تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

زمان خروج از موج چهارم کرونا

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از موج چهارم کرونا به عنوان بزرگ‌ترین و طولانی ترین موج در کشور نام برد.

زمان خروج از موج چهارم کرونا

رویداد۲۴ نادر توکلی، با عنوان این مطلب که هنوز در موج چهارم کرونا به سر می‌بریم گفت: اینکه وارد موج پنجم کرونا می‌شویم یا خیر، به عملکرد سینوسی ویروس بستگی دارد و همچنین رفتار مردم در قبال رعایت پروتکل‌های بهداشتی و…، که مشخص می‌کند وارد موج پنجم بیماری خواهیم شد یا خیر.

وی با عنوان این مطلب که موج چهارم کرونا نسبت به موج‌های قبلی بیماری بسیار خطرناک‌تر بود، افزود: میزان مبتلایان و مرگ و میر نیز در این موج نسبت به موج‌های قبلی با افزایش بیشتری همراه بود.

توکلی در خصوص اینکه آیا می‌توانیم بگوییم که موج چهارم به زودی به اتمام می‌رسد یا خیر، گفت: هنوز وارد فاز آرامش نشده‌ایم و شیب نزولی با کندی و تأخیر پیش می‌رود به همین دلیل نمی‌توان پیش بینی کرد چه موقع موج چهارم به اتمام می‌رسد یا اینکه بعد از آن وارد فاز پنجم می‌شویم یا خیر ولی آنچه می‌بینیم روند کُند موج چهارم است.


بیشتر بخوانید: شیوع قارچ سیاه در بیماران کرونایی؛ قارچ سیاه چیست؟ آیا درمانی دارد؟


معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: نمی‌توان به طور دقیق پیش بینی کرد که چه زمانی از موج چهارم خارج می‌شویم اما با توجه به شرایط به نظر می‌رسد دو هفته دیگر و تا اواخر خرداد درگیر موج چهارم باشیم.

وی تأکید کرد: قطعاً مسافرت‌های پیش رو و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تغییرات سینوسی در ویروس ایجاد می‌کند و ممکن است مدت زمان بیشتری را گرفتار موج چهارم باشیم.

توکلی از موج چهارم کرونا به عنوان بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین موج بیماری در کشور نام برد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ویروس جهش یافته انگلیسی در موج چهارم غالب است.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان