تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
علیزاده طباطبایی:

بهتر است آقای رئیسی در تشکیلات قضایی بمانند و برنامه‌های تحول قضایی را به سرانجام برسانند

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: بهتر است آقای رئیسی در تشکیلات قضایی بمانند و برنامه‌های تحول قضایی را به سرانجام برسانند. قطعاً هر شخصی پس از ایشان برنامه‌های ایشان را ادامه نخواهد داد.

بهتر است آقای رئیسی در تشکیلات قضایی بمانند و برنامه‌های تحول قضایی را به سرانجام برسانند

رویداد۲۴ سید محمود علیزاده طباطبایی در خصوص ارزیابی عملکرد ابراهیم رئیسی در قوه قضاییه و احتمال کاندیداتوری ویدر انتخابات 1400، اظهار کرد: به دلیل تورم، نارضایتی در قوه قضاییه به شدت افزایش یافته است. قضات معتقدند در طول دو سال گذشته حقوق و قدرت خرید آن‌ها نصف شده است. در نتیجه هیچ اصلاحی پاسخگو نیست.

این وکیل دادگستری افزود: دادگاه‌هایی که در زمان آقای آملی لاریجانی دایر کردند و در زمان آقای رئیسی توسعه داده شد، نمایشی بیش نیست. با این دادگاه‌ها نمی‌توان قوه قضاییه را اصلاح کرد. آقایان با رقبای فاسدشان برخورد می‌کنند، اما با رفقای فاسد خود کاری ندارند. قطعاً آقای رئیسی در قوه قضاییه از نظر قضات نمره خوبی ندارد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی بیان کرد: قضات معتقدند که اگر شخصی قصد تحول در قوه قضاییه را دارد باید در کادر قضایی تحول ایجاد کند. کادر قوه قضاییه باید از نظر مالی تأمین شوند. با چند دادگاه نمایشی، قوه قضاییه اصلاح نمی‌شود. آقای رئیسی با وجود اینکه قصد اصلاح امور و مبارزه با فساد را دارد، اما نه ابزار کافی را در اختیار دارد و نه ظاهراً نظام چنین تصمیمی دارد.

وی ادامه داد: به هر جهت ما شاهدیم کسانی که فساد دارند و نسبت به جناح حاکم موضع دارند، با آن‌ها برخورد می‌شود، اما کسانی که فساد دارند و موضع خاصی ندارند، در دادگاه‌های غیرعلنی به اتهامات آن‌ها رسیدگی می‌شود که نمونه بارز آن پرونده عیسی شریفی است.

علیزاده طباطبایی گفت: در خصوص جایگزین آقای رئیسی در قوه قضاییه، قانون اساسی مشخص کرده است که فردی مجتهد، عادل، مدیر، مدبر و آشنا به امور قضایی باید رئیس قوه قضاییه باشد. آقای محسنی اژه‌ای امتحان خود را پس داده‌اند و موفق نبودند ایشان چهل سال است که در تشکیلات قضایی هستند و هر عملکرد خود را نشان داده‌اند.


بیشتر بخوانید: خط و نشان قالیباف برای اصولگرایان/ هیچ کس حق ندارد مقابل تصمیم جبهه انقلاب به عنوان نامزد بگوید من اصلح هستم


وی با بیان اینکه رئیس قوه قضاییه باید مورد قبول دستگاه باشد، تصریح کرد: ما نزدیک به دویست نفر قاضی دیوان عالی کشور داریم که حداقل سی نفر مجتهد در میان آنهاست به نظر من بهترین نحوه انتخاب رئیس برای قوه قضاییه، این است که با این افراد مشورت شود ورود یک فرد غیرقضایی به حوزه قضایی وارد کنند، نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

این حقوقدان اظهار کرد: برنامه توسعه پنج ساله مبنای کار رئیس جمهور است. رئیس جمهور خارج از این‌ها چه کار خاصی می‌تواند انجام دهد؟

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید یک حزب باشد نه یک فرد، افزود: رئیس جمهوری موفق است که این برنامه توسعه را خوب اصلاح و اجرا کند. آقای رئیسی در این زمینه نیز هیچ تجربه مدیریتی ندارند. ایشان هیچ‌گاه سمت قضایی نداشتند و همیشه نقش ریاست بر عهده داشتند و تاکنون در سمت‌های ریاست نیز هیچ کار فوق العاده‌ای انجام ندادند.

علیزاده طباطبایی تأکید کرد: آمدن آقای رئیسی به قوه مجریه، منجر به تغییر خاصی نخواهد شد، اما بهتر است در تشکیلات قضایی بمانند و برنامه‌های تحول قضایی را به سرانجام برسانند. برنامه تحول قوه قضاییه، برنامه‌ای است که طبق سلیقه شخص تهیه شده و هدف‌گذاری شده و اگر بتوان به اهدافی که پیش‌بینی کرده‌اند، برسند و به وعده‌هایشان عمل کنند، برنامه مناسبی است. قطعاً هر شخصی پس از ایشان برنامه‌های ایشان را ادامه نخواهد داد.

وی اضافه کرد: مملکت باید به نقطه‌ای برسد که احزاب کاندیدا معرفی کنند و حزب برنامه را ارائه دهد و در قالب برنامه‌های پنج ساله و چشم‌انداز بیست ساله مسئولان را معرفی کند.

این وکیل دادگستری بیان کرد: زمانی که آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد، مقام معظم رهبری صراحتاً اعلام کرد که دیدگاه‌های او به نظر من نزدیک‌تر است تا آقای هاشمی رفسنجانی. دیدگاه‌های آقای هاشمی رفسنجانی مبتنی بر واقعیت‌های موجود بود و دیدگاه آقای احمدی‌نژاد مبتنی بر ایده‌آل‌ها؛ که هیچ یک از این ایده‌آل‌ها هم محقق نشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر من کسی باید رئیس جمهور شود که ایده‌آلی فکر نکند و معتقد نباشد که همه مشکلات را در طول ۸ سال ریاست جمهوری حل خواهد کرد. باید در حد مقدورات، امکانات، منابع و همکاری با نیرو‌های مسلح، صدا و سیما و بیت رهبری تصمیمات هماهنگی بگیرند تا شرایط کنونی بهبود یابد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
0
0
از کی تا حالا سر گروهبان صاحب نظر و تحلیل گر سیاسی شدند ؟
نظرات شما
پیشخوان