تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

تاریخ شروع لیگ برتر مشخض شد

فدراسیون فوتبال در تلاش برای بازگشت تقویم فوتبال ایران به شرایط گذشته است. به همین خاطر فصل جدید مسابقات لیگ برتر زودتر از فصل جاری به پایان می‌رسد.

تاریخ شروع لیگ برتر

رویداد۲۴ البته بهم ریختگی بازی‌ها به دلیل ویروس کرونا نه فقط در ایران بلکه در همه کشورها طبیعی بوده اما در کشورهای اروپایی هم تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا تقویم بازی‌ها به گذشته برگردد بطوریکه اکنون خیلی از مسابقات لیگ‌های اروپایی به پایان رسیده است اما سازمان لیگ هم چنان برخی از هفته‌ها را برگزار نکرده است و بازی‌های باقی مانده بعد از دیدارهای تیم ملی در بحرین انجام خواهد شد.

سازمان لیگ تاریخ فصل جدید بازی‌ها را به فدراسیون فوتبال اعلام کرده تا این موضوع به فیفا ارجاع داده شود. تاریخ شروع فصل جدید بازی‌ها دوم مهرماه اعلام شده است. نکته ی مهم پایان بازی‌ها است که ۳۰ خرداد اعلام شده است. به عبارت ساده تر فصل جدید بازی‌ها زودتر از فصل جاری به پایان می‌رسد و این کمک می‌کند در آینده‌ای نزدیک به تقویم گذشته برگردیم. در سنوات گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا مسابقات اردیبهشت ماه به پایان می‌رسید و شاهد شروع بازی‌ها در مرداد ماه بودیم.

    گفتنی است بر اساس قوانین فدراسیون‌های ملی باید شروع و پایان مسابقات لیگ حرفه‌ای را به فیفا اعلام کنند. به خصوص که بازه نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی باید در همه ی کشورها یکسان و به صورت آنلاین باشد تا تبادل بازیکن حرفه‌ای و شفاف صورت گیرد. زمان نقل و انتقالات ابتدای فصل ۱۲ هفته یا به عبارت ساده تر ۸۴ روز است. سازمان لیگ تاریخ‌های پیشنهادی برای برگزاری مسابقات را به شرح زیر به فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که در صورت تایید فیفا در فصل جدید اجرایی خواهد شد.


    بیشتر بخوانید: تعطیلات لیگ به سود استقلال شد


    *فصل مسابقات لیگ حرفه‌ای کشور ۱۴۰۱-۱۴۰۰

    شروع مسابقات ۲ مهر ۱۴۰۰

    پایان مسابقات ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

    زمان نقل و انتقالات ابتدای فصل ( تابستانی) مسابقات حرفه‌ای ۲۳ مرداد تا ۱۶ آبان ۱۴۰۰

    زمان نقل و انتقالات نیم فصل ( زمستانی) مسابقات حرفه‌ای ۱۶ دی ۱۴۰۰ تا ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

    *فصل مسابقات لیگ آماتور کشور( فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰)

    شروع مسابقات ۳ مهر ۱۴۰۰

    پایان مسابقات ۵تیر ۱۴۰۱

    زمان نقل و انتقالات ابتدای فصل ( تابستانی) مسابقات آماتور ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ تا ۱۹ آبان ۱۴۰۰

    زمان نقل و انتقالات نیم فصل ( زمستانی) مسابقات آماتور ۲۷ دی ۱۴۰۰ تا ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

    گفتنی است در مسابقات لیگ برتر ۱۶ تیم و در لیگ یک ۱۸ تیم حضور دارند که در پایان تیم‌های شانزدهم و پانزدهم لیگ برتر جای خود را به تیم‌های اول و دوم مسابقات لیگ یک خواهند داد. مسابقات لیگ ۲ و ۳ هم که توسط سازمان لیگ برگزار می‌شود بر اساس تقویم داخلی تدوین و اجراء می‌شود و نیاز به ارائه به فیفا نیست. در مسابقات دسته اول هم سه تیم سقوط خواهند کرد و جای آنها را تیم‌های اول لیگ ۲ (گروه الف و ب) به همراه برنده تیم‌های دوم خواهند گرفت.

    تنها تغییری که در مسابقات فصل آتی لیگ برتر صورت خواهد گرفت این است که حضور بازیکن و مربی خارجی در لیگ برتر آزاد خواهد بود. البته این ممنوعیت در لیگ یک به قوت خود باقی است.

    منبع: ورزش سه
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان