تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

لیست تیم ملی تقریبا مشخص شد/ غایبان سرشناس چه کسانی هستند؟

دراگان اسکوچیچ فهرستی از بازیکنان جدید تیم ملی را جهت دعوت به اردوی تیم ملی ایران در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده تا بازیکنان واکسینه شوند.

لیست تیم ملی تقریبا مشخص شد

رویداد۲۴ دراگان اسکوچیچ فهرستی از بازیکنان جدید تیم ملی را جهت دعوت به اردوی تیم ملی ایران در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داده تا بازیکنان واکسینه شوند.

 تیم ملی فوتبال ایران قرار است جهت شرکت در مسابقات انتخابی مرحله دوم جام جهانی در قاره آسیا اردوی آماده‌سازی خود را از چهارم تا دهم خرداد ماه در جزیره کیش برگزار کند.

سرمربی تیم ملی لیست بازیکنان تیم ملی را جهت انجام واکسیناسیون در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داد، اما هنوز لیست اصلی تیم ملی مشخص نشده است. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، ملی پوشانی که شاغل در فوتبال ایران بودند به همراه دو بازیکن تیم شارلوای بلژیک یعنی کاوه رضایی و علی قلی زاده از امروز در مرکز ملی فوتبال حاضر شدند تا به همراه کادر فنی تیم ملی ایران دوز اول واکسن کرونا را با نظارت نماینده وزارت بهداشت و درمان تزریق کنند. طبق اعلام بخش رسانه‌ای تیم ملی ایران کاروان ایران جهت حضور در بحرین متشکل از ۴۸ نفر است که شامل بازیکنان، کادرفنی و تداراکات خواهد بود.

اما واکسیناسیون باعث شد به نوعی لیست تیم ملی مشخص شود. از امروز صبح ۱۸ بازیکن تیم ملی در مرکز ملی فوتبال ایران واکسینه شدند و شانس دارند در اردوی تیم ملی فوتبال پیش از اعزام به بحرین حضور داشته باشند. لیست بازیکنان ودر واقع ستارگانی که باید درمنامه بدرخشند، به شرح زیر است:

کمال کامیابی نیا، حسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، وحید امیری، میلاد سرلک، سیامک نعمتی (پرسپولیس)

پیام نیازمند، احسان حاج صفی، امید نور افکن، دانیال اسماعیلی فر (سپاهان)

رشید مظاهری، عارف غلامی، مهدی قائدی (استقلال)

اکبر ایمانی (تراکتور)

ابوالفضل جلالی (سایپا)

علی قلی زاده، کاوه رضایی (شارلوای بلژیک)

علاوه بر بازیکنان خود دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی به همراه ماریو تات، ملادن زانجر و وحید هاشمیان هم به همراه همراهان تیم ملی که در اردوی کیش و بحرین، حضور خواهند داشت واکسن تزریق کرده اند. لیست اسکوچیچ در ادامه با حضور سایر بازیکنان از جمله لژیونر‌ها که هنوز موفق به حضور در ایران نشده اند در ادامه تکمیل خواهد شد. اما این بازیکنان چه کسانی هستند؟


بیشتر بخوانید: برانکو روی نیمکت تیم ملی‌؛ واقعیت یا عملیات فریب؟


لژیونر‌ها لیست را تکمیل می‌کنند

در بین بازیکنانی که پیش بینی می‌شود در لیست انتظار تیم ملی حضور داشته باشند می‌توان به علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی (شاغل در لیگ بلژیک)، مرتضی پورعلی گنجی (شاغل در لیگ چین)، سیدمجید حسینی (شاغل در لیگ ترکیه)، اللهیار صیاد منش (شاغل در لیگ اوکراین)، مهدی طارمی، امیر عابدزاده، جعفر سلمانی (شاغل در پرتغال)، سردار آزمون (شاغل در لیگ روسیه)، سعید عزت اللهی (شاغل در لیگ دانمارک)، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس (شاغل در لیگ انگلیس)، امید ابراهیمی، علی کریمی، شجاع خلیل زاده (شاغل در لیگ قطر) و کریم انصاری فرد (شاغل در لیگ یونان) اشاره کرد. ظاهرا فقط در بین لژیونر‌های شاغل در لیگ‌های مختلف فقط بازیکنان ایرانی که در لیگ ستارگان قطر و سردار آزمون که در لیگ روسیه حضور دارد موفق به دریافت واکسن کرونا شده اند و سایر بازیکنان قرار است مانند ۱۸ بازیکن دیگر پس از حضور در ایران دوز اول واکسن خود را دریافت کنند.

خط دفاع پرترافیک و پرمدافع

قرار است مرتضی پورعلی‌گنجی پس از نمایش خوب در تیم شنزن دوباره به جمع ملی پوشان برگردد و حالا رقابت در قلب خط دفاعی تیم ملی برای دو نفر اصلی دشوارتر خواهد شد. در حال حاضر، کنعانی‌زادگان، سید مجید حسینی، شجاع خلیل زاده، کمال کامیابی نیا و عارف غلامی هم قابلیت حضور در ترکیب تیم ملی را دارند و باید دید اسکوچیچ که در بازی تدارکاتی مقابل ازبکستان، بوسنی و سوریه از زوج شجاع و کنعانی استفاده کرد، از کدام بازیکنان استفاده خواهد کرد. کریم انصاری‌فرد هم که در بازی مقابل سوریه حضور داشت و موفق به گلزنی هم شد، در اردوی جدید تیم ملی حضور خواهد داشت و بعد از احسان حاج صفی کاپیتان دوم تیم ملی خواهد بود.

در خط دروازه تغییری به وجود نیامد

به نظر می‌رسد با توجه به عدم حضور حامد لک در واکسیناسیون بازیکنان تیم ملی دروازه‌بان‌های دعوت شده کماکان همان نفرات اردوی قبلی هستند. علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، امیر عابدزاده و رشید مظاهری که باید دید در بازی‌هایی که قرار است در منامه برگزار شود با توجه به درخشش این روز‌های امیر عابدزاده کدامیک از آن‌ها پیراهن شماره یک تیم ملی را بر تن خواهد کرد.

معمای راست حل شد

در پست دفاع راست با توجه به مصدومیت صادق محرمی و عدم دعوت از مجتبی نجاریان، همچنان خبری از وریا غفوری و رامین رضاییان نیست تا مانند اردو‌های گذشته غایبان بزرگ لیست سرمربی کروات تیم ملی باشند و البته جز اسکوچیچ کسی نمی‌داند چرا این دو به تیم ملی دعوت نمی‌شوند. البته در این باره حدس‌هایی زده می‌شود. یکی از سورپرایز‌های لیست تیم ملی، ادامه حضور اکبر ایمانی هافبک تیم تراکتور است که در لیگ قهرمانان آسیا بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت، او که در زمان کارلوس کی‌روش مقطعی به اردوی تیم ملی دعوت شده بود، این بار هم توسط اسکوچیچ در لیست ملی پوشان دیده می‌شود.

غایبان سرشناس چه کسانی هستند؟

البته یکی از غایبان سرشناس لیست سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، سجاد شهباززاده آقای گل لیگ بیستم تا به اینجای کار و سروش رفیعی یکی از بهترین‌های سپاهان در این فصل مسابقات است که در اوج آمادگی به سر می‌برند، اما ظاهرا جایی در فهرست تیم ملی برای حضور در اردوی آمادگی این تیم ندارند. مهدی تیکدری بازیکن تیم تراکتور که در اردوی قبلی تیم ملی حضور داشت این بار در لیست اسکوچیچ جایی ندارد. در هر حال لیست با لژیونر‌ها تکمیل می‌شود و اگر اتفاق خاصی نیفتد از بازیکنان لیگ برتر بعید است کسی به لیست تیم ملی دعوت شود.

منبع: دانشجو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان