تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵
سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اصولگرایان از «جلیلی» حمایت نمی‎کنند / امکان حمایت از «روحانی» وجود دارد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی گفت: اگر وضعیت دولت به همین شکل پیش برود و در ماه‎های پایانی خود اقتصاد را تکان بدهد این امکان وجود دارد که اصولگرایان از ایشان حمایت کنند گرچه روحانی آرای خود را در سبد دارد.
رویداد۲۴عضو  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی گفت: اگر وضعیت دولت به همین شکل پیش برود و در ماه‎های پایانی خود اقتصاد را تکان بدهد این امکان وجود دارد که اصولگرایان از ایشان حمایت کنند گرچه روحانی آرای خود را در سبد دارد.

نیمه دوم امسال با یک اتفاق سیاسی مهم شروع شد، اتفاقی که تاثیر زیادی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهد داشت که مهمترین آن جلوگیری از دوقطبی شدن انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است.

توصیه ای که رهبری به احمدی نژاد درباره نیامدن در انتخابات سال آینده کرد و احمدی‎نژاد نیز با انتشار نامه‎ای توصیه‎ای که ایشان در کوهپیمایی کرده بودند را پذیرا شد حاشیه های زیادی را در پی داشت.

با این توصیه احمدی‎نژاد و اطرافیانش کاملا غافلگیر شدند و تمامی برنامه‎های که برای انتخابات سال آینده برنامه‎ریزی کرده بودند بهم ریخت. حال سوالی که بوجود می‎آید این است که با این توصیه آینده سیاسی احمدی‎نژاد چگونه رقم خواهد خورد.

حجت السلام سیدمحمد غروی، از اعضای بلند پایه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره آینده سیاسی احمدی‎نژاد گفت: اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم ولی ایشان به هر حال از آقا برای ورود به انتخابات سال آینده سوال کردند که آقا یه ایشان توصیه کردند که مصلحت نمی‎دانند ایشان ورود پیدا کنند آن هم به دلایل مختلف، اما این معنایش این نیست که ایشان در مسائل سیاسی دیگر نمی‎توانند ورود پیدا نکند چون صحنه کاندیدا شدن برای ریاست جمهوری یک مسئله هست، ورود و فعالیت سیاسی مسئله دیگری است در نتیجه فکر نمی‎کنم مقام معظم رهبری تلقی‎شان این بوده باشد که ایشان در مسائل سیاسی ورود پیدا نکند. 

او در پاسخ به این پرسش با توجه به این توصیه و عدم ورود احمدی‎نژاد به انتخابات وضعیت اردوگاه اصولگرایان در انتخابات آینده چگونه می‎بینید؟ گفت: به نظر من، وضعیت تغییری نمی‎کند ولاکن نیز راحتر هم می‎شود. تا جایی که من می‎دانم همه اصولگرایان موافق حضور و نامزدی آقای احمدی‎نژاد در انتخابات سال 96 نبودند. جمع اندکی موافق حضور ایشان بودند که برنامه این افراد نیز بهم خورد.

این عضو  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر بخواهیم به این فکر کنیم که تمامی برنامه‎های اصولگرایان با نیامدن احمدی‎نژاد بهم خورده است و کسی را برای کاندیداتوری انتخابات ندارند فرضیه کاملا اشتباهی هست. 

حجت السلام غروی درباره وحدت اصولگرایان تاکید کرد: نمی‎دانم وضعیت انسجام اصولگرایان به چه شکلی است، لااقل یک عده‎ای از این افراد بنایشان بر این است که وحدت داشته باشند که متاسفانه بعضی از دوستان این روحیه را ندارند و بیشتر دوست دارند دیگران با آنها همراه و همگام بشوند که شاهد هستیم این افراد در برخی از انتخابات با شکست مواجه شدند ولی برخی از دوستان دیگر نیز تمام تلاش خود را دارند که اتحاد منسجمی را تشکیل بدهند که هنوز زود است در این‎باره صحبت کنیم که آیا این اتحاد صورت می گیرد یا خیر؟ 

او در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد اصولگرایان روی نامزدهای سال 92 مجددا سرمایه‎گذاری کنند گفت: اطلاع دقیقی ندارم ولی این موضوع به خوبی روشن است اصولگرایان از برخی افراد مثل سعیدجلیلی گمان نمی کنم که بخواهند حمایت کنند. حتی در سال 92 خیلی از علما بر این باور بودند که ایشان در انتخابات شرکت نکنند.

حجت السلام غروی درباره احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی نیز گفت: اگر وضعیت دولت به همین شکل پیش برود و در ماه‎های پایانی خود اقتصاد را تکان بدهد این امکان وجود دارد که اصولگرایان از ایشان حمایت کنند گرچه روحانی آرای خود را در سبد دارد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان