تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
محمد علیخانی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

دولت پای مردم نایستاد، توقع داشتید پشت شهرداری بایستد؟/ اگر روزی موضع قالیباف تغییر کند، تمام پرونده‌هایش را بررسی می‌کنند

محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران با اشاره به تخلفات شهرداری تهران می‌گوید: اگر روزی موضع قالیباف تغییر کند، تمام آن پرونده‌ها را روی می‌آوردند و به آن رسیدگی می‌کنند اما الان چون همسو هستند، کاری ندارند.

محمد علیخانی

رویداد۲۴ فائزه مومنی: محمد علیخانی در گفت‌وگویی تصویری با رویداد۲۴ توضیح داده که برنامه شورای شهر تهران و شهرداری در این دوره، مانند دوره آقای قالیباف، ساخت مگاپروژه نبوده زیرا معتقدیم این کار آثار بدی بر شهر به جا می‌گذاشت؛ چنانچه در مگا پروژه‌هایی مانند پل صدر همین اتفاق رخ داد.

علیخانی می‌گوید: در ماجرای خط ۷ مترو هم برخی دوستان مثل آقای پورسید آقایی می‌گفتند بگذارید افتتاح شود تا مشخص شود چه ایراداتی دارد و همه بفهمند در دوره آقای قالیباف چگونه پروژه‌ها افتتاح شده است اما من به شدت مخالفت کردم زیرا استدلالم این بود که در این صورت جان شهروندان به خطر می‌افتد. بنابراین در این دوره بسیاری از طرح‌های نیمه‌کاره را تکمیل کردیم.

عضو شورای شهر تهران درباره انتقادات به بودجه عظیم شهرداری و مقایسه آن با دوره قالیباف توضیح داده است که بودجه ریالی در این دوره بیشتر بوده اما حقیقت آن است که ارزش پول در دوره ما بسیار کم بود و قیمت‌ها و هزینه‌ها به قدری زیاد شد که اگر بخواهیم مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که وضعیت مالی در این دوره بر خلاف ادعاها بدتر از دوره قبل بوده است.

او می‌گوید: شورا و شهرداری بسیار تحت فشار بود و کسی به املاک نجومی و ریخت‌وپاش‌های مالی دوره آقای قالیباف کاری نداشت اما صداوسیما بر سر یک لب‌تاپ اعضای شورا که آنهم متعلق به ما نبود و مال خود شورا بود، چه داستان‌ها و بساطی درست کرد و می‌خواستند حجمی از اختلاس‌ها را با یک لب‌تاپ بپوشانند.

علیخانی در پاسخ به انتقادها درباره عملکرد شهرداری در حوزه حمل و نقل می‌گوید: در ابتدا وضعیت بسیار ضعیف بود و آقای پور سیدآقایی مدیریت بسیار ضعیفی داشت اما با برکناری ایشان جهشی در این حوزه رخ داد. البته اگر بخواهیم با دوره‌های قبل مقایسه کنیم، باید بگویم که این درست است که اتوبوس‌های بسیار زیادی در دوره‌های قبلی خریداری شد اما مسئله اینجا بود که پول تمام این اتوبوس‌ها را دولت داده بود نه شهرداری. یعنی اینگونه نبود که شهرداری درآمدزایی کرده باشد و اتوبوس خریده باشد. دولت پول آنها را می‌داد اما در این دوره، دولت آنقدر تحت فشار بود که هیچ کمکی به شهرداری نکرد و پولی برای خرید اتوبوس نداشتیم. اوضاع دولت هم به لحاظ مالی بد بود و هم به لحاظ افکار عمومی در بدترین شرایط خود به سر می‌برد و با مردم صداقت نداشت.

عضو شورای شهر تهران می‌گوید: اصولگرایان شهر را پیش‌خور کردند و دردسر آن را برای دوره بعد گذاشتند. در آن دوره ۵۰ هزار نفر استخدام کردند. حقوق این افراد حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان در ماه می‌شود. طبیعی بود که برای جبران این کسری راهی نداشتند جز اینکه شهر را بفروشند تا پول حقوق را تامین کنند. الان هم دردسر آن برای شهر باقی مانده است و بیش از ۶۰ هزار میلیارد بدهی باقی گذاشتند و فقط در ماجرای هلدینگ یاس ۱۰ هزار میلیارد به اموال بیت المال خسارت وارد شد. حالا شما بگویید کار کردند. کار آنها اینگونه بوده است خب.

علیخانی توضیح می‌دهد که در دوره آقای نجفی گزارشی از فسادهای دوره قبل آماده شد و در دوازده محور به نهادهای بازرسی و قوه قضاییه ارسال شد. اشتباه این بود که آمدند گزارش نوشتند، در حالیکه باید رسما شکایت می‌کردند، به همین دلیل هم رسیدگی نشد. البته یک نکته هم وجود دارد. اگر این گزارش از سمت اصولگرایان درباره اصلاح‌طلبان آماده می‌شد، حتما رسیدگی می‌شد و آن را کنار نمی‌گذاشتند و پدر صاحب‌بچه اصلاح‌طلبان را در می‌آوردند اما اراده برخورد وجود ندارد. اگر روزی موضع قالیباف تغییر کند، تمام آن پرونده‌ها را روی کار می‌آورند و به آن رسیدگی می‌کنند اما الان چون همسو هستند، کاری ندارند.

علیخانی می‌گوید: دولت پای تعهدش به مردم نایستاد و شما می‌خواهید پای کار ما بایستد؟ وقتی شورای شهر جلوی کار غیرقانونی دولت را گرفت، هزار هجمه به ما وارد شد. آقایان می‌گویند ما حقوقدانیم، در حالیکه ما باید حقوقدان ما هستیم زیرا ما قانون را رعایت کردیم و دلیلی نداشت دولت جلوی حضور آقای حناچی در جلسات کابینه را بگیرد.

عضو شورای شهر تهران می‌گوید: آقای حناچی توانایی‌های خودش را دارد اما مسئله اینجاست که اصولگرایان خیلی زیر پر و بال آقای قالیباف را گرفتند و همه گمان می‌کنند خبری است و او مدیر خیلی خاصی است، در حالیکه حمایت‌ها از او زیاد بود.

تصویربردار: امیر غفارزاده - نگار نوایی
تدوین: نگار نوایی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
2
0
کارنامه نداشته قابل دفاع نیست، گند زدید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
0
2
50 هزار نفر بی ضابطه استخدام کردند
خوب شما میگی بی ضابطه و خارج قانون بود همه اشان را اخراج میکردید هزینه‌های حقوق کم میشد
پس شما هم چون در مقابل کار غیر قانونی نایستادید بی قانونی کردید
نظرات شما
پیشخوان