تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

هفت استقلالی علیه فرهاد مجیدی!

فرهاد مجیدی تا پایان این فصل باید با هفت سرمربی استقلالی مچ بیندازد. جدال‌هایی که هر کدام فوق‌العاده سرنوشت‌ساز و مهم تلقی می‌شوند.

فرهاد مجیدی

رویداد۲۴  ناکامی  در دربی پایتخت شانس قهرمانی استقلال در رقابت‌های این فصل لیگ برتر را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش داد و حالا باید این واقعیت را پذیرفت که بخت قهرمان شدن پرسپولیس و سپاهان به مراتب بیشتر از آبی‌پوشان است. البته از نظر فوتبالی نمی‌توان همه چیز را برای این تیم در لیگ برتر تمام شده تلقی کرد.

شاگردان فرهاد مجیدی هنوز ۹ مسابقه دیگر پیش روی خود دارند و می‌توانند در صورت کسب پیروزی‌های متوالی ارزشمند، چشم‌انتظار لغزش حریفان بالانشین باقی بمانند.

استقلال تا پایان این فصل باید برابر سپاهان، گل گهر، آلومینیم، تراکتور، صنعت نفت، پدیده، نفت مسجد سلیمان، نساجی و سایپا صف‌آرایی کند. 

رقبایی که اغلب آن‌ها از سرمربیان استقلالی روی نیمکت خود بهره می‌برند و همین مسئله کار فرهاد مجیدی را دشوارتر می‌کند چون علاوه بر حساسیت‌های جدولی باید به مصاف تیم‌هایی برود که سرمربیان آنها انگیزه‌های شخصی برای جدال با آبی‌پوشان تهرانی دارند و بعضی از این نفرات اساساً به دنبال آن هستند تا بار دیگر مجال سرمربیگری در استقلال برایشان فراهم شود یا اینکه برای اولین مرتبه به چنین موقعیتی دست پیدا کنند.

جنگ بالانشینی

بدون هیچ شک و تردیدی رویارویی با گل گهر سیرجان و آلومینیم اراک دو مسابقه فوق‌العاده حساس استقلال طی هفته‌های باقی‌مانده فصل جاری تلقی می‌شود چون دلایل بسیار زیادی برای این حساسیت وجود دارد.

با توجه به شکست استقلال مقابل پرسپولیس و پیروزی‌هایی که گل گهر و آلومینیم در هفته گذشته کسب کردند حالا این سه تیم رقابت فوق‌العاده تنگاتنگی با همدیگر برای بالا نشینی در جدول دارند و علاوه بر آن، سرمربیان گل گهر و آلومینیوم جزو استقلالی‌های مدعی محسوب می‌شوند.

فرهاد مجیدی به خوبی می‌داند امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان انگیزه بسیار بالایی برای بازگشت به استقلال داشته و کاملاً بدیهی است که دوست دارند بار دیگر روی نیمکت این تیم قرار بگیرند بنابراین حتماً با انگیزه مضاعفی شاگردان خود را به مصاف استقلال تهران می‌فرستند.

اگر فرهاد خوب نتیجه نگیرد و قرار باشد برای فصل آینده سرمربی جدید انتخاب شود قطعاً کارنامه مربیان استقلالی در این فصل فوق‌العاده حائز اهمیت خواهد بود و طبیعی است که کسی چنین فرصت خوبی را از دست نمی‌دهند.


بیشتر بخوانید: مذاکرات با سرمربی مشهور برای جانشینی فرهاد مجیدی؟


جوانان مدعی

قرارگرفتن فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال تحت عنوان سرمربی و نتایج خوبی که طی دو مقطع گذشته همراه با این تیم کسب کرد باعث امیدواری مربیان جوان استقلالی شده تا خودشان را به نیمکت این تیم نزدیک‌تر از قبیل ببینند.

در چنین شرایطی حتماً مسابقه استقلال با تراکتور و پدیده هم حساسیت مضاعفی پیدا خواهد کرد چون جدا از بحث نتیجه‌گیری و موقعیت جدولی، رسول خطیبی و مهدی رحمتی این انگیزه را دارند تا با کسب نتایج خوب مقابل استقلال توانایی خود را به رخ مدیران این باشگاه بکشند و نامشان را در لیست انتظار برای نشستن روی نیمکت آبی‌پوشان پایتخت ثبت کنند.

در این‌ میان قطعاً حکایت رحمتی متفاوت خواهد بود. کاپیتان اسبق استقلال هنوز بهار سال ۹۸ و اتفاقات تلخی که پس از ناکامی در دربی پایتخت برایش رخ داد را فراموش نکرده و طبیعی است که بخواهد روزی تحت عنوان سرمربی استقلال با کسب نتایج مطلوب فعلی چیزها را به بعضی افراد ثابت کند!

انتقام؟

کمتر کسی فکر می‌کرد دوران حضور محمود فکری تحت عنوان سرمربی حتی به ۶ ماه هم قد ندهد ولی بازی‌های نه چندان خوب استقلال همراه با این مربی موجب شد کادر مدیریتی باشگاه اسفندماه سال گذشته به همکاری خود با فکری خاتمه دهد.

کاپیتان اسبق استقلالی‌ها در حالی از روی نیمکت این تیم بلند شد که انصافاً نمایش تیمش جای دفاع از او باقی نمی‌گذاشت ولی خیلی سریع به لیگ برتر بازگشت و حالا هدایت نفت مسجد سلیمان را برعهده گرفته است.

از قضا این تیم هم باید در هفته‌های باقی‌مانده فصل جاری به مصاف استقلال برود و چنین اتفاقی فرصت بسیار ارزشمندی را برای سرمربی سابق آبی‌پوشان فراهم می‌کند تا حرف‌هایش را داخل میدان بزند و از برخی افراد که با آنها در روزهای پایانی سرمربیگری استقلال به مشکلات جدی برخورده  بود انتقام بگیرد.

جدال پرسروصدا با ساکت

رویارویی فرهاد مجیدی با ساکت الهامی در فصل گذشته سر و صدای بسیار زیادی در رسانه‌ها به راه انداخت. الهامی در آن مقطع تراکتور را هدایت می‌کرد و با استقلال علاوه بر لیگ برتر در جام حذفی هم سرشاخ شد و طی یک مسابقه بسیار پرحاشیه توانست آبی‌پوشان را شکست دهد و قهرمانی در جام حذفی را جشن ‌بگیرد.

الهامی دهه ۸۰ طی مقاطعی تحت عنوان مربی روی نیمکت استقلال می‌نشست و اتفاقاً در بخشی از آن زمان، فرهاد مجیدی بازیکن این تیم محسوب می‌شد.

اوایل اسفند سال گذشته هم پس از کناره‌گیری محمود فکری، نام ساکت الهامی به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت استقلال مطرح شد ولی در نهایت نیمکت آبی‌ها به فرهاد مجیدی رسید.

با توجه به این سابقه قطعاً رویارویی فرهاد با ساکت در قالب جدال استقلال و نساجی جذابیت‌ و حساسیت‌ فراوانی خواهد داشت.

تجدید دیدار با دستیار سابق

جدال برگشت استقلال و سایپا در این فصل هم به منزله رویارویی دو مربی خواهد بود که سابقه نشستن روی نیمکت آبی‌ها را دارند.

فرهاد مجیدی چند ماه قبل پس از انتصاب به عنوان مرد شماره یک استقلال، فراز کمالوند را نیز همراه خود آورد و او را به عنوان مدیر فنی تیم منصوب کرد.

فراز عملاً بخش اعظمی از کارهای تاکتیکی تمرینات را در اختیار گرفت و استقلال طی دورانی که او کنار فرهاد قرار داشت موفق به کسب نتایج ارزشمندی شد که مهم‌ترین آنها راهیابی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا بود.

البته دقیقاً بلافاصله پس از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان، کمالوند از استقلال جدا شد و هدایت سایپا را برعهده گرفت تا بسیاری از پیشکسوتان استقلال مدیران باشگاه را بابت صدور چنین اجازه‌ای زیر تیغ انتقادات بگیرند. حالا در این وضعیت حتماً بازی استقلال و سایپا سر و شکل کاملاً متفاوتی پیدا می‌کند.

شیشه عمر

با توجه به توضیحات ارائه شده و دیدارهای بسیار حساس استقلال با هفت تیمی که سرمربیان استقلالی هدایت آنها را بر عهده دارند به نوعی می‌توان گفت شیشه عمر فرهاد مجیدی برای ماندن روی نیمکت استقلال در دست رفقای سابق او قرار گرفته است.

البته فرهاد در روزهای گذشته چند بار در مصاحبه‌هایش قاطعانه از بستن تیم در فصل آینده صحبت کرد ولی قطعاً آنقدر حرفه‌ای و باتجربه شده که بداند نتایجی که طی دو ماه آینده همراه با استقلال در لیگ برتر و جام حذفی می‌گیرد به مراتب مهم‌تر از کاغذی است که تحت عنوان قرارداد به امضا رسانده است و اگر نتایج باب میل نباشد داشتن قرارداد باعث تداوم حضورش در جمع آبی‌ها نخواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان