تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

وزیر بهداشت: تمامی جمعیت کشور تاپایان امسال واکسن کرونا دریافت می‌کنند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمامی جمعیت کشور تا پایان امسال زیرپوشش واکسیناسیون کرونا قرار می‌گیرند.

وزیر بهداشت: تمامی جمعیت کشور تاپایان امسال واکسن کرونا دریافت می‌کنند

رویداد۲۴ دکتر سعید نمکی روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در مشهد طی گفتگو با خبرنگاران افزود: بر اساس سند ملی با وجود تاخیر در واردات واکسن به دلیل تحریمها، افزایش سرعت واکسیناسیون مورد تاکید است.

وی ادامه داد: پیش از این روزانه ۱۵۰ هزار تا ۱۶۰ هزار نفر علیه کرونا واکسینه می‌شدند که به دنبال اقدامات و برنامه ریزی‌ها این تعداد به بیش از ۴۰۰ هزار نفر در روز افزایش یافته است.

وزیر بهداشت گفت: تا اوایل تیر ماه امسال ۱۴ میلیون نفر شامل بیماران خاص و بالای ۶۰ سال در کشور واکسینه خواهند شد و تا اواخر تابستان جمعیت انبوه تری زیر پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

وی افزود: همچنین واکسن تولیدی داخل از خرداد ماه به مجموعه واکسن‌ها خواهد پیوست که در این زمینه ایران در مدت کوتاه راه ۲۰ ساله را طی کرد.


بیشتر بخوانید: هشدار وزارت بهداشت؛ کدام واکسن‌ها تقلبی است؟


دکتر نمکی با قدردانی از اقدامات موثر ستاد استانی مقابله با کرونا در خراسان رضوی برای مدیریت هوشمندانه موج چهارم شیوع کرونا و همچنین تولیت آستان قدس رضوی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی ادامه داد: خراسان رضوی یکی از استان‌های موفق کشور در مدیریت موج چهارم شیوع کرونا بود.

وی با هشدار نسبت به خطر ورود ویروس کرونای هندی از طریق شرق و جنوب شرق کشور گفت: استان‌های شرقی و جنوبی از قبیل خراسان رضوی باید آمادگی کامل در این زمینه داشته باشند.

وزیر بهداشت افزود: این استان‌ها باید کوچکترین موارد را رصد و در صورت مشاهده خوشه‌هایی از ویروس کرونای هندی یا آفریقایی بلافاصله نسبت به نابودی آن اقدام کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (۲۷ اردیبهشت) به منظور سفر سه روزه به چند شهرستان خراسان رضوی با استقبال استاندار این استان وارد مشهد شد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان