تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

آخرین جزئیات پرونده بابک خرمدین

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران به تشریح آخرین روند رسیدگی به پرونده بابک خرمدین پرداخت.

آخرین جزئیات پرونده بابک خرمدین

رویداد۲۴ مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در خصوص پرونده خرمدین گفت: در ارتباط با پرونده‌های روان پزشکی، برای اظهار نظر در خصوص مسئولیت روانی افراد نیاز به بررسی‌های تخصصی از جمله تست‌های روانشناختی با متهمان، بستگان آن‌ها و بررسی پرونده‌های کیفری آنها هست.

وی افزود: قطعا معاینات روان پزشکی با توجه به پیچیدگی‌های خود نیاز به بررسی دقیق و تخصصی دارد، بخشی از اظهار نظر به مراجع قضایی ارسال شده است.

فروزش گفت: هفته قوه قضاییه فرصتی برای تجلی عملکرد قوه قضاییه است.


بیشتر بخوانید: جزییات قتل بابک خرمدین از زبان پدر و مادرش/ بازسازی صحنه جرم و نحوه مثله کردن اجساد


وی با بیان اینکه با بهره گیری از علوم و فنون روز دنیا و با محوریت تکریم مراجعان و تسریع در ارائه خدمات در جهت رفع اطاله دادرسی در تلاش هستیم، افزود: هدف ما در حوزه پزشکی و آزمایشگاهی تسریع در رسیدگی به پرونده های پزشکی قانونی است، امروز میانگین رسیدگی به پرونده های معاینات خود به ۵۲ دقیقه کاهش پیدا کرده است‌.

فروزش با بیان اینکه در حوزه کمیسیون های تخصصی میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده ها ۱۹ روز است و در خصوص آزمایش های سم شناسی، ژنتیک و علت فوت مجموعا ۵۰ روز است، تصریح کرد: در سال ۹۹ اقدام به افتتاح دادپزشک ها در سطح شهر تهران کردیم تا اگر پرونده فوتی واقع شود دیگر نیازی به ارجاع خانواده متوفی به مراجع ما نباشد.

وی افزود: پس از فوت افراد، بستگان با داد پزشک تماس گرفته و پس از آن جواز دفن خارج از مراجع قضایی و بدون مراجعه به این مراجع صادر خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان