تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

اختصاصی کردن لواسان بوسیله یک عده خاص؛ ممنوع!

مراسم افتتاح دادسرای ویژه بخش لواسانات با حضور حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور و محمد جواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران برگزار شد.

قوه فضائیه

رویداد۲۴ مراسم افتتاح دادسرای ویژه بخش لواسانات با حضور حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور و محمد جواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم عباس نوروزی که دادیاری دادسرای ویژه روحانیت تهران و بازپرسی دادسرای تهران را در کارنامه فعالیت دارد، به عنوان اولین دادستان بخش لواسانات معارفه گردید.

با توجه به اهمیت بخش لواسانات و پرونده‌های موجود در آن، این حوزه قضایی به دادگستری ارتقا یافت.

پنجم مرداد ماه سال گذشته نیز رئیس قوه قضاییه با حضور در لواسانات ضمن شرکت در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال، طی بازدیدی از مجتمع قضایی این شهرستان به گفت‌وگوی رو در رو با مردم و کارکنان پرداخت.

آیت‌الله رییسی از اولین روز‌های مسئولیت خود در عدلیه، هیاتی قضایی را مسئول رسیدگی به وضعیت محدوده خوش و آب هوای لواسانات تهران کرد تا مبادا این منطقه در پیش چشم مردم تهران و ایران به نمادی از تبعیض و نابرابری‌های اجتماعی تبدیل شود.

اختصاصی کردن لواسان بوسیله یک عده خاص؛ ممنوع!

آیت‌الله رییسی در جریان جلسه شورایعالی حفظ حقوق بیت‌المال به تاریخ پنجم مرداد ۹۹ با بیان اینکه مردم منطقه لواسان دغدغه درست و بحقی دارند، اظهار داشت: دغدغه این است که این منطقه خوش آب و هوا متعلق به همه مردم است و باید منافع آن برای همه مردم باشد و اختصاصی کردن منطقه بوسیله یک عده خاص، آن هم با تخلف از قوانین و مقررات و زیر پا گذاشتن نظامات معماری و شهرسازی مجاز نیست.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در برخورد با زمین خواری در منطقه لواسانات گفت: چند حکمی که در منطقه لواسان در زمینه مقابله با تعدی به اراضی ملی و منابع طبیعی صادر شده است، به معنای آغاز قضیه است و ما موضوع لواسان را رها نمی‌کنیم و در پیگیری این موضوع، بنیانی را بنا می‌نهیم که مسئولین بعد از ما نیز موضوع تخلفات مرتبط با اراضی را در لواسان پیگیری کنند.

بازگشت ۲۷ هکتار از اراضی تپه سرخه لواسان به بیت المال با حکم دیوان عالی، قلع و قمع شش پلاک ثبتی متهم فراری پرونده طبری در لواسان و تخریب ساخت و ساز‌های غیرقانونی در اراضی معروف به کلاک بخشی از اقدامات مورد توجه دستگاه قضا در دوره تحول در زمینه برخورد با زمین خواری در این شهرستان است.

منبع: دانشجو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان