تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۹ تير ۱۴۰۰
محمد اشرفی اصفهانی، سیاستمدار اصلاح طلب:

یکدست شدن مجلس و دولت برای مردم مفید نیست

یک سیاستمدار اصلاح طلب گفت: اگر دولت و مجلس همه یک سو باشند برای مردم ممکن است مفید نباشد خود دستگاه ها هم ممکن است با هم دیگر مشکل داشته باشند. اگر رقابت در کار باشد می دانند که یک نفر بالای سر آنها ایراد می گیرد، نظارت می کند و سوال و استیضاح می کند خواه و ناخواه یک مقدار بیشتر حواسشان به عملکرد خودشان خواهد بود.

یکدست شدن مجلس و دولت برای مردم مفید نیست

رویداد۲۴ محمد اشرفی اصفهانی، سیاستمدار اصلاح طلب، در خصوص یک دست بودن قوا با بیان اینکه این مسئله از جهتی حسن است، اظهار کرد: در این شرایط اگر همسوئی و هم فکری در قوا نباشد وقتی مسئله‌ای پیش بیاید همدیگر را مقصر می‌دانند، او می‌گوید آن مقصر است دیگری می‌گوید این مقصر است و از بار مسئولیت می‌توانند، به راحتی شانه خالی کنند.

او افزود: مثلا فرض کنید مجلس می‌گوید عملکرد دولت خوب نیست و ما باید نظارت کنیم دولت هم می‌گوید مجلس کارشکنی می‌کند. هرکدام به نوعی مسائلی که اتفاق می‌افتد را بر گردن دیگری می‌اندازند و این متاسفانه چیز خوبی نیست.

اشرفی ادامه داد: الان در این انتخابات سیزدهم دوره ریاست جمهوری به قول خودشان که می‌گویند یک دست شدیم، برنامه‌هایی دارند که به بهانه‌های آن چنانی، عملکرد دولت‌های پیشین را زیر سوال ببرند. ما دیدیم در زمان آقای احمدی نژاد یکدست بودند و همه دستگاه‌ها با او بودند و هیچ بهانه‌ای نداشتند، اما چقدر اتفاقات ناجوری افتاد الان اتفاق نظر دارند و همه همسو بوده و اصلاح طلبان و گروه‌های دیگر نیستند.


بیشتر بخوانید:  اصلاحات باید در سمت مردم قرار گیرد/ اصلاح‌طلبان باید از لاک صرف قرار گرفتن در قدرت خارج شوند


او افزود: بنابراین دیگر بهانه‌ای ندارند و باید کار انجام بدهند و بعضا انتظاراتی دارند که کسی نیست اعتراض، سوال و وزیر را استیضاح کند. در صورتی که سوال و استیضاحی در کار نیست باید همه با هم همفکر و همسو جلو بروند و مشکلات کشور را حل کنند.

شرفی اصفهانی خاطرنشان کرد: از یک جهت هم این یک دست شدن خوب نیست. در کار‌های اموراتی جاری کشور و هر کسی که بخواهد در کار موفق شود باید رقابتی در کار باشد. اگر مجلس رقیب دولت شد و نقاط ضعف دولت را متوجه شد و مجلس بخواهد از آن ایراد بگیرد این باعث می‌شود همیشه خوف و وحشت داشته باشند که مجلس بر ما نظارت دارد و ما باید مراقب باشیم یا مثلا دولت بگوید اگر ما کار انجام ندهیم مجلس از ما ایراد می‌گیرد.

او ادامه داد: واقعا باید همیشه رقابت شدید در کار باشد و بدانند که یک آقا بالاسری وجود دارد. یکی از کار‌های مهم مجلس نظارت بر دستگاه اجرایی است، ولی وقتی یکصدا و همسو شدند ناخودآگاه دیگر ایرادی نیست، اعتراضی نیست، سوالی نیست و این موضوع متاسفانه خوب نیست. اگر دولت و مجلس همه یک سو باشند برای مردم ممکن است مفید نباشد خود دستگاه‌ها هم ممکن است با هم دیگر مشکل داشته باشند. اگر رقابت در کار باشد می‌دانند که یک نفر بالای سر آن‌ها ایراد می‌گیرد، نظارت می‌کند و سوال و استیضاح می‌کند خواه و ناخواه یک مقدار بیشتر حواسشان به عملکرد خودشان خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص فراجناحی عمل کردن رئیس جمهور منتخب گفت: آقای رئیسی هنوز بسم الله نگفتند باید ببینیم و در عمل نشان بدهند که فراجناحی، عمل می‌کنند. باید دید چیز‌هایی که وعده دادند تماما به وعده هایشان عمل می‌کنند و سپس این نقطه قوت ایشان، خواهد بود.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اصلاح طلبان ، دولت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان