تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

حاشیه‌های جنجالی آخرین مناظره انتخاباتی/ سید محرومان یا سید مرحومان؟/ لیست ابربدهکاران بانکی بالاخره خوانده نشد

سومین و آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با موضوع (دغدغه‌های مردم) با حضور ۷ کاندیدا شروع شد و کاندیدا‌ها به نقد همدیگر و دفاع از برنامه‌های خود پرداختند. حاشیه‌های این مناظره را در گزارش رویداد۲۴ بخوانید.

حاشیه‌های جنجالی آخرین مناظره انتخاباتی/ سید محرومان یا سید مرحومان/ لیست ابربدهکاران بانکی بالاخره خوانده نشد

رویداد۲۴ عصر امروز دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری با موضوع (دغدغه‌های مردم) برگزار شد و  ۷ کاندیدای انتخاباتی به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌ها و البته نقد همدیگر پرداختند. سعید جلیلی، ابراهیم رئیس، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، زاکانی، محسن رضایی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی، ۷ کاندیدای حاضر در این مناظره هستند.

این مناظره حواشی و کنایه‌های متفاوتی داشت که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

*****

-قاضی زاده هاشمی اولین کاندیدایی بود که طبق قرعه باید در مدت زمان ۷ دقیقه به برنامه دولت آینده در خصوص دغدغه مردم بپردازد، او به جای اعلام برنامه فرار روبه جلو کرد و خطاب به روحانی گفت: از دفترتان بیرون بیایید؛ حاضرم با شما مناظره کنم. من خطاب به مسئولین مربوطه از جمله آقای روحانی می‌گویم امروز کسی نیست که عملکرد دولت را بر عهده بگیرد. ایشان از دفتر خودشان بیرون بیایند و در صدا و سیما حاضر شوند. من حاضرم درباره مسائل مختلف مناظره کنم.

-زاکانی: با گردن کلفت‌ها درگیر شدم؛ با وزیر نفت، با معاون رئیس جمهور، با دادستان تهران (اسبق)، با وزیر اسبق اطلاعات درگیر شدم. ریشه فساد را خشک خواهم کرد. تورم ۵۲ درصدی فاجعه‌ای است که دولت روحانی ایجاد کرده است، آقای همتی پاسخگوی رشد پایه پولی و نقدینگی باشد. اصلاحاتی تورم را در سال اول نصف خواهم کرد. سعی کردم با گردن کلفت‌ها درگیر بشوم، ریشه فساد را خشک خواهم کرد.

-رضایی: اگر دزدی نشود و رانت‌ها قطع شود، می‌توان به مردم یارانه ۴۵٠ هزار تومان داد. مدیران کشور درگیر جنگ زرگری هستند. وقتی که مردم وضعیت ایران در اقتصاد و امنیت را با هم مقایسه می‌کنند، می‌فهمند که یک جای کار ایراد دارد. مدیران کشور جای دیگر در جنگ زرگری درگیراند. یک مرتبه از دیوار کشی و کنسرت و موشک حرف می‌زنند. این تاخت و تاز‌های انحرافی اجازه نمی‌دهد اراده‌ها روی مشکلات متمرکز شود. قرار است رئیس جمهور بعدی تکرار قبلی‌ها باشد؟

-همتی با خطاب قرار دادن رئیسی گفت: در سیاست خارجی من، عربستان و امارات دشمن نیستند. آقای رئیسی شما که مخالفت fatf هستید، گل به خودی زدید. رئیسی، زاکانی، جلیلی، قاضی زاده هاشمی، رضایی، نگذاشتند fatf تصویب شود. خب معلوم است که چرا گرانی داریم. این‌ها روی کار بیایند تحریم‌ها شدیدتر می‎شود. اگر تحریم نبود کاسبان تحریم سالی ۳۵۰ هزار میلیارد تومان ضرر می‌کردند.


بیشتربخوانید: معضلی به نام تحریم انتخابات / قدرت برانداز‌ها چقدر است؟


-مهرعلیزاده: مرجع رسانه مردم از تهران به لندن منتقل شده است. اشکنه خوردن و لنگ پوشیدن راه حل نیست. اگر کرونا حطرناک است، خوزستان که وضعیت قرمز است، پریروز جناب رئیسی آنجا شواف و تبلیغات می‌کنند و هزاران نفر را جمع می‌کنید برای تبلیغات انتخاباتی.

-همتی خطاب به سعید جلیلی: بهترین دوستان ما عراق و چین هستند، ولی پول‌های ما را نمی‌دهند. دائم می‌گویید تعامل خوب است، تعامل با کی؟! بدانید که دنیا بدون بحث برجام و رفع تحریم، با ایران کار نمی‌کند.

-همتی: آقای زاکانی به عنوان پوششی و پلیس بد چند تا نکته مطرح می‌کند که قبلا هم گفتم جواب ایشان را نمی‌دهم.

-همتی لیست ۱۱ بدهکار بانکی را به رئیسی داد تا در صورت صلاحدید اعلام عمومی کند.

-سعید جلیلی: ناکارآمدی‌هایشان را به گردن تحریم می‌اندازند. ناکارآمدی‌هایشان را به گردن تحریم می‌اندازند. این‌ها حداقل فهم را از مناسبات جهانی ندارند؛ دوستان کارنامه بسیار ضعیفی دارند. افزایش دلار ۳ هزار تومانی به ۳۰ هزار تومانی نتیجه شیوه مذاکره این دولت است. برجام یک چک بلامحل بود.

-ابراهیم رئیسی خطاب به مهرعلیزاده گفت: برجام را یک دولت مقتدر باید اجرا کند. مرجع قانونی در ارتباط با سفر، ستاد ملی مبارزه با کرونا است و این ستاد اجازه سفر به خوزستان را داد. روحانی به هشدار‌های کارشناسان درباره شیوع کرونا در ایام نوروز توجه نکرد و خسارات شدیدی به مردم وارد شد. اسامی ۱۱ بدهکار بانکی را به مردم اعلام می‌کنیم تا مشخص شود که ما به پرونده آن‌ها در دستگاه قضایی رسیدگی کردیم. ما به برجام حتما به یک تعهد پایبندیم، اما برجام را یک دولت مقتدر باید اجرا کند.

-ابراهیم رئیسی که مدام از ابربدهکاران بانکی صحبت میکرد، حاضر نشد اسامی 11 نفری بدهکاران بانکی که همتی به او داد را بخواند و با طفره رفتن از این موضوع گفت: برای مردم سوال می‌شود که اگر همتی مسئولیت داشت، که این لیست را بدهد، چرا تا به امروز و قبل از مناظرات تقدیم نکرد؟ اگر مسئولیت نداشت، چرا لیست می‌دهد.

-همتی خطاب به ابراهیم رئیسی گفت: آقای رئیسی صریحا بفرمائید موافق نظرات آقای علم الهدی راجع به زنان هستید یا خیر؟ اقای رئیسی هر روز وزیر شجاع، آذری جهرمی را احضار می‌کنند دادگاه به خاطر عدم فیلتر اینستاگرام. آقای رئیسی صریحا بفرمائید موافق نظرات آقای علم الهدی راجع به زنان هستید یا خیر؟ شما یک صحبت رمزی کردید، به اسم «اینترنت امن». اینترنت امن یعنی چه؟ یعنی اینستاگرام فیلتر شود. یعنی اینترنت طبقه‌بندی شود.این‌جا کره‌ی شمالی نیست اقای رییسی!چرا اقای جهرمی را هر روز قضات شما به دادگاه می‌کشانند؟

-همتی همچنین خطاب به سخنان سعید جلیی گفت: جلیلی شوخی می‌کند؛ شما و کره شمالی فقط می‌گویید «اف‌ای تی اف» به درد نمی‌خورد؛ یعنی ۲۰۰ کشور دیگر این را نمی‌فهمند؟ اجازه بدهید کشور نفس بکشد.

-زاکانی خطاب به همتی گفت: به دوست عزیزمان یاد داده اند که به من جواب ندهد؛ آقای روحانی اقتصاد بلد نیست، چون شما را رئیس بانک مرکزی کرد.

-زاکانی: آقای همتی کامنت‌های زیر اینستاگرامت را بستی و جرات نداری با مردم مواجه شوی، آن وقت صحبت از انتقاد از فیلترینگ می‌کنی.


-محسن رضایی: رای شما نه پوشش است نه روکش است بلکه رویش است، دولتی از همه اقوام ایرانی تشکیل خواهم داد. رای شما نه پوشش است نه روکش است بلکه رویش است

-رئیسی: اجرای طرح بنزین بی تدبیری بود. طرح بنزین در دولت، تصویت شد و برای هماهنگی در شورای سران سه قوه طرح شد. از دست من ناراحت نباشید از مردم ناراحت باشید که به شما اقبال ندارید. دولت از اقدام قوه قضاییه درباره تولید کنندگان و نرخ سود بانکی تقدیر کردند. در دوران من در قوه قضاییه هیچ فیلترینگی اعمال نشده است. چرا فضا سازی می‌کنید اگر می‌خواهید دو قطبی راه بیندازید مردم عملکرد من را می‌دانند. هیچ رسانه‌ای و هیچ روزنامه‌ای در زمان من بسته نشده است.

-همتی: کشور زندان نیست که شبیه آن اداره‌اش کنیم. در این مناظره‌ها جای روستایان بی‌صدا خالی است. ملت ما انقلاب کرد که نگاه ارباب و رعیتی از بین برود. من برنامه جامعی برای اقتصاد روستا دارم. حکمرانی اقتصادی ما نامناسب است. ریشه تورم را باید خشکاند. کشور را مانند زندان نمی‌توان اداره کرد و پیچیدگی‌های زیادی دارد. واکسیناسیون عمومی را تا آخر سال به اتمام می‌رسانم.

-رئیسی: نمی دانم اگر من در مناظره نبودم دوستان چه می‌خواستند بگویند؟ از من ناراحتید یا از مردم؟ خب مردم به شما اقبال ندارند، چه کار می‌خواهید بکنید؟ بروید در میان مردم ببینید که چرا از عملکرد شما ناراضی اند و اقبالی به شما ندارند. همیشه صادقانه حرف زده ام. هیچ فیلتری در زمان حضور بنده در قوه قضائیه اعمال نشده است. مسئله اینترنت و دسترسی به آن برای همه مردم باید ساده شود. اینکه سعی می‌کنید دو قطبی راه بیاندازید، سودی ندارد.

-همتی: چه کردند که شعار جوانان ما از "رای من کو؟" شد "رای بی رای" .از تاجزاده و جنیدی تا ظریف، اذری جهرمی و فرجی دانا، ازشان استفاده خواهم کرد. مردم روز رای گیری بزنید زیر میز، نگذارید 28 خرداد بشود 28 مرداد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
0
اقای همتی سنگ تمام گذاشتند هر بدبختی که اینطور روزگار مردم را سیاه کردند همین اقایان علم الهدی رئیسی قالیباف زاکانی و غیره...........هستند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان