تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۳ تير ۱۴۰۰
داریوش قنبری:

حضور دردسرساز پایداری‌ها در کابینه دولت سیزدهم/ آقای رئیسی از حضور تندروها جلوگیری کند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: با توجه به دیدگاه‌های افراطی جبهه پایداری، حضور آنها در کابینه آقای رئیسی می‌تواند مشکل ساز باشد. اگر افراطیون جبهه پایداری در کابینه ایشان حضور موثری داشته باشند، قطعاً ایشان موفق نخواهد شد و شعارهایشان نیز به این سادگی محقق نمی‌شود.

 کابینه دولت سیزدهم

رویداد۲۴ داریوش قنبری در خصوص ضرورت اجرایی شدن شعارهای انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی، اظهار کرد: آقای رئیسی در مناظرات سعی کرد خود را متفاوت با عقبه فکری گذشته خود نشان دهد. همچنین رئیسی در زمان ثبت نام در انتخابات نیز خود را فراجناحی معرفی کرد و در مناظره‌ها هم سعی کرد چهره‌ای متفاوت از یک فرد اصولگرا از خود ارائه دهد و چهره‌ای فرا جناحی از خود نشان دهد. حال باید در مقام عمل دید که آیا آقای رئیسی فراجناحی عمل خواهد کرد؟

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری افزود: رئیسی در مناظرات انتخاباتی خود را طرفدار آزادی بیان و آزادی اندیشه نشان داد و اعلام کرد که فالوور زیادی دارند و از فضای مجازی استفاده می‌کنند و به نوعی به جریان مقابل گفتند که رقیب هراسی نشود و آنطور نیست که آقای رئیسی فضای غیر آزادی را ایجاد کند. قطعاً باید ببینیم که چه اتفاقی در مقام عمل می‌افتد و تا چه اندازه به شعارهایی که مطرح شده، وفادار خواهد بود و عمل خواهد کرد.

وی گفت: جامعه ما، جامعه‌ای خاص با سلایق متنوع و گوناگون است؛ اگر انتخابات اخیر را تحلیل کنیم، متوجه خواهیم شد که نیمی از مردم پای صندوق‌های رأی حاضر نشدند و مطالباتی دارند که در دوره‌های گذشته به این خواسته‌ها و مطالبات نرسیدند. البته آقای رئیسی در پیامشان اعلام کردند که صدای همه هستند حتی صدای اشخاصی که در عرصه انتخابات حاضر نشدند. این صحبت‌ها و این شعارها را باید به فال نیک گرفت و به نظر می‌رسد که سیگنال‌های خوبی به همراه دارد.


بیشتر بخوانید: از حلقه مشهد تا دولت در سایه / کابینه ابراهیم رئیسی چگونه تشکیل می‌شود؟


این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: بخش قابل توجهی از جامعه ما با صندوق‌های رأی قهر کردند و بیش از ۵۰ درصد پای صندوق نیامدند. تعداد قابل توجهی از آرا نیز باطله بود و این آرا اعتراضی بود و باید ببینیم که مردم چه مطالباتی داشتند که جریان‌های مختلف سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا نتوانستند این مطالبات را برآورده کنند؛ به نظر من این مطالبات باید به شکل جدی مورد توجه قرار بگیرد.

قنبری اضافه کرد: امیدواریم همانطوری که آقای رئیسی در پیام تشکرشان گفتند، همه مردم و خواسته‌‌ها و مطالبات آنها دیده شود و در دولت آقای رئیسی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کسانی که در ستادهای آقای رئیسی حضور داشتند، طیف متنوعی بودند، گفت: نگرانی از جبهه پایداری وجود دارد تا در دولت آینده سهم داشته باشند، با توجه به دیدگاه‌های افراطی جبهه پایداری، حضور آنها در کابینه آقای رئیسی می‌تواند مشکل ساز باشد. امیدوارم آقای رئیسی با نگاهی فراجناحی، از تندروها جلوگیری کند. اگر افراطیون جبهه پایداری در کابینه ایشان حضور موثری داشته باشند، قطعاً ایشان موفق نخواهد شد و شعارهایشان نیز به این سادگی محقق نمی‌شود. در مجموع مطالبات مردم مورد توجه مناسب قرار نخواهد گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انتظار این است که نقش کلیدی به این افراد داده نشود؛ به خصوص در عرصه فرهنگی و سیاسی؛ نگاه بسته جبهه پایداری می‌تواند برای کابینه آقای رئیسی یک تهدید باشد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان