تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

کنایه رئیسی به لاریجانی: بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تحول ایجاد کنند

ابراهیم رئیسی گفت: هرکسی احساس تکلیف کرده است که در میدان انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کند حضور خود را ادامه بدهد.
رئیسی: کسی به خاطر من انصراف ندهد /مستقل به انتخابات ریاست جمهوری آمده ام

رویداد۲۴  ابراهیم رئیسی بعد از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: برخی از عزیزان می‌گفتند کار تحول باید در قوه قضائیه ادامه پیدا کند و دغدغه این را داشتند که وضعیت دستگاه قضا چه می‌شود از همه این دغدغه‌ها تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: در کنار مهم بودن امر قوه قضاییه با یک امر اهمی مواجه هستیم و آن مسئله قوه مجریه است. دیدن وضعیت معیشت مردم بیکاری گرانی و سفره مردم و وضعیت اقتصادی جامعه و مردم دغدغه جدی برای انسان ایجاد می‌کند.

رئیسی افزود: برخی از ناامیدی‌هایی که در بخش‌هایی از جامعه خودنمایی می‌کند. می‌تواند با همین امکانات و نیروی انسانی متراکم کشور و ذخایر مادی و معنوی دغدغه‌های مردم و دردورنج ان‌ها را کاهش داد وناامیدی را تبدیل به امید کرد.

وی تاکید کرد: از مردم عزیز کشورمان که در جای جای کشور از من برای حضور ر انتخابات دعوت کردند، از گروه‌ها و تشکل ها، تشکل‌های روحانی، اساتید دانشگاه، کارگران و کشاورزان و سرمایه گذاران و تولید کنندگان و همه مردان و زنان کشورم که دعوت کردند ممنونم و به صحنه آمدم.

وی ادامه داد: برخی از عزیزان به واسطه حساس بودن قوه قضائیه خواستار تداوم تحول در این قوه شدند و موضوعات مبارزه با فساد ادامه یابد و دغدغه وضعیت دستگاه قضا را داشتند. از همه این عزیزان تقدیر میکنم، اما در کنار مهم بودن قوه قضائیه با امری اهم و دارای اولیت مواجه هستیم به نام قوه مجریه.

رئیسی تاکید کرد: میتوان با همین ذخائر مادی و معنوی دغدغه‌های مردم و درد و رنج آنان را کاهش داد و ناامیدی را به امید تبدیل کرد.

وی افزود: حضورم اجابت دعوت همه کسانی است که دغدغه وضعیت کشور را دارند به ویژه دغدغه اقتصادی و اداری. اگرچه گروه‌ها بسیار گفتند، ولی حضورم در عرصه مستقل است و حضور من نافی حضور هیچ کس نیست. کسانی که احساس تکلیف کردند وظیفه خود را انجام دهند.

رئیسی بیان کرد: ما میخواهیم تحول را پیگیری کنیم آن هم در همه مسائل اجرایی کشور. تحول نیازی واجب است و ما به نقش آفرینی مردم نیازمندیم. همه در انتخابات شرکت کنند حتی کسانی که ناامید هستند. من خود را رقیب فساد و ناکارآمدی و اشرافی گری میدانم. من رقیب جناح‌ها و جریان‌ها نیستم.

وی ادامه داد: میدانم در این میدان به همکاری‌ها نیازمندم و از این کمک‌ها بهره‌مند خواهیم شد. حضور ما باید منجر شود به انسجام گروه‌های مختلف و همه کسانی که دغدغه مردم و دین و ارتقا کشور را دارند؛ لذا معتقدم هیچ بن بستی برای اداره امور در کشور وجود ندارد و باید مدیریت کارآمد و جهادی باشد.

وی تاکید کرد: بانیان وضع موجود نمی‌توانند تغییری ایجاد کنند. مردم می‌توانند خانه خودشان را ستاد انتخاباتی کنند. نه امکانات مالی دارم و نه ستاد‌های آن چندانی و مردم خانه‌های خود را ستاد خواهند کرد و با عنوان هر خانه یک ستاد فعالیت خواهیم کرد.

رئیسی خاطر نشان کرد: در بستر گام دوم وضعیت نمی‌تواند این باشد که شاهدش هستیم. با همکاری مردم دولتی مردمی و با تحول در بخش‌های مختلف اجرایی تشکیل داده و ایرانی قوی را خواهیم داشت. این تحول و این دولت مردمی آنچه رقم میزند ایرانی قوی خواهد بود.

وی درباره معیشت و سیاست خارجی گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی تعامل با همه کشور‌ها به ویژه همسایگان است. با هرکه قصد دشمنی نداشته باشد، تعامل خواهیم داشت. دوستانه، عزتمندانه و مقتدرانه. درباره برنامه هایم نیز بیانیه‌ای صادر کردم که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت که اولویت آن معیشت و اقتصاد و رفع بیکاری جوانان است.

رئیس قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر این که آیا با برنامه در انتخابات حاضر شدید، بیان کرد: انتظار من این بود که در این میدان، عزیزی غیر از من حضور پیدا کند چرا که من کار مهم و مأموریتی سنگین داشته و دارم و تلاش کردم این بخش را امیدوارکننده بسازم و نگاه‌های مردم نیز در این زمینه شاهد است که تلاش‌هایی صورت گرفته است. اما با نزدیکی به ایام انتخابات احساس کردم همه درخواست‌هایی که از سوی مردم و جامعه نخبگانی می‌شود فهمیدم اهمیت حوزه دستگاه اجرایی از این قوه با اهمیت‌تر است.

وی ادامه داد: در حوزه دستگاه اجرا است که بستر‌های فسادزا از ریشه خشکانده می‌شود و تبدیل ناکارآمدی‌ها به کارآمدی‌ها باعث می‌شود ناهنجاری‌های اقتصادی نداشته باشیم و حل مسائل اجتماعی می‌تواند از مشکلات بکاهد. اگر امور در جای خود به درستی انجام شود دغدغه مردم کاسته می‌شود. از این رو دستگاه اجرایی را اهم می‌دانیم.

وی افزود: من به دنبال جایگاه و قدرت نیستم و آنچه قصد داشته ام پاسخ مثبت دادن به دعوت و خواست مردم و گره گشایی از مشکلات آن‌ها است. گفته بودم با توجه به مسئولیت در قوه قضاییه نمی‌خواهم بیایم، اما عرصه به نحوی پیشرفت که این مسئولیت به گردن من افتاد تا جایی که احساس مسئولیت کردم و اگر از زیر بار آن شانه خالی کنم به صلاح نیست.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
1
ناجی ملت خوش امدی رئیسی پیروز است
نظرات شما
پیشخوان