تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

آخرین اخبار دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ امروز شروع شد و خبرنگاران و رسانه‌ها منتظرند تا ببینند کدام یک از چهره‌های سیاسی برای ثبت نام وارد وزارت کشور می‌شود.

رویداد۲۴ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه، دومین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ آغاز شده است. ساعت ۱۸ پایان مهلت حضور برای ثبت نام اعلام شده، اما ثبت نام از افراد حاضر در ستاد انتخابات انجام خواهد شد.

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری، در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: ۵۷ نفر از داوطلبان به ستاد ثبت‌نام مراجعه کردند و عملیات ثبت‌نام به مدت ۴ روز تا ۲۵ اردیبهشت ادامه پیدا خواهد کرد.

مهمترین چهره امروز محمود احمدی نژاد بود. طرفداران او هنگام ثبت نام احمدی نژاد با ماموران وزارت کشور درگیر شدند. او رسما کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ شد و برای سخنرانی‌اش بالای نرده‌های وزارت کشور رفت.

در ادامه این گزارش اخبار لحظه به لحظه و حواشی دومین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را می‌خوانید:

سخنرانی محمود احمدی نژاد در وزارت کشور

سخنرانی محمود احمدی نژاد

احمدی نژاد در وزارت کشور: دروغ سازمان یافته مردم را ناامید کرده است

محمود احمدی‌نژاد پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه خداوند را امروز سپاسگزارم که یک بار دیگر با ملت بزرگ ایران سخن می گویم، با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت: کمتر کسی است که بر حساسیت شرایط کنونی و سرنوشت‌ساز بودن آن اذعان نداشته باشد. شرایط کشور از نظر اقتصادی سیاسی داخلی و خارجی فرهنگی اجتماعی و امنیتی بسیار دشوار است.

ایلنا در ادامه نوشته احمدی نژاد گفته دروغ، فساد سازمان یافته، تبعیض اشرافیت مذهبی سیاسی و اقتصادی مردم را از اصلاح امور در چارچوب ساختار های موجود نا امید کرده است. حقیقتاً روالی که اکنون  کشور اداره می‌شود امکان اصلاح وجود ندارد. همه ما باید برای اصلاح اساسی روند امور  اقدام کنیم.

رئیس دولت نهم و دهم تصریح کرد: دوری از اهداف و مبانی انقلاب، دور زدن مردم جدا کردن منافع شخصی و گروهی از منافع عمومی تنها بخشی از این اشکالات است. جدا شدن حکومت از مردم و دور کردن آنها از تصمیم‌گیری کار را به جایی رسانده که مردم از اهداف انقلاب و تاسیس جمهوری اسلامی دور شدند؛ زمانی انتخابات برای حضور پرشور مردم بود و روی آن در مقابل کشورهای شرقی و غربی حساب می‌کردند و باعث سربلندی بود  اما اکنون از آن خودداری می‌شود چرا که نشانه شرمندگی است.

محمود احمدی نژاد

احمدی نژاد پس از ثبت نام در جمع هوادارانش

به دلیل تجمع طرفداران وی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله بهداشتی، مسئولان نظارتی با بستن در ورودی وزارت کشور از ورود آن‌ها جلوگیری کردند که این اقدام با اعتراض آن‌ها مواجه شد. در این هنگام احمدی‌نژاد برای صحبت کردن با آن‌ها از میله های درب حیاط وزارت کشور بالا رفت و با طرفداران خود وارد صحبت شد.

بالا رفتن احمدی نژاد از نرده‌های وزارت کشور

درگیری ماموران وزارت کشور و احمدی نژادی‌ها

ثبت نام قاضی زاده هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی هم اکنون نایب رئیس اول مجلس است. نایب رئیس اول مجلس پس از ثبت نام در انتخابات اعلام کرد که با دخترم و آقای ابوترابی از نمایندگان محترم مجلس و از فرزندان شهدا آمدم تا بگویم با باندبازی های سیاسی مخالفم .

قاضی زاده هاشمی


بیشتر بخوانید: حواشی اولین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰/ در ساختمان وزارت کشور چه می‌گذرد؟


رستم قاسمی کاندیدای ریاست جمهوری شد

رستم قاسمی وزیر نفت دولت احمدی نژاد با شعار برای مردم، برای ثبت نام کاندیداتوری ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد. وی از جمله کاندیداهای نظامی این دور از انتخابات محسوب می‌شود.

قاسمی پس از ثبت نام با حضور در محل نشست خبری با خیرنگاران در پاسخ به این سوال خبرنگاری که پرسید نشانه حضور احمدی‌نژاد و چند نفر از وزرای او چیست و آیا برنامه ای وجود دارد، گفت: این نشانه توانمندی دولت احمدی نژاد است.

او درباره کنارگیری در صورت حضور رییسی گفت: ایشان هنوز تصمیم نگرفته اند. هر زمان تصمیم ایشان قطعی و اعلام شد تا هم تصمیم میگیریم. قاسمی درباره اظهارات متکی سخنگوی شورای وحدت درباره حضور رییسی در انتخابات گفت: صحبت‌های ایشان ملاک نیست و تا آنجا که ما خود از نزدیکان ایشان پیگیری کرده‌ایم، هنوز تصمیم ایشان قطعی نیست.

