تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

آخرین جزئیات درباره تصادف اتوبوس خبرنگاران/ مقصر حادثه چه کسی بود؟

علی انصافی اظهارداشت: «دولت باید سیستم حمل و نقل را نوسازی کند. همین ماجرا هم به دلیل نوسازی نشدن اتوبوس خبرنگاران اتفاق افتاد. تمام کشورهای دنیا همه‌ی ماشین ها را اعم از باری یا مسافربری هر ۵ سال یک بار مستهلک می‌کنند».

آخرین جزئیات درباره تصادف اتوبوس خبرنگاران

رویداد۲۴ واژگونی اتوبوس خبرنگاران در حوالی نقده اندوه بسیاری از مردم کشورمان را برانگیخت. هنوز هم کسی مسئولیت این اتفاق ناگوار در کشور را به عهده نگرفته است. برای بررسی جزئیات بیشتر این موضوع با علی انصافی، رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری تهران به گفتگو نشستیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

    علی انصافی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: «ما زیر ساخت‌های مناسبی در کشور نداریم. جاده‌ای که اتوبوس حامل خبرنگاران از آن آمده جاده فنی‌ای نیست و شیب بسیار تندی دارد. ضمن اینکه این اتوبوس اسکانیا بوده و این قابلیت را دارد که اگرمشکلی برای ترمزش پیش بیاید بلافاصله چرخ‌های آن قفل می‌شود؛ در نتیجه مشکل ماشین جای دیگری بوده است».

    وی در ادامه افزود: «این خودرو از شرکت معتبری گرفته نشده است و این‌ها برای اینکه هزینه سفرشان ارزان تر تمام شود از ماشینی که که در ارومیه سرویس کارخانه حمل می‌کرده استفاده کردند. راننده هم هیچ صورت حسابی دریافت نکرده زیرا در شرکت‌های معتبر وقتی که صورت حساب را می‌گیرند یک مسئول فنی است که ابتدا اتوبوس را بررسی می‌کند و بعد صورت حساب می‌دهد زیرا آن فردی که آنجا است برای مالیات و بیمه یک مبلغ اضافه تر می‌گیرد و در آخر یک رقمی هم باید به پایانه‌های کشوری بدهند».

    دولت سیستم حمل و نقل را نوسازی کند

    وی در ادامه اظهارداشت: «در صنف ما مشکلات متعددی وجود دارد، دولت باید سیستم حمل و نقل را نوسازی کند. همین ماجرا هم به دلیل نوسازی نشدن اتوبوس خبرنگاران اتفاق افتاد. تمام کشورهای دنیا همه‌ی ماشین ها را اعم از باری یا مسافربری هر ۵ سال یک بار مستهلک می‌کنند».


    بیشتر بخوانید: کمربندها را ببندید، داریم می‌میریم!/ ماجرای حادثه اتوبوس خبرنگاران چه بود؟


    هزینه‌های حمل‌ونقل در کشور زیاد است

    انصافی خاطرنشان کرد: « دولت از ما ۹ درصد مالیات ارزش افزوده می‌گیرد. که ۳ درصد آن بابت کمک به حمل‌ونقل عمومی است، که اقشار ضعیف جامعه از آن استفاده می‌کنند. از حمل ونقل باری هم همه‌ی اقشار جامعه استفاده‌ می‌کنند. برای مثال، گندمی که از سر زمین به شهرستان‌های اطراف می‌رود اگر هزینه حمل‌ونقل‌ آن زیاد باشد در آخر نان هم گران‌تر به دست مردم می‌رسد. ما کشاورزی‌مان از مالیات معاف است ولی به دلیل هزینه‌های بالای حمل و نقل، این محصولات گران‌تر به دست مردم می‌رسد و همه‌ی این‌ها به این دلیل است که در کشور برنامه‌ریزی درستی نداریم».

    درخواستی که با آن موافقت نشد

    رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری تهران اظهار داشت: «ما از دولت آقای روحانی تقاضا کردیم که به دلیل کرونا سه ماه از بیمه رانندگان را پرداخت کنند که سابقه کارشان هم خراب نشود ولی متاسفانه این کار را انجام ندادند».

    مطالبه‌ای از دولت آینده

    انصافی در صحبت‌های پایانی خود گفت: «من از دولت آقای رئیسی خواهش می‌کنم که حمل و نقل عمومی را از مالیات معاف کند همچنین به این صنف کمک‌های بیشتری کند، ما توانایی سرمایه‌گذاری در این زمینه را نداریم. زیرا اتوبوسی که قیمتش ۵۰۰ میلیون تومان بوده الان به خاطر بی ارزش شدن پول ملی به ۴ میلیارد تومان هم رسیده است، ».

    منبع: گسترش نیوز

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان