تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۷ نظر

واکنش تُند علم الهدی به فایل صوتی ظریف

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما مردمی رشید داریم، گفت: گفتند میدان جلوی دیپلماسی را گرفت، با برجام مردم را بدبخت کردید و به همه وعده‌ها عمل کردید در صورتی که آمریکا داعش را درست کرد و هزار و ۴۰۰ تحریم به تحریم‌ها اضافه کرد و به وعده‌هایش عمل نکرد.

فایل صوتی ظریف

رویداد۲۴ حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، اظهار کرد: امروز هفدهم ماه مبارک رمضان و در تقارن با دو جریان قرار داد، اول میلاد حضرت امام حسن(ع) و دوم با جریان غم‌انگیز ضربت خوردن مولا علی(ع) مقارن است و این تقارن مظلومیت امام حسن(ع) و امام علی(ع) را نشان می‌دهد که فتنه داخلی بوده است.

جریان‌های فتنه انگیز در داخل باید سرکوب شود

امام جمعه مشهد با بیان اینکه جریان‌های فتنه‌انگیزی که در داخل وجود دارد و جریانی که ولایت نظام را مورد هتک قرار می‌دهد ما در مقابل این فتنه ها نباید ساکت باشیم، تشریح کرد: زمانی که می‌خواستند برای هسته‌ای مذاکره کنند و جریان برجام پیش بیاید به دروغ گفتند اگر معیشت را می‌خواهید باید مذاکره کنیم و بی‌خیال هسته‌ای شویم.

وی خاطرنشان کرد: پس از برجام، تورم ما به ۵۰ رسید و ارزش پول این‌گونه شد، حالا که برجام شکست خورده یک دوگانه دروغین برای اینکه شکست برجام را توجیه کنند میدان و دیپلماسی را جلو کشیدند، منظور از میدان قوه قهریه و میدان جنگ است و فرمانده این میدان شهید بزرگوار قاسم سلیمانی بود که این میدان نگذاشت کار پیش رود، میدان نگذاشت یا شما عرضه نداشتید کار را پیش ببرید؟

داعش، پیاده نظام نیابتی آمریکا بود

علم الهدی ادامه داد: رییس جمهور آمریکا همیشه برای تهدید می‌گفت گزینه نظامی هم روی میز است اما مدافعا حرم به فرماندهی شهید قاسم سلیمانی ورود کردند و آمریکا را بدبخت کردند، پیاده نظامی که به نیابت آمریکا آمده بودند را شکست دادند و مقابله کردند اما شما در هتل کذایی وین دیپلماسی را پیش گرفتید و ذلیل شدید و شکست خوردید.

نماینده ولی فقیه عنوان کرد: قاسم سلیمانی جایی که باران آتش بود جلو رفت ولی شما عقب‌نشینی کردید و شکست خوردید، شکست و عقب نشینی شما این بود که سانتریفیوژ را از کار انداختید و آمریکا یک خط روی برجام کشید و به وعده‌های خود عمل نکرد.

وی بیان کرد: شهید بزرگوار قاسم سلیمانی گزینه روی میز آمریکا که داعش بود را به عقب راند، خشونتی که داعش انجام داد اگر سربازان آمریکایی انجام می‌دادند دنیا آمریکا را محکوم می‌کرد و این کار را با داعش انجام داد و یک فرمانده دشمن را عقب راند و منطقه را در دست گرفت.

 علم الهدی با بیان اینکه دیپلماسی شما این بود که همه مسائل را انجام دادید و هسته‌ای را کاهش دادید و سیمان در چاله آب سنگین ریختید، یادآور شد: در مقابل، آن‌ها هیچ‌کار نکردند و هزار و ۴۰۰ مورد به تحریم‌ها اضافه کردند؛ بعد شما می‌گویید میدان نگذاشت دیپلماسی کنیم؟

وی افزود: خوشبختیم ما که مردمی با شعور و با فهم و رشید داریم و امام(ره) جوری مردم را رشد داد که نسل‌های بعدی هم رشید شدند، ما به فهم و رشد این مردم می‌بالیم که واقعیت را می‌فهمند.


بیشتربخوانید: برخی دنبال دو قطبی ظریف-رییسی هستند/ انتشار فایل صوتی ظریف، تصمیم یک شخص عادی نبود

نتیجه تقوا در زندگی مشترک قره العین شدن همسران برای هم است

 علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ماه مبارک رمضان روزه واجب شد و ذات حق در قران نتیجه روزه را تقوا معرفی می‌کند و می‌فرماید که روزه بر شما واجب شد تا در نتیجه آن به تقوا برسید.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تقوا یک شعار نیست بلکه از مقوله عمل است و در عمل باید خود را نشان دهد، افزود: درباره تقوای عملی بحث می‌کردیم و عرض ما درباره تقوای عملی در زندگی دو همسر بود که اگر درجریان زندگی دو همسر اجرا بشود نتیجه‌اش این است که زن و شوهر قره العین همدیگر می‌شوند.

وی با بیان اینکه  نتیجه تقوا در زندگی مشترک قره العین شدن همسران برای هم است، خاطرنشان کرد: خداوند ویژگی‌های عبادالرحمان را در آیات آخر سوره فرقان بیان می‌کند؛ یکی از خصوصیاتی که خداوند در زندگی خانوادگی عبادالرحمان بیان می‌کند قره العین شدن زن و شوهر برای یکدیگر است.

علم الهدی در خصوص معنای قره العین گفت:  قره العین به معنای این است که چشم زن و شوهر بهم خنک شود، ما در چشم دو جور اشک داریم اشکی که در زمان شوق سرازیر می‌شود چشم را خنک می‌کند؛ عربها در مقام دعا می‌گویند خدا چشمت را خنک کند، یعنی مسرور شوی و اشک شوق از چشمت سرازیر شود.

امام علی(ع) از دیدن حضرت زهرا(س) شاد می‌شدند

خطیب نماز جمعه مشهد افزود: حضرت امیرالمومنین(ع) در مورد حضرت زهرا(س) فرمودند که هر وقت من چشمم به صورت زهرا می‌افتاد تمام غصه‌ها و اندوه‌ها از دل و فکر من خارج می‌شد گویا که انگار غصه ای ندارم.

وی خاطرنشان کرد: بعضی می‌گویند که معنی قره در قرآن  از واژه قرار است، یعنی چشم به ارامش و قرار برسد و دائم دنبال فرد دیگری نباشد، اگر زن و مرد قره العین یکدیگر نشدند این زندگی آرامش ندارد.

علم الهدی اظهار کرد: رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی واجب شرعی است، اگر من رعایت نکنم و کسی از من کرونا بگیرد و یک شب تب کند، جواب خدا را چه بدهم؟ در حرم امام رضا(ع) وسیله گناه نشوید.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
1
3
داعش در زمان هزاره سوم و با شش قطعنامه فصل هفتمی علیه ایران اسلامی درست شد و قدرت گرفت همون زمان که واسه اِشکنه نباید آخ میگفتیم
ناشناس
|
France
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
1
8
این همه گفتن رفتن از حرمین دفاع کنن.رفته بودن پیاده نظام روسیه شده بودن
ناشناس
|
France
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
7
این همه گفتن رفتن از حرمین دفاع کنن.رفته بودن پیاده نظام روسیه شده بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
شما رفتی فرانسه چیکار کنی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
6
آقای علم الهدی ،آیا نبی مکرم اسلام وعلی علیهم صلوات الله هم با مخالفینشان اینگونه صحبت میکردند،اگر اینگونه بود اسلام در خانه پیامبر می ماند وگسترش پیدا نمیکرد،شیوه ،روش ومنش شما مثل اولیائ خدا نیست .شما برای خدا حرف نمی زنید برای نفستان حرف می زنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
9
وقتی احمد علم الهدی میگوید برجام لعنتی, پس برجام فوق العاده عالی است , شک نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
4
قبول کنید بدون مطالعه و تحقیق حرف می زنید . جنجال می کنید تا مردم فکر کنند که محقید
نظرات شما
پیشخوان