تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

اعتراضات گسترده در رام الله علیه قتل نزار بنات

روز شنبه در شهر رام الله علیه قتل نزار بنات فعال سیاسی فلسطینی برگزار شد. معترضان خواستار برکناری و محاکمه مسئولان هستند.

اعتراضات گسترده در رام الله علیه قتل نزار بناترویداد۲۴ روز شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ تظاهرات گسترده‌ای در شهر رام الله واقع در کرانه باختری رود اردن برگزار شد. به گزارش رویداد ۲۴ به نقل از الجزیره معترضان در این تظاهرات خواستار محاکمه مسئولان قتل نزار بنات فعال سیاسی ۴۳ ساله فلسطینی شدند.

در بامداد پنجشنبه هفته گذشته ۲۵ مأمور امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به خانه نزار بنات فعال فلسطینی منتقد تشکیلات خودگردان حمله کردند و حین بازداشت، وی را شدیدا مورد ضرب و شتم قرار دادند.

هنوز ساعاتی از بازداشت بنات نگذشته بود که استانداری الخلیل فوت وی را اعلام کرد و گفته شد، وی پیش از رسیدن به بیمارستان به دلیل سکته قلبی جان خود را از دست داده است.

فلسطینی‌ها در اعتراضات به قتل این فعال سیاسی در رام الله که مرکز تشکیلات خودگردان فلسطین است خواستار استعفای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شدند. معترضان اعلام کرده اند تا زمان محاکمه عاملان قتل نزار بنات دست از تظاهرات و اعتصاب بر نخواهند داشت.

در این تظاهرات معترضان توسط نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان بطرز وحشتناکی سرکوب شدند و چندین نفر هم بازداشت شدند. در تصاویر روز عکس‌های این تظاهرات را ببینید.

منبع: الجزیره

 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان