تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

تاکسی‎‌های اینترنتی و زرد در رقابتی نابرابر

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور درباره مقایسه تاکسی‌های اینترنتی و رسمی توضیحاتی داد.

تاکسی‎‌های اینترنتی

رویداد۲۴ مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور ، درباره مقایسه تاکسی‌های رسمی و اینترنتی اظهار کرد: یک سری قوانین و مقررات ما در حوزه عملکرد تاکسی‌های اینترنتی و رسمی داریم مثلا در بخش تاکسی‌های اینترنتی قانون سن وجود دارد یعنی هر راننده ای در هر سنی نمی‌تواند این شغل را داشته باشد و باید گواهینامه آن مورد تایید قرار گیرد.

وی ادامه داد: در بحث قیمت‌گذاری‌ها هم طبیعتا تاکسی‌های رسمی چارچوب‌های مشخصی برای خود دارند که حتما باید در شورای اسلامی شهر مطرح شود و به تصویب برسد و نهایتا پس از تایید فرمانداری شهر مربوطه، قیمت‌گذاری اجرایی می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور تصریح کرد: در حوزه تاکسی‌های برخط، موضوع عرضه و تقاضا مطرح است و این قیمت‌گذاری‌ها با مدیریت شرکت‌های مربوطه تعیین می‌شود و این محدودیت‌ها در حوزه حمل و نقل تاکسی‌های رسمی وجود دارد، اما برخی قید و بند‌ها در تاکسی‌های اینترنتی وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: جدال مسافران و راننده ها‌ی تاکسی بر سر ماسک


وی تاکید کرد: طبیعتا ما باید فضایی را فراهم کنیم که فعالیت رانندگان تاکسی‌های رسمی با رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در یک رقابت سالم و آزاد باشد و اگر لازم بود برخی از ضوابط و قید و بند‌ها را برای ایجاد رقابتی آزاد وضع یا تعدیل کنیم.
ضامنی یادآور شد: ما تلاش می‌کنیم که ان شاءالله در آیین‌نامه‌ها، پیشنهادات خود را در این ۲ حوزه ارائه دهیم تا در صورت تایید، برخی موانع را برای تاکسی‌های رسمی تا حدودی مرتفع کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان