تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

خطر کشندگی سرخک در کودکان بیشتر از کرونا

ویروس سرخک سرایت پذیری و کشندگی بالاتری نسبت به کرونا دارد و در صورت همه گیری این ویروس در کشور باید منتظر عواقب جبران ناپذیر آن باشیم.

افزایش سرخک در ایران

رویداد۲۴ ویروس سرخک سرایت پذیری و کشندگی بالاتری نسبت به کرونا دارد و در صورت همه گیری این ویروس در کشور باید منتظر عواقب جبران ناپذیر آن باشیم و لازم به ذکر است، واکسیناسیون کودکان در ۱۲ و ۱۸ ماهگی را به بهانه خطر ویروس کرونا به تاخیر نیندازید.

 با شیوع ویروس کرونا دنیا دچار یک پاندومی جهانی شد که ایران هم شامل این همه‌گیری می‌شود. اما بالاخره واکسن کرونا ساخته شد و تمامی جوامع در حال حاضر درگیر تزریق واکسن کرونا هستند.

اما عده‌ای افراد سودجو با انتشار اخباری مبنی عوارض واکسن کرونا پس از تزریق در شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد رعب و وحشت دربین مردم شده‌اند و به دنبال این شایعات برخی خانواده‌ها از واکسیناسیون فرزندان خود ممانعت کردند.


بیشتر بخوانید: هشدار وزارت بهداشت درباره طغیان سرخک در ایران


ویروس سرخک که در ایران تقریبا به مرحله حذف رسیده بود در حال حاضر ۲۵ مورد جدید آن در شهرهای خراسان رضوی، البرز، هرمزگان و سیستان و بلوچستان روئت شده است که این آمار زنگ خطری برای ظغیان ویروس سرخک در کشور است.

ویروس سرخک سرایت پذیری و کشندگی بالاتری نسبت به کرونا دارد و در صورت همه گیری این ویروس در کشور باید منتظر عواقب جبران ناپذیر آن باشیم.

لازم به ذکر است، واکسیناسیون کودکان در ۱۲ و ۱۸ ماهگی را برای محافظت از آنها انجام و به بهانه خطر ویروس کرونا آن را به تاخیر نیندازید.

واکسیناسیون به موقع تنها راهی است که کودکان را از ابتلا به تمام بیماری‌های واگیردار محافظت می‌کند و واکسینه نکردن به موقع فرزندان، سلامت آنها را به لبه پرتگاه خواهد برد.

منبع: آنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، سرخک
نظرات شما
پیشخوان