تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰

قطع برق حوزه‌ امتحانی دانش‌آموزان ممنوع شد

قطع برق، اما و اگرهایی را در خصوص برگزاری حضوری امتحانات دانش‌آموزان همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مطرح کرده است.

قطع برق حوزه‌ امتحانی دانش‌آموزان ممنوع شد

رویداد۲۴ در دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در حوزه‌ها و کانون‌های برگزاری امتحانات (ویژه امتحانات حضوری آموزش و پرورش) آمده است که موارد زیر به منظور کاهش انتقال ویروس در ساختمان محل برگزاری امتحانات توصیه می‌شود:

-کاهش تعداد افراد در محل برگزاری امتحان، یکی از بهترین راه‌ها جهت تأمین فاصله اجتماعی ایمن و کاهش خطر انتقال ویروس است. حداقل فاصله بین دانش آموزان از هر طرف، ۲ متر الزامی است. کاهش میزان اشغال فضا توسط افراد، اصلی‌ترین و موثرترین روش برای کاهش خطر است.

- حداقل ۲۰ درصد از مساحت سطح محل برگزاری امتحان، پنجره بازشونده به میزان ۴۵ درجه باشد. بیشترین تهویه طبیعی در زمانی که پنجره‌ها در ۲ طرف کلاس باز باشند، فراهم می‌شود. جهت کلی جریان هوا در ساختمان باید از محیط‌های تمیز به سمت محیط آلوده‌تر باشد. هوای تمیز باید به طریق مؤثر وارد هرکلاس شده و آلاینده‌های تولید شده در هر اتاق به نحو مؤثری خارج شود، بگونه‌ای که مانع از انتشار عفونت‌های منتقله از هوا بین افراد حاضر در فضای داخلی شود.

- شرایط به گونه‌ای فراهم شود که امکان حداقل ۶ بار تعویض هوا در فضای برگزاری امتحان دانش آموزان فراهم شود. افزایش برقراری تهویه با استفاده از هوای بیرون باعث کاهش انتقال بیماری‌های منتقله از طریق هوا از طریق کاهش غلظت ذرات عفونی در هوا می‌شود.

-همچنین با تعبیه فن‌های مکانیکی به تعداد و توان مناسب می‌توان هوای داخل محل برگزاری امتحان را خارج نمود. تعداد فن‌های مکشی باید متناسب با مساحت سطح محل برگزاری امتحان باشد. فن‌ها می‌توانند به طور مستقیم در پنجره‌ها یا دیوارها، یا در کانال هوا برای تأمین هوا یا خروج هوا از اتاق نصب شوند.


بیشتر بخوانید: توانیر: شرایط بحرانی مصرف برق تا یک ماه آینده ادامه دارد


- در صورت استفاده از کولر آبی و گازی پنجره‌ها و در‌ها به میزان ۲۵ درصد جهت خروج هوا باز باشند.

- به منظور افزایش افزایش حرکت هوا در داخل اتاق می‌توان از پنکه یا پنکه سقفی استفاده شود.

در صورت استفاده از سیستم تهویه مطبوع، سیستم به گونه‌ای تنظیم شود که حداکثر جریان ورودی از هوای آزاد تأمین شود.

گلایه‌های متعدد درباره قطع برق حوزه‌های امتحانی و پیگیری وزیر آموزش و پرورش از وزیر نیرو موجب شد که عدم اعمال خاموشی حوزه‌های امتحانی، ابلاغ شود.

در نامه مسعود صادقی خمامی مدیرکل نظارت بر توزیع شرکت توانیر به مدیران‌عامل شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور درباره عدم اعمال خاموشی در حوزه‌های امتحان نهایی، آمده است: «احتراماً عطف به نامه شماره ۳۶۰.۳۴۰۸۹ مورخ ۱۴۰۰.۳.۱ وزیر آموزش و پرورش و با عنایت به تأکیدات وزیر نیرو در خصوص پایداری برق مراکز آزمون و حوزه‌های امتحانات نهایی پایه‌های دوازدهم و نهم، خواهشمند است دستور فرمایید ضمن هماهنگی کامل با ادارات آموزش و پرورش منطقه تحت مسؤولیت، ترتیبی اتخاذ شود تا از اعمال خاموشی مدیریت بار در ساعات برگزاری امتحانات اکیداً خودداری شود».

بر این اساس قرار است که برق حوزه‌های امتحانی دانش‌آموزان قطع نشود و این موضوع حداقل استرس امتحان حضوری را کم می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برق ، امتحانات نهایی
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان