تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۰

همتی: دولتِ اقتصادی تشکیل می‎‌دهم / من شعارم تعامل از خانه تا دنیاست

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدم که باید در مدت ریاست جمهوری خود، برنامه‌های ارائه شده را انجام دهم و دولت من یک دولت فنی باشد و نه سیاسی.

رویداد۲۴ عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضور در سازمان صداوسیما در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوعاتی که امروز در این برنامه تلویزیونی ارئه کردم درباره تلاش برای تشکیل دولتی به نام صدای سوم است. یعنی دولتی که هم اصلاحات و هم اصولگرایان می‌توانند در آن حضور داشته باشند.

وی افزود: مهمترین مشکل مردم معیشت و رفاه است. به دلیل برخی سیاست‌های غلط و تحریم‌ها و فشار حداکثری و سیاسی شدن تصمیم گیری‌های اقتصادی در کشور که موجب تورم و پایین بودن رشد و نوسانی بودن رشد اقتصادی شده است.
بیشتر بخوانید: اطلاعیه ستاد زاکانی درباره تحصیل دخترش در سوئیس
همتی خاطر نشان کرد: امیدوارم در چهار سال آینده بتوانم دولتی تشکیل دهم اقتصادی و بر مبنای یک بینش اقتصادی که زندگی مردم را ترمیم کنیم. تلاش می‎کنم امید و آرامش را در کشور حاکم کنم.

همتی گفت: به طور قطع برنامه‌هایی که ارائه کردم را در چهار سال اجرا خواهم کرد. بنده چهار سال بیشتر رئیس جمهور نیستم و معتقدم که باید در این مدت برنامه‌ها را انجام دهم و هدفم این است که دولت فنی باشد و نه سیاسی.

وی افزود: اگر تشخیص مردم این باشد که بتوانم برنامه‌های ارائه شده را انجام بدهم قطعا به من رای خواهند داد. البته می‌دانم که مردم جایگاهشان در این اوضاع اقتصادی جایگاه خوبی نیست.

همتی خاطرنشان کرد: موانع موجود بر سر راه برطرف خواهد شد. با شرکت مردم در انتخابات ما می‌توانیم به برنامه‌ها و نتایجی که درنظر داریم برسیم. در کنار اقتصاد ما دو محور اصلی سیاست داخلی و سیاست خارجی را مدنظر خواهیم داشت.

وی افزود: خیلی‌ها تلاش می‌کنند که ما را در عرصه بین المللی منزوی کنند و ما نباید اجازه دهیم که آن‌ها به هدفشان برسند.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: ما یعنی دولت‌ها نباید به این حد در امور داخلی و اجتماعی مردم دخالت کنیم. عرصه برای زندگی مردم سخت شده است. باید به اقوام مختلف کشور توجه شود چراکه می‌توانیم با تعامل با اقشار مختلف مردم به یک ایران مقتدر برسیم و نباید کاری کنیم که اقتدار ایران خدشه دار شود.

وی افزود: من شعارم تعامل از خانه تا دنیاست. ما می‌توانیم در خارج از کشور با کشور‌های مختلف تعامل داشته باشیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اقتصاد دارد دیر می‌شود و ما اگر به طور جدی در این چهار سال اقدام نکنیم، ممکن است خیلی دیر شود.

وی در پایان تاکید کرد: باید به رفاه مردم به طور جدی رسیدگی کنیم و مردم از ما و از دولت انتظار دارند. پرداخت نقدی یارانه را باید افزایش دهیم و همچنین قدرت خرید به مردم بدهیم. دولت من با دولت فعلی در سیاست و اعضا با دولت فعلی متفاوت خواهد بود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: همتی ، انتخابات 1400
نظرات شما
پیشخوان