رستم قاسمی

محمد عباسی ثبت نام کرد

محمد عباسی وزیر ورزش دولت احمدی نژاد نیز با حضور در محل ثبت نام از داوطلبان وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ثبت نام کرد. وی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت : با احترام به کسانی که وارد عرصه انتخابات شده‌اند به آنان می‌گویم نظام اجرایی کشور جای آزمون و تجربه نیست.

وی افزود: من نگران معیشت مردم و اشتغال جوانان هستم و نگران از هم پاشیده شدن خانواده برای شرایط اقتصادی فعلی هستم و تمام تلاشم را برای بهبود این اوضاع انجام می‌دهم.

محمد عباسی

محمد جهرمی در وزارت کشور

محمد جهرمی وزیر کار دولت نهم ساعت 12:23 دقیقه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد. جهرمی در جریان پرونده خاوری به دادگاه کشانده شد.

ثبت‌نام خانوادگی عروس و داماد برای انتخابات ریاست جمهوری

یک زوج با حضور در وزارت کشور برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند. ایلنا خبر داد که در میان هیاهوی احمدی‌نژاد برای ثبت نام ریاست جمهوری، در گوشه‌ای از وزات کشور یک عروس و داماد برای ثبت نام حاضر شدند.

ثبت نام سبحانی‌نیا در انتخابات ریاست جمهوری

حسن سبحانی نیا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور در انتخابات ثبت نام کرد. سبحانی نیا در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور داشته است.

ثبت نام قدیری ابیانه در انتخابات ۱۴۰۰

قدیری ابیانه دیپلمات سابق در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام کرد.

قدیری ابیانه

ثبت‌نام یک فعال حقوق زنان در انتخابات ریاست جمهوری

یک فعال حقوق زنان با حضور در وزارت کشور در انتخابات ثبت نام کرد. ثریا ملک‌زاده با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

فعال حقوق زنان

بعد از ظهر دومین روز ثبت نام ها خسرو نصیرزاده دبیرکل مجمع متخصصین ایران ثبت‌نام کرد.

قدرتعلی حشمتیان ثبت‌نام کرد

دبیرکل جبهه معتدلین و مستقلین در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. قدرتعلی حشمتیان دبیرکل جبهه معتدلین و مستقلین دقایقی قبل با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. حشمتیان شعار خود را «آسایش دو گیتی - نه افراط نه تفریط» اعلام کرد.

قدرتعلی حشمتیان

بازدید منتظری از ستاد انتخابات کشور

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با حضور در وزارت کشور از روند ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بازدید کرد. او در حاشیه این بازدید گفت: روند ثبت نام تاکنون خوب بوده است امیدواریم تا پایان ثبت نام افرادی که شایستگی و لیاقت تصدی این سمت را دارند، حضور یابند. ان‌شاالله مردم نیز با حضور حداکثری بتوانند یک منتخب لایق را انتخاب کنند.

منتظری در خصوص مصوبه شورای نگهبان نیز بیان کرد: از نظر قانون‌اساسی تعیین شرایطی که یک فرد که قصد کاندیداتوری دارد، بر عهده شورای نگهبان است، اما شکل این قضیه محل بحث است. اصل قضیه از آنجایی که شورای نگهبان یک نهاد قانونی است، بر عهده این نهاد گذاشته شده است.

وی ادامه داد: این نقیصه قانونی را در دوره‌های گذشته نیز شاهد بودیم. باید بین مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت یک هماهنگی جامع و مانعی صورت بگیرد که این اختلافات را نیز شاهد نباشیم. شایسته نظام جمهوری اسلامی این چنین دغدغه‌ها نیست.

دادستان کل کشور

بازدید معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از ستاد انتخابات

حسین ذوالفقاری عصر امروز از ستاد انتخابات کشور بازدید و در روند جریان ثبت‌نام نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات قرار گرفت.

ثبت نام دوباره کاندیدایی که چهار بار رد صلاحیت شده 

امروز هم ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری حواشی خاص خود را داشت. خیرالله حاجی زاده، نظامی سابق کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ برای ثبت نام به وزارت کشور آمد و ثبت نام کرد. او چهار دوره رد صلاحیت شده و برای پنجمین بار ثبت نام کرد.

او گفت اگر این بار ردصلاحیت شود با تانک می‌رود جلوی شورای نگهبان!

آخرین اخبار دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

اختلاف دولت و شورای نگهبان

موضوع اختلاف شورای نگهبان و وزارت کشور از مسایل مهم روز اول ثبت نام‌ها بود. حسن روحانی دوشنبه اعلام کرد که ثبت نام از داوطلبان طبق قانون و روال عادی دوره‌های گذشته انجام می‌شود، این در حالی است که شورای نگهبان اعلام کرد که ثبت نام افراد فاقد شرایط مدنظر این شورا کان لم یکن است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در اولین روز ثبت نام‌ها در گفتگو با خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اعلام کرد که «ثبت نام‌هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و به نماینده مان در ستاد انتخابات کشور گفته ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد. ثبت نام کسانی نهایی می‌شود که مدارک شان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد.»

 

برچسب ها: انتخابات 1400
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
Mig mig
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
1
تیم حفاظت احمدی نژاد نگران چاقو خوردنش بودن کیف گذاشتن جلوی شکمش... ۸۰ هزار نفر ایرانی که کرونا گرفتن مردن و ۸۰ میلیونی که از گرسنگی دارن میمیرن و یکی از باعث و بانی هاش همین احمدی نژاد با شعار نفت سر سفره
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان