تاریخ انتشار: ۰۱:۳۱ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهزاد نبوی در کلاب هاوس: نمی‌توان آروغ انقلابی بودن زد، اما هیچ کاری نکرد/ همتی: همه مرا تنها گذاشته‌اند/ از خاتمی و کروبی برای حمایت تشکر می‌کنم

بهزاد نبوی رئیس جبهه اصلاحات در کلاب هاوس حاضر شد و به سوال خبرنگاران درباره انتخابات ۱۴۰۰ و حمایت از عبدالناصر همتی پاسخ داد.

بهزاد نبوی در کلاب هاوس

رویداد۲۴ بهزاد نبوی رئیس جبهه اصلاحات ایران، امشب در کلاب هاوس حضور پیدا کرد تا به سوال خبرنگاران پاسخ دهد. بعد از جلسه اخیر جبهه اصلاحات و تصمیم بر عدم حمایت از عبدالناصر همتی در انتخابات، باعث شد تا انتقاداتی به این جبهه وارد شود. 

بهزاد نبوی در سال 88 به 6 سال حبس محکوم شد و همواره معتقد است که عدم شرکت در انتخابات از دست دادن جمهوریت است. در این دوره نیز معتقد است که باید مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کرد. در ادامه به سخنان مطرح شده از سوی نبوی در این اتاق اشاره می‌کنیم:


بیشتربخوانید: ۱۵ حزب اصلاح‌طلب با تشکیل ائتلاف جمهور از کاندیداتوری همتی حمایت کردند


- نسبت به تکرار سال ٨٤ و ٩٨ هشدار داده‌ام؛ ظریف وزارت خارجه دولت همتی را قبول کرده است

- اگر ما مفتضحانه شكست خورديم، آنهايى كه كانديدا معرفى نكردند حق ندارند آنهايى كه شركت كردند را هو كنند.

- در سال ٨٤ و ٩٨ آنهايى كه كانديدا ندادند شروع كردند به هو كردن كسانى كه شركت كرده بودند. من ممنوع كرده‌ام اين كار را چون خيلى غير اخلاقى است.

من در انتخابات ٨٤ با نظر حزبم موافق نبودم. البته به دكتر معين ارادت دارم، پزشك من بود اما معتقد نبودم كه بايد دكتر معين را كانديدا مى كرديم

در قم کتک خوردم و مرا در جوی انداختند

- مجموعه كه ايشان را انتخاب كرد من مسؤليت در ستاد به عهده گرفتم. حتى در قم كتك خوردم و مرا به جوى انداختند.

-در مجلس ششم موافق خيلى از تصميمات نبودم اما اجرا مى كردم طورى كه ابهام ايجاد مى شد من طراح هستم.

- طراح تحصن من نبودم. دلم ميخواست بعد از نظر نهايى شوراى نگهبان آن را متوقف كنم اما وقتى در فراكسيون تصويب شد، ما بيش از بقيه فعال شديم

- من و آرمين از سازمان مجاهدين انقلاب از نمايندگى استعفا داديم و بعد از آن استعفا متوقف شد. اما ما طراح نبوديم.

- در هر انتخابات كه مردم حضور گسترده داشته‌اند اصلاح طلبان پيروز شده‌اند .

- از مردم مى خواهم با شركت گسترده در انتخابات شايد مانع تحقق سناريويى شوند که از پیش آماده شده است.

- من در نهاد اجماع ساز به آزادى احزاب و اشخاص حقيقى در معرفى كانديدا راى ندادم

- اصلاح طلبان یا رأی سفید می‌دهند یا به همتی رأی میدهند. من دنبال نجات ایران هستم نه بخاطر نظام مردم را دعوت میکنم. مردم را برای نجات ایران دعوت به مشارکت میکنم.

- با اطلاعی که من دارم دیدار رسانه های اصلاح طلب با آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه بوده برای حل مشکلات رسانه های اصلاح طلب.

- اینکه از این دیدار سوء برداشت شده به عنوان بیعت با آقای رئیسی را صحیح نمی‌دانم.

- باید در انتخابات شرکت کنیم، اگر باختیم مطالبه گری می‌کنیم البته اگر فضای مطالبه گری باقی بماند. ما خواسته‌هایمان را می‌گوییم، ممکن است گوش بدهند ممکن است بگویند خفه شو و چیزی نگو.

- باهمتی شرط و بیعتی نداشته ایم.

- به جان افتادنی در میان اصلاح طلبان نمی‌بینم. من مردم را به مشارکت دعوت کردم و برخی انتقاد کردند. ممکن است شکست مفتضحانه‌ای در انتخابات بخوریم. من ممنوع می‌کنم اگر کسی بخواهد کسانی که رای ندادند را به تمسخر بگیرد. اگر پیروزی به دست آمد مبادا انتقاد کنند که چرا شرکت نکردید. به ان طرف هم میگویم که کار ۹۸ را تکرار نکنند. خوشبختانه تاکنون اصلاح طلبان به جان هم نیفتاد‌ند و من به عنوان پلیس فتا مراقبت می‌کنم که چنین اتفاقی هم رخ ندهد.

- من بسیار تشکیلاتی هستم و در سال ۸۴ با نظر حزبم مخالف بودم با اینکه ارادت به معین دارم و او دکتر من بود، اما در آن انتخابات معتقد نبودم که باید او را کاندیدا می‌کردیم.

همتی نیز در این اتاق وارد شد و با تشکر از نبوی، کمی در خصوص انتخابات و شرایط موجود صحبت کرد:

عبدالناصر همتی: همه مرا تنها گذاشته اند

-من تکرار نمی‌خواهم، من تنها و با خانواده ام وارد انتخابات شدم، از همه روشنفکران و سیاسیون کمک می‌خواهم، همه مرا تنها گذاشته اند.

-اگر اصلاح طلبان نمی‌خواهند به من رای بدهند پس قرار است به کدام کاندیدا رای دهند؟

- از خاتمی و کروبی برای حمایت تشکر می‌کنم.

- من پی همه چیز را به تنم مالیده ام، من تنها ایستاده ام، قدرتم را از بی قدرتان می‌گیرم، تا آخر ایستاده ام تا بزنم زیر میز و اجازه نمی‌دهم با تخریب‌ها و تهدیدها و توهین ها من را کنار بزنند. من در مقابل 5 +1 یعنی صدا و سیما هستم. به تنهایی نمی‌توانم در مقابل این‌ها بایستم، به کمک شما مردم نیاز دارم تا در مقابل اینها بایستم. 

-برای اینکه گفتم چرا پیامک حجاب به مردم می‌دهید به من تذکر دادند. من می‌گویم چرا به دختران و زنان چنین پیامک‌هایی را می‌دهید؟

- سعید جلیلی سه هفته وقت مردم را با برنامه های شیک گرفت حالا می‌گوید رئیسی اصلح است! اگر اصلح است چرا وقت مردم را گرفتید؟

نبوی: جریان اصولگرا خودش باعث تحریم ایران می‌شود و بعد روحانی را هو می‌کند

-جریان اصولگرا خودش باعث تحریم ایران می‌شود و بعد روحانی را هو می‌کند.

-به من می‌گویند از روحانی حمایت نکن! ما در ایران اصلاح طلبان خجالتی داریم.

-ما سه راه بیشتر نداریم، تبدیل وضع موجود به مطلوب از طریق اصلاح؛ تبدیل وضع موجود به مطلوب با انقلاب؛ یا اینکه برویم در خانه بنشینیم.

 

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
0
0
صدا و سیمای عشقی به قول کاندید
نظرات شما
پیشخوان