تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۰

تصمیم روحانی برای عزل همتی نهایی شد؟

برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند که روحانی قرار است عبدالناصر همتی را برکنار کند. اما دلیل انتشار این خبر چیست؟

عزل همتی

رویداد۲۴ یکی از رسانه‌های حامی همتی در خبری تبلیغاتی که برای او منتشر کرده نوشته «اخبار رسیده حاکی از تشدید فشار‌های روحانی به بانک مرکزی برای تسعیر ارز به میزان ۳۷۵ هزار میلیارد تومان به منظور ترازکردن بودجه دولت و تزریق ارز به میزان ۲ میلیارد دلار برای کاهش تصنعی نرخ ارز در آستانه انتخابات است. این فشار‌ها در ۶ ماهه گذشته با مقاومت همتی ناکام مانده، اما با توجه به نزدیک شدن به پایان دولت این فشار‌ها افزایش پیدا کرده و روحانی تلاش دارد به هر نحو ممکن بانک مرکزی را مجبور به این کار کند.»

در خبر تابناک آمده است که «با توجه به مقاومت رییس کل در برابر این خواسته سیاسی و غیراقتصادی، روحانی همتی را در دوراهی عزل یا کناره گیری از انتخابات گذاشته است. شنیده میشود روحانی قصد انتصاب اکبر کمیجانی به این سمت را دارد. کمیجانی قائم مقام کنونی بانک مرکزی که در زمان ریاست، ولی ا... سیف نیز این سمت را عهده دار بود، یکی از بانیان از دست رفتن منابع ارزی در دوره سیف و از اقتصاددانانی است که توان نه گفتن در برابر خواسته‌های سیاستمداران را ندارد.»


بیشتر بخوانید: همتی: من عامل تغییرم نه بانی وضعیت موجود


نوع خبر تولید شده نشان می‌دهد تیم تبلیغاتی همتی تلاش بسیاری دارد تا او راقربانی وضع موجود معرفی کند. این خبر با توجه به کاندیداتوری همتی در انتخابات ۱۴۰۰ معنی پیدا می‌کند.

تیم تبلیغاتی و رسانه‌ای همتی در رویای این هستند که خط بطلانی بر تمام واقعیت‌ها بکشند. آنها با اغراق پیش می‌روند و تلاش می‌کنند از همتی قهرمانی بسازند که در تمامی دوران مسئولیتش در بانک مرکزی گرچه دلش می‌خواسته حلال مشکلات باشد، اما دولت و به ویژه رئیس‌جمهور مانع راه او بوده و همین است که اکنون در نقش منتقد ظاهر شده است!

همتی هیچ حمایتی از جریان‌های اصلاح طلب و حامی دولت ندارد. او در این شرایط بنا دارد مواضع تندی نسبت به اقدامات دولت خصوصا در حوزه اقتصادی بگیرد تا در انتخابات به جای پاسخگویی به عملکرد خود، نقش اپوزیسیون را گرفته و خود را از مواضع دولت در حوزه اقتصادی مبرا کنه و در نگاه منتقدان جزیی از عوامل وضع موجود نباشد؛ چنانچه خودش گفته «من از دو سال و نیم پیش تا به حال بخشی از تغییر وضع موجودم نه بانی وضعیت موجود»

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حسن روحانی ، همتی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان