تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵

رئیس مجلس سوریه: اگر ایران نبود قادر به مقاومت نبودیم

رئیس مجلس نمایندگان سوریه گفت: اگر حمایت های جمهوری اسلامی ایران نبود، ما به عنوان کشور، ملت و ارتش قادر به مقاومت نبودیم.
رویداد۲۴- رئیس مجلس نمایندگان سوریه گفت: اگر حمایت های جمهوری اسلامی ایران نبود، ما به عنوان کشور، ملت و ارتش قادر به مقاومت نبودیم.

خانم هدیه خلف عباس پس از دیدار با آقای علی لاریجانی در جمع خبرنگاران افزود: از دعوت سخاوتمندانه آقای لاریجانی به سبب دیدار از جمهوری اسلامی ایران و از ملت و دولت ایران به ویژه مقام معظم رهبری و آقای روحانی تشکر می کنم. وی گفت: از حمایت های نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاریم.

خلف عباس ادامه داد: آقای لاریجانی اشاره کرد که در یک زمان و در شرایط سخت سوریه در کنار برادرشان در ایران قرار داشت از مرحوم حافظ اسد سؤال شد که چرا تا این حد از ایران حمایت می کنید و وی در پاسخ گفت ما امروز به عنوان یک برادر در کنار برادران خود در جمهوری اسلامی ایران ایستاده ایم و از آنها حمایت می کنیم و روزی خواهد رسید که تنها برادر و کسی که در کنار ما در سوریه خواهد بود ایران است.

وی تأکید کرد: ما از برادران دیگر خود نمی خواهیم که از ما حمایت کنند بلکه اگر خیری نمی رسانند، شر نرسانند. رئیس مجلس سوریه اظهار داشت: دیدار امروز ما مثمر بود و مطالب بسیار مهمی به ویژه درباره مبارزه با تروریسم مطرح کردیم. خلف عباس افزود: جنگ تروریستی که از پنج سال قبل به سوریه تحمیل شده است، ازجانب بیش از 80 کشور است و سوریه در جبهه های مختلف وارد مبارزه شده است. وی اظهار داشت: تروریست ها تمدن و مسائل فرهنگی سوریه را از بین برده اند و تمام مکان های زیبا و دیدنی سوریه را ویران کرده و در حقیقت سوریه را متضرر ساخته اند. رئیس مجلس سوریه ادامه داد: هر روز ما یک پیروزی را در سوریه به ثبت می رسانیم و در حقیقت هر پیروزی را که رقم می زنیم، پیروزی در مقابل جهان است.

خانم خلف عباس گفت: هرگاه یک پیروزی را تحقق بخشیده ایم شاهد آن هستیم که امریکا بر خلاف این پیروزی اقداماتی را انجام می دهد. وی افزود: امریکا مدعی است که با تروریست ها مبارزه می کند اما در حقیقت از آنها حمایت می کند و مدعای این صحبت، حملات اخیر امریکا علیه مواضع ارتش سوریه در دیرالزور است. رئیس مجلس نمایندگان سوریه گفت: امریکا مدعی است که این حملات اشتباهی صورت گرفته اما چگونه اشتباهی است که هواپیماهای آنها به مدت 45 دقیقه در آسمان منطقه به پرواز درآمده بودند. وی تأکید کرد: دلایل دیگری هم در دست داریم و در صورت نیاز آنها را ارائه خواهیم کرد که ثابت کننده این است که امریکا حمله به مواضع ارتش سوریه را در جهت حمایت از داعش انجام داده است.

رئیس مجلس سوریه گفت: در حال حاضر پیروزی های خوبی را در مناطق مختلف سوریه انجام می دهیم به ویژه در حومه حلب و شهر حلب؛ اما هر موقع که به پیروزی رسیدیم امریکا اقداماتش را علیه سوریه تشدید می کند. خلف عباس افزود: در حال حاضر در دو سو در حال فعالیت هستیم، یکی در زمینه سیاسی و دیگری در زمینه نظامی. وی اظهار داشت: علاوه بر اینکه در زمینه نظامی پیروزی هایی را تحقق بخشیدیم، اقدامات سیاسی برای آشتی و مصالحه را نیز دنبال می کنیم.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه گفت: ما کشوری دارای حاکمیت هستیم و رئیس جمهوری داریم که همواره منتخب ملت بوده و رئیس جمهور ما مورد محبت ملت است و مقاومت شش ساله رئیس جمهور سوریه دلیل بر مورد محبت مردم بودن است. وی تأکید کرد: تصمیم در مورد ملت سوریه و سرنوشت این کشور به دست مردم سوریه خواهد بود. رئیس مجلس نمایندگان سوریه در پایان گفت: از رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به خاطر این دعوت تشکر می کنم و تأکید می شود که ما همکاری های خوبی در زمینه پارلمانی، دوجانبه، منطقه ای و اسلامی خواهیم داشت.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان