تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌های کاندیدا‌های شورای شهر تهران / مرتضی طلایی و آرش میلانی رد صلاحیت شدند

نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌های کاندیدا‌های شورای شهر تهران منتشر شد. این در حالی است که نام مرتضی طلایی و آرش میلانی نیز در میان رد صلاحیت‌شدگان دیده می‌شود.

صلاحیت شورای شهر تهران

رویداد۲۴ صبح امروز لیست نامزد‌های انتخابات شورای شهر ششم در تهران منتشر شد. اما در این لیست نام مرتضی طلایی سر لیست شورای وحدت خالی است. پس از اعلام نامزد‌هایی نهایی انتخایات شورای شهر ششم در تهران نام مرتضی طلایی از تایید صلاحیت‌شدگان مرحله نخست خالی بود. زمزمه‌های تلاش برای رد صلاحیت طلایی از زمانی آغاز شد که او در توییتی از مهرداد بذرپاش و سعید محمد به عنوان دو گزینه اصلی شهرداری تهران نام برده بود.

پس از آن شورای ائتلاف از سه معاون سابق محمدباقر قالیباف به عنوان شهرداران احتمالی نام بردند و اعلام کردند از درون شهرداری باید گزینه‌های شهردار انتخاب شود. گفته می‌شود گزینه محبوب این طیف محسن پیرهادی، پشمچی زاده، جاوید، مازیار حسینی، مجتبی عبدالهی است.


بیشتر بخوانید: لیست ۴۰ نفره جبهه وحدت برای انتخابات شورای شهر تهران


خبرگزاری تسنیم نیز پس از آن در خبری از احتمال رد صلاحیت‌های تازه در میان اصولگرایان خبر داد. به نظر می‌آید تلاش‌ها برای کم قدرت کردن شورای وحدت در انتخابات شورا‌ها با حذف مرتضی طلایی به سرانجام رسید. حالا راه برای شورای ائتلاف باز شده که به راحتی تک‌لیست خود را با محوریت مهدی چمران و پرویز سروری منتشر کند.

از ماه‌های گذشته میان شورای وحدت و شورای ائتلاف اختلاف وجود داشت و هیچکدام از دو جریان اصولگرا حاضر به اجماع با یکدیگر نبودند و حالا با رد صلاحیت طلایی، اصولگرایان این مشکل را برای خود حل کردند.

هرچند گفته می‌شود این ردصلاحیت غیر قانونی است و هیات عالی تظارت نمی‌توانند مجدد صلاحیت‌های افرادی که معترض نیستند را رسیدگی کند، اما هیات عالی نظارت برای حذف طلایی این موضوع را نادیده گرفته است. در این میان هیچ کدام از اعضای اصلاح‌طلب معترض شورای شهر پنجم نیز صلاحیت‌هایشان تایید نشد و آرش میلانی که پس از اعتراض اولیه تایید صلاحیت شده بود نیز به لیست رد صلاحیت‌ها افزوده شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
0
0
این چه جور انتخاباتیه ؟
نظرات شما
پیشخوان