاه امسال جایزه بوکر عربی شامل نویسندگان ۳۱ تا ۷۰ ساله از کشور‌های اردن، تونس، مراکش، الجزایر و عراق است که آثارشان موضوع‌ها و مسائل امروز دنیای عرب از جرایم غیرانسانی در پس جنگ‌ها و درگیری‌ها تا عشق به میهن و روابط انسانی و حافظه و هویت را در بر می‌گیرد.

«دفترچه‌های کاغذفروش» نوشته جلال برجس از اردن، «در آرزوی همسایه» نوشته الحبیب السالمی از تونس، «پرونده شماره ۴۲» نوشته عبدالمجید سباطه از مراکش، «چشم حمورابی» نوشته عبداللطیف ولد عبدالله از الجزایر، «بلای سخت دارالاکابر» نوشته امیره غنیم از تونس و «خال‌کوبی پرنده» نوشته دنیا میخائیل از عراق شش نامزد نهایی امسال را تشکیل می‌دهند.

پیش از این ۱۶ رمان از بین ۱۲۱ اثری که در فاصله بین جولای ۲۰۱۹ تا اوت ۲۰۲۰ به زبان عربی منتشر شده بودند، در فهرست نخستین جایزه بوکر عربی ۲۰۲۱ معرفی شده بودند.

لازم به ذکر است که برنده نهایی این جایزه در تاریخ ۲۵ می‌معرفی خواهد شد.

به هریک از شش نامزد راه یافته به مرحله نهایی مبلغ ده هزار دلار و برنده نهایی مبلغ ۵۰ هزار دلار تعلق می‌گیرد؛ علاوه بر این‌که رمان برگزیده نهایی به زبان انگلیسی نیز ترجمه خواهد شد

سال گذشته رمان تاریخی «دیوان اسپارتی» نوشته عبدالوهاب عیساوی، نویسنده الجزایری برنده جایزه بوکر عربی در سال ۲۰۲۰ شد.
 
منبع: ایبِنا
برچسب ها: اخبار مهم ، عربی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان