تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

فعال سیاسی اصلاح‌طلب: ظریف نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ نیست

شاید اصلاح‌طلبان به نقطه‌ای برسند که قرار بر تعامل و ائتلاف باشد که در آن صورت، ظریف می‌تواند یکی از گزینه‌های جدی باشد. مثل آقای لاریجانی یا گزینه‌های دیگر.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب: ظریف نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ نیست

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده سابق مجلس در مورد ظرفیت‌های ظریف به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ظریف مذاکرات نفس‌گیر و سختی را مدیریت کرده و به نتیجه رسانده است. سال‌ها دیواری بلند بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا وجود داشت و ایرانی‌ها متهم بودند که اهل گفتگو نیستند و اهل جنگ هستند، ولی این مذاکرات نشان داد که ما هم برای مذاکرات آمادگی داریم و هم آدم‌های توانمندی برای مذاکره داریم».

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با عصرایران ادامه داد: در قیاس با دوستان دیگری که قبل از ایشان زحمت مذاکرات را می‌کشیدند حداقل حسن ایشان این بود که طرف مقابل و زبان آن‌ها را می‌شناخت؛ چرا که یکی از مشکلات مذاکرات گذشته ترجمه به فارسی و انگلیسی بود.

مازنی با اشاره به مخالفت‌های صورت‌گرفته در زمان مذاکرات هسته‌ای افزود: به نظر می‌رسد در تاریخ ایران بی‌سابقه است که وزیری در حال هدایت مذاکرات ملی مثل مذاکرات هسته‌ای باشد و در داخل با مشکل مخالفان سرسخت روبرو باشد. مخالفینی که همزمان که ایشان در حال مذاکره بودند، مانند یک رزمنده‌ای که جنگی را از طرف کشورش فرماندهی می‌کرد، از پشت خنجر می‌زدند و اذیت می‌کردند.


بیشتر بخوانید: دو صندلی ریاست و یک فرد؛ چالش های قالیباف در انتخابات ۱۴۰۰


او با یادآوری دوران مذاکره بر سر قطعنامه ۵۹۸، و مقایسه آن با مذاکرات برجام گفت: بسیاری یادشان هست که وقتی قطعنامه ۵۹۸ پذیرفته شد خانواده شهدا، ایثارگران، رزمندگان و … ناراحت بودند، ولی حضرت امام با پیام‌شان مساله را جمع کردند. وقتی آقای ولایتی با تیم‌شان در حال مذاکره با طرف مقابل بودند، در داخل همه همدل بودند و منتظر بودند که آن‌ها چه‌کار می‌کنند و هر نتیجه‌ای که می‌گرفتند اینجا قبول داشتند و برایشان دعا می‌کردند.

ولی آقای ظریف و همکارانشان که مذاکره می‌کردند، آقای عراقچی می‌گفت به ما گفته‌اند که برخی روزنامه‌ها را نخوانید! یعنی نه از طرف مجلس، نه رسانه‌ها و نه جریانات سیاسی همدلی با این تیم نبود

این فعال سیاسی افزود: در مورد نتیجه برجام امروز و سال‌ها بعد هم قضاوت خواهد شد و ظریف از این جهت به عنوان شخصیت تاریخی در تاریخ ثبت می‌شود و قضاوت مثبت و منفی درباره ایشان خواهد بود

مازنی نماینده سابق مردم تهران در مجلس با توجه به مسائل مطرح شده در بالا در مورد احتمال حضور ظریف به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 گفت: با توجه به تاکید اصلاح طلبان بر معرفی نامزد اصلاح طلب به نظر من وزیر محترم خارجه نمی‌تواند در لیست مورد نظر جریان اصلاحات قرار بگیرد، چون ظریف صبغه و سابقه اصلاح طلبی ندارد.

وی ادامه داد: در این میان شاید اصلاح‌طلبان به نقطه‌ای برسند که قرار بر تعامل و ائتلاف باشد که در آن صورت، ظریف می‌تواند یکی از گزینه‌های جدی باشد. مثل آقای لاریجانی یا گزینه‌های دیگر.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان