تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۷ تير ۱۴۰۰
سخنگوی منتخبان شورای ششم خبر داد:

تشکیل کمیته ۹ نفره برای انتخاب شهردار هفدهم تهران/ به مصادیق ورود نکردیم

سخنگوی منتخبان شورای ششم شهر تهران از تشکیل کمیته‌ای ۹ نفر برای احصای ویژگی‌های شهردار هفدهم پایتخت خبر داد.

تشکیل کمیته ۹ نفره برای انتخاب شهردار هفدهم تهران/ به مصادیق ورود نکردیم

رویداد۲۴ انتخابات شورای شهر تهران روز جمعه ۲۸ خرداد ماه برگزار شد و همانطور که انتظار می‌رفت لیست ائتلاف منتسب به یاران محمدباقر قالیباف هرچند با کاهش شدید سبد رای، اما پیروز انتخابات شد و بار دیگر به بدنه مدیریت شهری و صندلی‌های سبز صحن چوبی باز می‌گردند.

انتخاب شهردار یکی از مهم‌ترین اقدامات شورا‌های شهر است و از آنجایی که افراد «لیست ائتلاف» با نظر مستقیم قالیباف انتخاب شدند، حالا شهردار تهران، معاونان و مدیران سازمان‌ها نیز با خواست و نظر او انتخاب و بر جایگاه قرار می‌گیرند. هرچند مهدی چمران رییس هشتاد ساله شورای ششم ادعا می‌کند گزینه‌های مطرح شده فعلی برای تصدی پست شهرداری درست نیستند، اما اصلی‌ترین گزینه‌ها نام‌هایی هستند که در دوره مدیریت شهری یا عضو شورا بوده و یا مدیر شهرداری. از مازیار حسینی و پژمان پشمچی‌زاده تا محسن پیرهادی و اقبال شاکری.

در نهایت بعد از چند روز گمانه‌زنی، جلسه منتخبان شورا با چند دستور جلسه از جمله انتخاب شهردار و تدوین گزارش تحویل و تحول دوره پنجم مدیریت شهری عصر روز یکشنبه برگزار شده است.

مهدی اقراریان، سخنگوی منتخبان شورای ششم شهر تهران درباره جزییات این جلسه به جامعه ۲۴ می‌گوید: عصر دیروز جلسه رسمی منتخبان شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد؛ البته جلسات دیگری نیز با حضور دکتر حداد عادل به عنوان رییس شورای ائتلاف، نشستی در موزه دفاع مقدس با حضور دو تن از منتخبان مجلس خبرگان، آیت‌الله مومن و آیت‌الله سعدی و محمد کوثری منتخب میان دوره‌ای مجلس و نیز نشستی با دکتر قالیباف برای همفکری و استفاده از تجارب وی در روز پنج‌شنبه هفته گذشته برگزار شد؛ اما نخستین جلسه شورای ششم با دستور جلسه مشخص، عصر دیروز برگزار شد.

او ادامه می‌دهد: در این جلسه مصوباتی جهت نقشه راه شورای ششم به سرانجام رسید که اولین موضوع زمان برگزاری جلسات منتخابان شورا بود؛ سه روز در هفته اعضا به صورت مشترک جلساتی خواهند داشت که یک روز از این جلسات زمانی برای ارائه گزارش مدیران شهری که در هرحال حاضر فعال هستند، خواهد بود تا درباره وضعیت فعلی شهرداری گزارش ارائه دهند.

اقراریان ادامه می‌دهد: مابقی روز‌ها دیدار‌های مختلفی با مناطق شهرداری تهران و گروه‌های نخبگان انجام خواهد شد. همچنین آقای امانی به عنوان رابط منتخبین شورای ششم و شهرداری تهران انتخاب خواهد شد، اقدامی که مسبوق به سابقه بوده و در دوره گذشته نیز انجام شده است.

سخنگوی منتخبین شورای ششم شهر تهران اضافه می‌کند: همچنین کمیته‌ای پنج نفره با حضور مهدی عباسی، جعفر تشکری هاشمی، علی اصغر قائمی، احمد صادقی، نرگس معدنی‌پور به همراه ناصر امانی تشکیل خواهد شد تا سند تحویل و تحول شهرداری تهران را از منظر نیروی انسانی، بدهی‌ها و به طور کلی وضعیت شهرداری تهران تهیه کنند تا در زمان پایان دوره برای مردم شهر تهران قابل مقایسه باشد و شرایط شفافی فراهم شود.

او همچنین از تشکیل کمیته‌ای ۷ نفره به همراه مهدی چمران و پرویز سروری برای انتخاب شهردار خبر داده و ادامه می‌دهد: این کمیته با حضور جعفربندی شربیانی، علی اصغر قائمی، زهرا شمس احسان، سید محمد آقامیری، علیرضا نادعلی، مهدی عباسی و مهدی آخوندی تشکیل و شاخص‌های شهردار مدنظر منتخبین شورا احصا شد و فرایند چگونگی رسیدن به شهردار آماده سازی و پیشنهاد شد. در این جلسه به مصادیق و اشخاص ورود نکرده و صرفا درباره شاخص‌ها و فرایند انتخاب شهردار تصمیم‌گیری کردیم.

اقراریان می‌گوید: من نیز به عنوان سخنگوی منتخب شورای ششم شهر تهران انتخاب شده و مواضع اعضای شورا را اطلاع‌رسانی کرده و جهت همکاری با رسانه‌ها اعلام آمادگی می‌کنم.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان