تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

تاریخ دربی حذفی مشخص شد؟

با بازگشت تیم ملی از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، برگزاری رقابت‌های باشگاهی در صدر اولویت‌ها برنامه‌ریزان فوتبال ایران قرار دارد.

تاریخ دربی حذفی مشخص شد؟

رویداد۲۴ در شرایطی که هفت هفته به اتمام لیگ برتر فوتبال ایران باقیمانده است، با قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، برنامه‌ریزی هفت مسابقه باقیمانده جام حذفی نیز جزو وظایف اصلی کمیته مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران است؛ آن‌هم در شرایطی که به صورت سنتی، رقابت‌های این فصل فوتبال ایران باید با فینال جام حذفی به اتمام برسد.

با این وصف به نظر می‌رسد برای برگزاری هفت هفته باقیمانده از رقابت‌های لیگ برتر، چاره‌ای جز انجام فشرده مسابقات در فاصله چهار روز به چهار روز وجود ندارد؛ که اگر این اتفاق رخ بدهد پس از برگزاری سوپرجام در ۳۰ خردادماه، رقابت‌های لیگ برتر باید در پیش از پایان نخستین ماه از تابستان به پایان برسد اما با توجه به درگیری ۸ تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، ترجیح سازمان لیگ به انجام مرحله یک چهارم نهایی پیش از اتمام فصل است تا با پایان فصل فوتبال ایران، تیم‌های کمتری در شرایط مسابقه و استندبای قرار بگیرند.

به خصوص که با توجه به در پیش بودن رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و همین‌طور بازی‌های تیم ملی، زمان بسیار کمی برای استراحت برای تیم‌ها به خصوص استقلال و پرسپولیس وجود دارد.


    بیشتر بخوانید: رقابت سرخابی‌ها برای به خدمت گرفتن ستاره سابق لیگ برتر؟


    امیر حسین روشنک مسئول برگزاری رقابت‌های جام حذفی فوتبال در خصوص تاریخ برگزاری دربی در گفت‌وگویی گفت: بررسی‌های اولیه را انجام داده‌ایم، ان‌شاءالله برنامه را نهایت تا فردا اعلام خواهیم کرد اما به احتمال خیلی زیاد این مرحله پس از هفته بیست و هفتم لیگ برتر و در روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم تیرماه برگزار خواهد شد.

    پس با این برنامه‌ریزی می‌شود انتظار داشت که یک تیرماه فشرده و پس از مسابقه را پشت سر بگذاریم و سپس در هفته اول مردادماه، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با شناخت قهرمان به پایان برسد.طبعا تیمی که توان کافی برای مدیریت این فشار را دارد، شانس بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیستم خواهد داشت.

    قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی برگزار شد و بازی‌های زیر باید در این مرحله برگزار شوند.:

    پرسپولیس- استقلال، فولاد خوزستان- سپاهان اصفهان، ملوان بندر انزلی- خیبر خرم‌آباد، گل گهر سیرجان- آلومینیوم اراک

     جالب این‌که مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، همگی در جام حذفی مسابقات حساسی دارند؛ از دربی گرفته تا بازی سپاهان-فولاد یک دربی تمام عیار صنعتی است و مسابقه گل‌گهر-آلومینیوم که با توجه به حضور دو چهره مشهور روی نیمکت دو تیم حساسیت‌های قابل‌توجهی خواهد داشت.در این بین نکته مهم دیگر شرایط دو تیم ملوان و خیبر است که آنها نیز با توجه به حضور در کورس رقابت‌های لیگ دسته اول، باید در مورد توانی که برای مسابقه حذفی بگذراند برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

    منبع: ورزش سه
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان