تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

افشاگری رسانه آمریکایی از ثروت جان کری

یک تارنمای آمریکایی از افشای درآمد و ثروت میلیون دلاری جان کری نماینده ویژه دولت بایدن در امور تغییرات آب و هوایی خبر داد.

ثروت جان کریرویداد۲۴ جان کری پس از آنکه به عنوان نماینده ویژه دولت جدید آمریکا در امور تغییرات آب و هوایی منصوب شد، صدها هزار دلار سهامش را در شرکت های نفت و گاز فروخته است.

کری به طور رسمی عنوان کرده که وی میلیون ها دلار حقوق، پرداختی ها به دلیل مشاوره دهی و نقد کردن سهام ها دریافت کرده است.

براساس اسناد منتشر شده، کری ۷۷ ساله صدها هزار دلار سرمایه گذاری در شرکت های مرتبط با انرژی داشته که می توانست سیاست هایش به عنوان نماینده امور آب و هوایی دولت جدید آمریکا بر این شرکت ها تاثیر بگذارد.

اما دفتر امور اخلاقی وزارت خارجه آمریکا به جان کری هشدار داد که این سرمایه‌گذاری‌های وی خطر چشمگیر "تضاد منافع" به دنبال داشته و او موافقت کرد سهام‌هایش را بفروشد.

کری بین ۲۰۴ تا ۶۹۰ هزار دلار سهام در چند شرکت مرتبط با بخش انرژی داشت.

وی پیشتر سمت‌های بلندپایه ای را در شرکت ها ونهادهایی برعهده داشت که سیاستهای کنونی‌اش به عنوان نماینده آب و هوایی دولت بایدن می توانست بر این شرکت ها و نهادها تاثیر می گذاشت.

این اسناد افشا کرده اند که چگونه زمانیکه بایدن وارد کاخ سفید شد، جان کری یک درآمد پنج میلیون دلاری به عنوان حقوق از بانک آمریکا به دلیل نقشش به عنوان رئیس شورای مشاوره ای جهانی دریافت کرده است.

این نشان می دهد که جان کری در میان ثروتمندترین اعضای دولت بایدن محسوب می شود.

کری همچنین به عنوان حق امتیاز از دیگر بانک ها، دانشگاهها و شرکت های امور بهداشت و درمان نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار و خقوق های مختلف دیکری از جمله ۳۹ هزار دلار از دانشگاه "ییل" دریافت کرده است.

وی همچنین ۱۲۵ هزار دلار به دلیل حق مشاوره از شرکت "رایز فاند" دریافت کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
کل این مبلغ ها ۵ درصد ثروت صادق محصولی و عباس آخوندی و ...نیست
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان