تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

حناچی جزئیات واکسن خواری در شهرداری تهران را اعلام کرد

شهردار پایتخت جزئیات واکسن خواری در شهرداری را اعلام کرد و به سوالات اعضای شورای شهر پاسخ داد.

واکسن خواری مسئولان شهرداری

رویداد۲۴  دویست و نود و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز با حضور پیروز حناچی شهردار و اکثر اعضای شورای شهر برگزار شد. 

موضوع واکسن‌خواری اواخر هفته گذشته در یکی از مناطق شهرداری تهران مطرح شد و بر همین اساس، پیروز حناچی امروز در صحن شورا حضور یافت تا به سؤالات اعضای شورای شهر پاسخ دهد.

شهردار تهران قبل از سؤالات اعضای شورای شهر در مورد تخلف استفاده از سهمیه و اکسن در شهرداری تهران اظهار داشت: چهارشنبه هفته گذشته گزارشی در یکی از سایت‌ها که اصولا موضوعات انتقادی به شهرداری را مطرح می‌کند منتشر شد. بر همین اساس، این خبر به ما رسید و ما هم اعلام کردیم که موضوع را بررسی و با خاطیان برخورد خواهد شد. همچنین اسامی استفاده‌کنندگان از سهمیه واکسن در سایت شفاف منتشر می‌شود.

وی افزود: تحقیقات با محوریت حراست کل شهرداری انجام شد و بررسی‌ها نتیجه آن بدین صورت بود که عمده مشکل در منطقه 6 بوده است. این منطقه لیستی 325 نفره تهیه و به بهداشت شمال‌غرب اعلام کرده بود و سرانجام 198 اقدام به دریافت واکسن کرده بودند.


بیشتر بخوانید: رسوایی بزرگ در تزریق واکسن کرونا به پاکبانان / مدیران و کارکنان شهرداری منطقه ۶ شهرداری تهران به جای پاکبانان واکسن زدند


شهردار پایتخت گفت: 44 نفر از دریافت‌کنندگان واکسن در منطقه 6 پرسنل بازیافت، یکصد نفر پاکبان، 12 نفر کارمند، 13 نفر فاقد رابطه استخدامی با شهرداری، 2 نفر راننده جرثقیل، 9 نفر راننده خودرو سرویس، یک شهربان از جمله دریافت‌کنندگان واکسن بودند. 

حناچی گفت: جلسه‌ای بر همین اساس تشکیل شد تا بررسی‌های لازم انجام گیرد ولی آنچه مسلم است این بوده که هیچ‌یک از مدیران شهری تا رده چهار مدیریتی واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند. 

وی اعلام کرد: یک نفر از مسئولان نواحی از سهمیه واکسن استفاده کرده که با سه نفر از مسئولین ذیربط عزل شد. همچنین بررسی‌ها حکایت از این داشت که توزیع سهمیه منطبق با پروتکل‌ها نبوده است و با خاطیان برخورد خواهد شد. 

وی بیان داشت: البته با دو مشکل هم مواجه بوده‌ایم، از جمله اینکه برخی خودشان از دریافت واکسن استنکاف کرده و برخی هم اگر مدارک کامل نداشتند، همکاران وزارت بهداشت به آنها تزریق نمی‌کردند. 

وی تأکید کرد: شهرداری به شفافیت اعتقاد دارد، بر همین اساس لیستی از دریافت‌کنندگان واکسن تهیه کردیم، ولی بنابر توصیه سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت نمی‌توانیم نام آنها را منتشر کنیم، چرا که جزو اسناد خصوصی افراد است، ولی شماره کدملی و مسئولیت افراد دریافت‌کننده واکسن در سایت شفاف قرار گرفته است. 

وی اعلام کرد: به جز منطقه 6، 20 نفر دیگر هم در مغایرت با دستورالعمل احصاء شده واکسن دریافت کردند و به طورکلی، کل خطاهای دریافت واکسن کمتر از یک‌درصد است. 

وی بیان داشت: از 20 نفر از افراد اعلام شده، 13 نفر از خاطیان در منطقه 17 بوده‌اند. همچنین واکسیناسیون که در شهرداری تهران از 3 اسفند 99 در بهشت‌زهرا آغاز شده، 543 نفر در بهشت‌زهرا واکسن دریافت کرده‌اند، همچنین از 7 هزار و 855 نفر معرفی شده از کارکنان پسماند و پاکبان‌ها 2 هزار و 755 نفر یک دوز واکسن استرازانکا یا سینوفارم را دریافت کردند.

پس از صحبت های حناچی اعضای شورا سوالاتشان را مطرح و شهردار تهران ملزم به پاسخ شد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان